1998-ban változtatott a szabályokon az FIA, ezért a korábban használt 911 GT1 és LMP1-98 versenyautók helyett új Le Mans-i prototípusra lett volna szüksége a Porschénak. Ezt az autót eredetileg a turbós, hathengeres bokszermotor köré kezdték tervezni, végül pedig a ‘90-es évek elején Forma-1-hez fejlesztett V10-es blokkot szedték le a polcról, ahol porosodott. Innen még nem vezetett egyenes út sem a versenyautóhoz, sem a Porsche Carrera GT-ig.
Rövid tesztelési folyamat után az egész projektet elkaszálták, mert a motorsport részleg fejlesztőire is szükség volt a nagy dobásnak ígérkező Cayenne szabadidő-autóhoz. Egyesek szerint részben azért is pihentették az egészet, mert Ferdinand Piëch nem akarta összeereszteni a Porsche gépét az Audi versenyautójával Le Mans-ban. Figyelemfelkeltés volt a 2000-es Párizsi Autószalonon bemutatott Carrera GT koncepció elsődleges célja, de a Cayenne sikere megnyitotta az utat a 10 hengeres sportautó fejlesztésének folytatására.
1270 darab Porsche Carrera GT készült, ezt a pirosat itt egy Colorado állambeli kereskedőhöz szállították és azóta is csak keveset használták, mert mostanra is csak 780 mérföld (1255 km) van benne. Mint általában a befektetési céllal elrakott autóknál, úgy ezen a Carrera GT-n sem találni hibát. A piros fényezés akár az új, minden kiegészítője megvan az utolsó kis bőr táskáig bezárólag.
Kabinja végtelenül egyszerű, de pont ettől nagyszerű. Akár a régi versenyautók balsafa gombóca, a Carrera GT váltógombja bükkfából készült, hogy könnyű legyen. A szénszálas kagylóülések és a fémes betétek között igazi dísze ez a fekete bőrrel kárpitozott beltérnek. A mutatós óracsoport, a fém taposó az utas lábterében és középkonzol egyszerű kapcsolói is mind kortalanná teszik.
5,7 literes, V10-es szívómotorja több mint 600 lóerőt üvölt ki magából 8000-es fordulaton és 590 Nm nyomatéka van. Hozzá 6 sebességes kézi váltó kapcsolódik és tisztán hátsókerék-hajtás. A mérések szerint 3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 334 km/óra.
Magnézium felnijei, nyomórudas felfüggesztése, karbon monocoque-ja mind nagyon versenyautós elem. Mégsem döntően ezért ért meg több mint 1,9 millió dollárt (605 millió forint), hanem az alacsony futásteljesítménye és a ritkasága miatt, hiszen a legtöbb Carrera GT ezüst vagy fekete színű, így a piros tényleg kiragyog a többi drágaság közül.