Nem ez a legnépszerűbb Aston Martin, de attól még elég szép
1965-ben mutatták be az Aston Martin DB6-ost, mely már akkor elévült konstrukciónak számított, a formája pedig az aerodinamikailag előnyösebb Kammback fenékkel is elavult volt, hiszen ez a vonal már az ‘50-es évek végi DB4-esen is látható volt. Különösen akkor lett nagy a kontraszt, amikor két évvel később bemutatták a határozottabb vonalú DBS-t, amit néhány évig párhuzamosan árultak mellette. Ez volt az utolsó Aston Martin, amelyet David Brown irányítása alatt fejlesztettek ki.
James Bondnak már a későbbi V8 van, de a DBS klasszikus 4,0 literes, sorhatosában is bőven lehet öröm, az opciós Vantage csomag Weber karburátoraival 330 lóerőt tud. Ezzel kevesebb mint 8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és megfutja a 240 km/órát is.
Szögletes hűtőrácsa és sarkos vonalai nagyon újítóak voltak a korábbi Aston Martinok után, sokkal merészebb húzás volt ez, mint az új Vantage. Tradíciókhoz hű volt azonban az oldalsó kopoltyú, a gépháztető légbeömlője és a gyönyörű, fűzött küllős felnik is. Ezen az 1970-es autón ráadásul kiemeli a krómokat az újrafújt British Racing Green fényezés, amitől végtelenül elegáns lesz.
2016-ban restaurálta az autót az Aston Martin múzeumát kezelő Aston Martin Heritage Trust, aminek során nem csak a külsőt rakták rendbe, de a motor is új vezérműtengelyekkel, szelepekkel és dugattyúkkal újult meg. Az utastere is pont olyan, amilyen a külső alapján várható, ízléses zöld és bézs kombinációja, Connolly bőrkötésben, míves órákkal a műszerfalban, szolid kisipari jelleggel.
1970-ben szállították le első svájci tulajdonosához a DBS Vantage-et, mely egyike a 63 darab balkormányosnak. Ő több mint két évtizeden át tartotta meg, majd a ‘90-es évek elején egy Aston Martin specialista vette meg, de sokat egyikük se használta, mert mára is kevesebb mint 58 ezer kilométer van benne.
Ma nem csak egy izmosabb motort, hanem egy egész autót jelent a Vantage. Nem is akármilyet, nézd!