Meg nem értett ritka kincs a Rolls-Royce Camargue

2022.03.06. 17:57

Emlékszem, hogy a modellbörzéken sokan csillogó szemmel nézték a makulátlan csomagolású Bburago Rolls-Royce Camargue-t, pedig nem voltak jó arányai és különösebben szép sem, de ezeket a régi kisautókat valami különleges aura lengte körbe. Ez azoknak szól, akik nem csak a barokkos Rolls-Royce-okra néznek rá, a Camargue az ínyenceknek való finomság.

Rokona a Rolls-Royce Corniche és a Silver Shadow, ugyanaz a 6,75 literes, V8-as benzinmotor van a Camargue-ban is, melyhez a General Motors Turbo Hydramatic 3 sebességes automata váltója kapcsolódik. A teljesítményét szemérmesen ekkoriban még a pont elegendő szavakkal jellemezték, ami a gyakorlatban úgy 260 lóerőt és 540 Nm-t jelent.

Több mint 10 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 190 km/óra a Camargue végsebessége, de a közel 5,2 méteres, 2,3 tonnás kupé lényege távolról sem a száguldás. Megjelenésekor nem csak a Rolls-Royce-ok közül emelkedett ki a Pininfarina formatervű kétajtós, hanem ez volt a világ legdrágább sorozatgyártású autója is.

Szinte szentségtörésnek számított, hogy ezt a Rolls-Royce-t nem tökéletesen függőleges hűtőráccsal tervezték, hanem pár fokkal megdöntötték a lamellákat a szélnek feszülő Emily szobrocska alatt. 1975-től 11 éven át készültek a Camargue-ok, de nem túl sok, mindössze 530 darabot gyártottak.

Évente nagyjából harminc autó érkezett az Egyesült Államokba, köztük ez a pezsgő arany színű, bézs bőrbelsős példány 1980-ból, amiért 36 ezer dollárt fizettek. Ez nem hangzik soknak, de ez nem is véletlen, mert a kritikusok jellemzően nem estek hasra a Camargue-tól, különböző helyeken szerepel a legrosszabb és a legrondább autók listáján is.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!