A Rulettastra kapcsán a szerkesztőségen belül is váratlan érdeklődés kezdte övezni az első generációs Astrákat. Alapvetően nem egy túl érdekes típus, de azért voltak belőle érdekes, sőt kimondottan tüzes változatok is.
A legtöbben ismerik az egykor széles körben elterjedt, majd hülyegyerekek által lelakott, mostanra pedig drága ritkasággá avanzsált változatot, a GSi-t. Az F Astra csúcsmodellje többféle motorral volt kapható: kezdetben kétféle kétliteres készült, amik közül a gyengébbik, nyolcszelepes változat 116 lóerőt, míg az erősebbik, tizenhat szelepes 150 lóerőt tudott. Később készült egynyolcas tizenhat szelepes 125 lóval, illetve egy másik kétliteres tizenhat szelepes, ami 136 lóerőt tudott. Ezeket az adatokat ma már jócskán meghaladta az autóipar, de 1992-ben ezek impresszív számoknak számítottak.
Kevesen tudják, de létezett egy a GSi-nél is erősebb Astra, igaz csak Dél-Afrikában. Az 200ts neve beszédes, bár kicsit kerekít: az autó orrába a Calibrából és Vectrából ismert, 2 literes, tizenhat szelepes benzines turbómotor került, ami 204 lóerőt és 286 Nm-t tudott. Ahogy a GSi, ez is kétféle kasznival készült, de azzal pont ellentétesen. Míg a GSi-nek csak háromajtós és kombi változata volt, a 200ts-ből csak ötajtós és szedán. Mindkét verzió megkapta a GSi külső kiegészítőit: a nagy lökhárítókat, az egyedi maszkot és a kopoltyús géptetőt. Az ötajtós a GSi hátsó szárnyát kapta, a szedánra viszont egy teljesen egyedi, csak a 200ts-en fellelhető darab került.
Természetesen a plusz erő megkövetelt egyéb fejlesztéseket is, így bekerültek az autó alá a Calibra Turbo nagyobb fékei, 16 colos kerekei, illetve a futómű egyes részei. A váltó szintén a Calibrából érkezett: az F28 kódú egységgel ez lett az egyetlen F Astra változat, amibe hatsebességes váltó került. A beltérben szintén a GSi alkatrészeiből legóztak, de műszerfalra azért jutott extra finomság: egyrészt a sebességmérő 280-ig skálázott, másrészt alulra felkerült egy diszkrét 16V Turbo felirat is.
A menetdinamika elég meredek lett, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy egy F Astráról van szó. Nulláról százra 7,6 másodperc alatt gyorsul a 200ts, a végsebessége pedig 253 km/h. Ezek a számok ma se rosszak, de abban a korban egészen brutálisnak számítottak egy kompakt autótól. Ebben a korban még a Golf VR6 tudott hasonlóan meredeken haladni, de ők a nagyobb szívómotorban látták inkább a fantáziát.
Európa környékén eredeti 200ts-t találni szinte lehetetlen: nagyon kevés készült, az is egy másik kontinensen és még annál kevesebb maradt fenn. Viszont sokan megépítik a sajátjukat: a Calibrából vagy Vectrából származó C20LET motor és F28-as váltó viszonylag könnyen bepakolható bármelyik Astrába, ahogy a fékrendszer is átlegózható.