Az Alfa Romeo, ami leigázta a németeket

2021.12.06. 17:36

Aranykorát élte a Német Túraautó Bajnokság a ‘90-es években, aminek a mai napig érezhető a hatása, hiszen ezeknek a versenyautóknak a homologizációs változatai adták meg a legendás alapot a mai sportkupéknak és izmos szedánoknak. Talán ebben is volt a sorozat népszerűségének a titka, hogy olyan autók küzdöttek a pályán, amik sokkal közelebb álltak az emberekhez, mint a mai lehetetlenül kiszélesített, utcai gépekre csak nyomokban emlékeztető rettenetek. Ráadásul olyan meglepő fordulatok is előfordultak, minthogy az Alfa Romeo csúnyán kifújta a németek orrát.

Friss fejlesztés volt az Alfa Romeo 155-ös összkerékhajtása, mely a nyomaték nagyját az első tengelyre továbbította. A motorja pedig 60 fokos hengerszögű, 2,5 literes V6-os, melyet Giuseppe Busso tervezett és 420 lóerőt üvölt ki magából 11500-as fordulaton.

1993-ban eresztették a DTM-be a 155-ös Alfa Romeo-t, mely már nagyon távol állt a keresztmotoros, alapvetően elsőkerék-hajtású autótól, ami a szalonokban állt, de kevés ennél vágyhatóbb létezik ma is. 38 győzelemmel a 155-ös vitathatatlanul az egyik legsikeresebb autó, de ez már látszott az első szezonban is, amikor Nicola Larini 11 futamot nyert a 22-ből, ezzel a bajnoki címet vitték az olaszok. Még Gabriele Tarquini is hozzátett a 155 V6 TI DTM-es sikereihez.

1995-ban Michael Bartels még sokszor állhatott a dobogó tetejére az Alfa Romeo-val, még rajt-cél győzelmet is aratott Diepholzban. A 155-ös 1996-ban kapta meg a sokat ígérő Jägermeister festést, mely korábban nagyon jól működött a BMW M3-ason, de Larini versenyautója helyett az Opel vitte a szezont. Ekkorra már egyre több csapat látta úgy, hogy tarthatatlanok a fejlesztési költségek, így végül a Mercedes maradt az egyedüli márka a nem sokkal később megszűnő DTM-ben.

Bartels Jägermeister festésű Alfa Romeo-ja sokáig a JAS Motorsport garázsában pihent, és csak 2015-ben került elő újra, amikor rendbe rakták és behangolták a motorját, hogy régi fényében szóljon a hegyes V6.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.