1998-ban változtatott a szabályokon az FIA, ezért a korábban használt 911 GT1 és LMP1-98 versenyautók helyett új Le Mans-i prototípusra lett volna szüksége a Porschénak. Ezt az autót eredetileg a turbós, hathengeres bokszermotor köré kezdték tervezni, végül pedig a ‘90-es évek elején Forma-1-hez fejlesztett V10-es blokkot szedték le a polcról, ahol porosodott. Innen még nem vezetett egyenes út sem a versenyautóhoz, sem a Porsche Carrera GT-ig.

Rövid tesztelési folyamat után az egész projektet elkaszálták, mert a motorsport részleg fejlesztőire is szükség volt a nagy dobásnak ígérkező Cayenne szabadidő-autóhoz. Egyesek szerint részben azért is pihentették az egészet, mert Ferdinand Piëch nem akarta összeereszteni a Porsche gépét az Audi versenyautójával Le Mans-ban. Figyelemfelkeltés volt a 2000-es Párizsi Autószalonon bemutatott Carrera GT koncepció elsődleges célja, de a Cayenne sikere megnyitotta az utat a 10 hengeres sportautó fejlesztésének folytatására.
Húszéves Porsche Cayenne: az autóipar kivénhedt kidobóembere
Még mindig nagy, de már fájnak az ízületei, és ütni sem tud akkorát. De még mindig nagy.
1270 darab Porsche Carrera GT készült, ezt a pirosat itt egy Colorado állambeli kereskedőhöz szállították és azóta is csak keveset használták, mert mostanra is csak 780 mérföld (1255 km) van benne. Mint általában a befektetési céllal elrakott autóknál, úgy ezen a Carrera GT-n sem találni hibát. A piros fényezés akár az új, minden kiegészítője megvan az utolsó kis bőr táskáig bezárólag.
Kabinja végtelenül egyszerű, de pont ettől nagyszerű. Akár a régi versenyautók balsafa gombóca, a Carrera GT váltógombja bükkfából készült, hogy könnyű legyen. A szénszálas kagylóülések és a fémes betétek között igazi dísze ez a fekete bőrrel kárpitozott beltérnek. A mutatós óracsoport, a fém taposó az utas lábterében és középkonzol egyszerű kapcsolói is mind kortalanná teszik.
5,7 literes, V10-es szívómotorja több mint 600 lóerőt üvölt ki magából 8000-es fordulaton és 590 Nm nyomatéka van. Hozzá 6 sebességes kézi váltó kapcsolódik és tisztán hátsókerék-hajtás. A mérések szerint 3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 334 km/óra.
Magnézium felnijei, nyomórudas felfüggesztése, karbon monocoque-ja mind nagyon versenyautós elem. Mégsem döntően ezért ért meg több mint 1,9 millió dollárt (605 millió forint), hanem az alacsony futásteljesítménye és a ritkasága miatt, hiszen a legtöbb Carrera GT ezüst vagy fekete színű, így a piros tényleg kiragyog a többi drágaság közül.
Visszapillantó

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szomorúság hétvégére: szombaton nő a gázolaj ára
Vidámság, hogy eközben a benzin ára nem változik.
- Belsőség
Árvaháznak adtuk a Tigrist, repülünk haza!TC Bamako 2025/15
Hatalmas átverésbe futott a Q7-es csapat az autó eladásánál, mi viszont nem akartunk küzdeni a helyi kereskedőkkel és csalókkal.
- Hírek
Elon Musk szélsőséges magatartása miatt eladja a Tesláját egy kilencszeres Grammy-díjas énekesnő
A befolyt összeget a legnagyobb eléréssel rendelkező amerikai közszolgálati rádiónak, az NPR-nek adományozza.
- Hírek
Egy tanulmány szerint a fékpor mérgezőbb az ember számára, mint a kipufogógáz
Az sem mindegy, hogy milyen fékbetétből jön a por.
- Hírek
18 ezer Nm nyomatékkal terelgetik az új BMW koncepcióautót
Egy új vezérlőegységet tesztelnek az autóban.
- Hírek
Megérkezett a Kia EV4, rögtön kétféle változatban
Az elektromos EV4 ferdehátúként és szedánként is kapható lesz.
- Hírek
Illegális, cseh szeméttelepen kötött ki az Audi Dakar-versenyautója
Méltatlanul szomorú véget ért a Dakar-ralit megjárt RS Q e-tron.
- Hírek
Ha ilyen marad a kereslet, a Volkswagen és az Audi is maradhat a belső égésű motoroknál
A két autógyártó valószínűleg újratervez, ha nem lesz fellendülés az elektromos autók piacán.
- Hírek
Kimaxolta a tahóságot a felelőtlen BMW-s (+ hülye taxis)
Záróvonalon átlépve, hatalmas tempóval előzte a sort a kanyarodósávban, forgalommal szemben.
- Hírek
Hétfőtől reszkethetnek a szabálytalankodók
Hosszú ellenőrzésre készül a rendőrség: teherautók és buszok kerülnek fókuszba.
- Közélet
A budapesti közlekedés nem rossz, csak te vársz el túl sokat
Egyre rosszabb Budapesten közlekedni? Biztos vagy csak úgy érzed?
- Sajtóközlemény
Alig drágult a casco tavalyhoz képest
Személygépkocsikra átlagosan 208 ezer forint volt az éves díj 2024-ben.
- Közélet
Nem minden átverés, ami annak tűnik – Segítség, átvertek!
Vannak olyan hibák, amik kiszámíthatatlanul és hirtelen jönnek elő.
- Hírek
Baleset történt az M0-n Csömör térségében, lassan 10 kilométeres a dugó
Aki teheti, kerüljön.
- Belsőség
Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?
Legózni mindig jó, ha szoci autókat vagy villamost építenél, most van itt az időd!
- Hírek
1300 lóerős, elektromos NASCAR koncepciót mutatott a Chevrolet
Valódi versenyautó alapokkal rendelkezik.
- Közélet
Ennyibe kerül az elektromos autók kötelező szervize
Népszerű tévhit, hogy a villanyautóknál nincs ilyen.
- Hírek
Lefagyott a sínekre tolt autós, el is kaszálta a vonat
Ennél kevés rosszabb megoldás létezik.
- Hírek
Ez a hatkerekű G-osztály lehetne a valaha volt legmenőbb pápamobil
A különleges terepjáró egyelőre csak digitális térben létezik, de nem lehetetlen, hogy a Carlex megépíti majd.
- Hírek
Egy ausztrál férfi feleségül vette a Fordját Valentin-napon
Brisbane legnagyobb autórajongója imádja az 54 éves autóját.
- Közélet
A Forma–1 érdekes kísérlettel indítja a szezont, mi pedig ott leszünk, hogy beszámoljunk róla
Nagy kérdés, milyen fogadtatásban részesül az F1 75 Live, de mi is itt leszünk a helyszínen, és első kézből számolunk be nektek a tapasztalatainkról!
- Hírek
Brutálisan megdrágulnak az Audik, feljebb pozicionálják a márkát
Az Audi a jövőben inkább az eladott autók utáni haszonra, mintsem a darabszámra fókuszál majd.
- Belsőség
Felismered ezeket a csodás, öreg autókat egy részletük alapján? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel a Rétromobile veteránjait!
Most bebizonyíthatod, hogy nagyon vágod a különleges veteránokat: ismerd fel mindet! Előre szólunk, hogy nem lesz könnyű.
- Tesztek
Pompás prémium milliós taposóaknávalHasználtteszt: Volvo XC70 – 2010.
Piszok kényelmes, prémium érzetű utazóautó a harmadik generációs Volvo XC70, de óriási taposóaknákat rejt magában.
