Spártai pályagép Porsche Boxsterből

2022.03.17. 11:03

1996-ban jelent meg a Porsche belépőmodellje, a kétüléses és középmotoros Boxster, mely egészen a Cayenne szabadidő-autó érkezéséig a legkeresettebb modell volt. Mostanra az első generációs Boxster nem a legolcsóbb Porsche - hiszen az a Cayenne -, de ez lett a megfizethető sportautó, amiből nem csak érintetlen példány lehet, hanem ilyen szétreszelt pályagép is.

Anatómiája épp szerencsés ehhez, hiszen a Boxster középmotoros és eleve úgy tervezték, hogy ne legyen teteje, tehát nélküle is elég merev a karosszéria. Nem csak a szélvédőkeretet vágták le az autóról, hanem az egész karosszériát egy szélesebb bódéra cserélték, mely kevlárból és szénszálból készült panelekből áll. Ezzel az 1250 kilogrammos Boxstert 980 kg-ra fogyasztották.

Motorja 3,6 literes, hathengeres bokszer, amiből két turbófeltöltővel 625 lóerőt és 750 Nm nyomatékot masszíroztak ki, amihez teljesen egyedi hűtőrendszert készítettel. A 18 colos, központianyás felnik mögött elöl AP Racing, hátul pedig Brembo fékek vannak. Hátsó szárnya pedig egyértelműen a leszorítóerő miatt akkora, hogy egy átlagos kocsmában elmehetne pultnak.

9,8 másodperc alatt gyorsul 200 km/órás sebességre és 325 a vége, ami egy ilyen nyitott autóban még bukósisakban is intenzív lehet, ha van hozzá egy hosszú célegyenes és egy rövidre vett féktáv. A kulcsrakész Boxster pályaautóért 150 ezer eurót kérnek.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!