1996-ban jelent meg a Porsche belépőmodellje, a kétüléses és középmotoros Boxster, mely egészen a Cayenne szabadidő-autó érkezéséig a legkeresettebb modell volt. Mostanra az első generációs Boxster nem a legolcsóbb Porsche - hiszen az a Cayenne -, de ez lett a megfizethető sportautó, amiből nem csak érintetlen példány lehet, hanem ilyen szétreszelt pályagép is.
Anatómiája épp szerencsés ehhez, hiszen a Boxster középmotoros és eleve úgy tervezték, hogy ne legyen teteje, tehát nélküle is elég merev a karosszéria. Nem csak a szélvédőkeretet vágták le az autóról, hanem az egész karosszériát egy szélesebb bódéra cserélték, mely kevlárból és szénszálból készült panelekből áll. Ezzel az 1250 kilogrammos Boxstert 980 kg-ra fogyasztották.
Motorja 3,6 literes, hathengeres bokszer, amiből két turbófeltöltővel 625 lóerőt és 750 Nm nyomatékot masszíroztak ki, amihez teljesen egyedi hűtőrendszert készítettel. A 18 colos, központianyás felnik mögött elöl AP Racing, hátul pedig Brembo fékek vannak. Hátsó szárnya pedig egyértelműen a leszorítóerő miatt akkora, hogy egy átlagos kocsmában elmehetne pultnak.
9,8 másodperc alatt gyorsul 200 km/órás sebességre és 325 a vége, ami egy ilyen nyitott autóban még bukósisakban is intenzív lehet, ha van hozzá egy hosszú célegyenes és egy rövidre vett féktáv. A kulcsrakész Boxster pályaautóért 150 ezer eurót kérnek.