A 365 Spider egy drága és csodálatos kabriózás a naplemetébe

2022.01.31. 18:07

Enzo Ferrarinak nem számított, hogy a versenypályán túl az utcai sportautók között is egyre inkább hódított a középmotoros elrendezés, a Lamborghini Miura sem győzte meg azonnal, így a 365-ös megtartotta a hagyományos elrendezést, orrában hosszan álló 12 hengeres motorjával (az 512 BB-nél érintette meg a Ferrarit az új idők szele). Állítólag nem is a Ferrari sütötte rá a modellre a Daytona nevet, hanem a közönség emlegette így az 1967 februári daytonai 24 órás verseny után, melyen lefedték a dobogót az olaszok.

Leonardo Fioravanti az eddigi gömbölyded ferraris formákkal ellentétben a 365-öst éles vonalúra rajzolta, a fényszórók elé plexit húzott. Utóbbi megoldás nem volt hosszú életű, mert az amerikai előírások nem engedtek meg ilyesmit, így lett végül bukólámpás. A Daytona népszerű lett, így a kupé mellé az 1969-es Frankfurti Autószalonon bemutatták a nyitható vászontetős 365 GTS/4 Spidert, amiből végül 121 darab készült. Ezek közül ez a 31-es autó egykor Sydney Pollack rendező garázsában állt.

 
cargirl
Cargirl követés

Szerelmem, a bukólámpa

Ha visszagondolok a gyerekkori emlékeimre, akkor ez volt az első olyan autó, amit sokszor órákig nézegettem, és képes voltam elveszni minden egyes apró részletében. Talán ebből indult az egész autómániám. Leginkább a bukólámpájába szerettem bele, na meg a színe és az a kacér kaszni. Egy ilyen vagány autóval bárki szívesen elindulna a naplementébe. Én se tennék másként.

Minden 365 Spider közül érdekes mód éppen egy replika a leghíresebb, hiszen a Miami Vice fehér Testarossája előtt egy fekete 365-össé maszkírozott Corvette volt Sonny Crockett nyomozó autója. A legtöbb valódi Daytona Spider egyébként a piros vagy sárga színt kapta, mindössze 14 darabot gyártottak Argento Metallizzato festéssel.

1971 decemberében készült el az ezüst Ferrari, ami a Luigi Chinetti Motorson keresztül 1972 júniusában érkezett meg Amerikába. Pollack egykori autója gyárilag klímával felszerelt és mérföldben mérő műszerek figyelnek az óracsoportban, a belterét pedig fekete bőrrel kárpitozták. 4,4 literes, 60 fokos hengerszögű V12-es motorja közel 350 lóerőt ad le 7500-as fordulaton, ami mellé több mint 430 Nm nyomatéka van. Ezzel nagyjából 5,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és megfutja a 280 km/órás sebességet is.

40 150 mérföld (64 640 km) van most a Daytona Spiderben, melyet olyan tökéletesre újítottak fel, hogy még a Concours d'Elegance mezőnyéből is kiragyog. Eredeti színe mellett visszakapta a szerszámkészletét, Ansa kipufogórendszert és tökéletes mechanikát, így valószínűleg sosem volt annyira jó, mint most. 2,5 millió dollár a tökéletes naplementés veterán ferrarizás ára. 

És ki az a Cargirl? Alábbi cikkünkből megtudhatod:

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!

A megjelenést az RTL új sorozata, a Hotel Margaret támogatta.