Fantáziából bőven akadt mindig a Renaultnál, hiszen a vállalat 1899-es alapítása óta rengeteg furcsa szerzet született már, de mind közül az egyik legsúlyosabb mindenképpen a V6-os Renault Clio. Persze, abból a szempontból nem meglepő, hogy a receptet már a ‘80-as években elsütötték, csak az akkori kisautójukba nem hathengeres motort tömtek a hátsó ülések helyére, hanem egy 1,4 literes turbós blokkot lógattak bele, ez lett az R5 Turbo.
Ilyenkor nem is az a csoda, hogy a mérnökök képesek megcsinálni egy ilyen vad kisautót, hanem az, hogy utána rendszámot kaphat. Az évről évre egyre szigorodó előírások és környezetvédelmi normák miatt már a 2000-es évek elején sem volt könnyű dolga a gyártóknak, mára pedig valódi csodaként ünnepeljük a 260 lóerős, összkerékhajtású Toyota GR Yarist.
Ezek a kisautók általában vagy azzal a céllal születnek, hogy építsék a márka arculatát vagy azzal, hogy mindenkit megverjenek a murván, esetleg versenypályán. Bőven van miért nagyon komolyan venni ezeket a kis méregzsákokat, amíg a Yarison Tommi Mäkinen dolgozott, addig a Clio V6-oson a Tom Walkinshaw Racing, szóval jó kezekben volt a projekt.
Axel Breun, a Renault formatervezési igazgatója imádta az első generációs Twingo-t, hiszen valami egészen vidám és új dolgot hozott a miniautók kategóriájába, de a motorválaszték miatt csalódott volt. Az az ötlete támadt, hogy a Daihatsu Charade GTTi turbómotorját lógatja be a Twingo orrába, de az elektronika párosítási problémái miatt ez végül nem született meg.
Helyette egy sokkal elborultabb terv jutott eszébe, melyet könnyen megmagyaráznak a centik. A Ferrari 308-as szélessége és tengelytávja (2340 mm) akár a Twingoé (2345 mm), így egyszerűen rá lehetne emelni a hajtásra a Renault karosszériáját. Többször került közel ahhoz, hogy egy törött, de a célnak tökéletesen megfelelő 308-as Ferrarit vásároljon, de Axel Breun mégse tudta összerakni az átalakításhoz szükséges elemeket.
Ellenben az asztalán maradt vázlatok felkeltették Patrick Le Quément figyelmét, aki azon gondolkozott, hogyan lehetne népszerűbbé és sportosabb imidzsű modellé tenné a Clio-t. Axel ötletét felülvizsgálták és úgy találták, hogy a polcon lévő V6-os motorral megvalósítható a Clio-val, így megszületett a Clio V6-os, melynek első sorozatgyártású darabja az ő garázsában áll.