Egyes pletykák szerint a BMW nem véletlenül vette minden korábbinál elegánsabbra az 5-ös sorozatot, eredetileg még csak igazi sportmodellt sem terveztek belőle, de aztán az Audi RS 6-os, a Jaguar és az AMG Mercedesek mellett a vezethetőségéről híres müncheni márka egyszerűen nem maradhatott ki. 1998-ban a Genfi Autószalonon aztán bemutatták az E39-esből készült M5-öst, melyre a Car and Driver magazin a világ legkívánatosabb szedánjának nevezett. Azonban a korábbival ellentétben nem volt belőle kombi.
Minden a polcon volt az M5 Touring-hoz, amit az is jól mutat, hogy maga a BMW is készített belőle egyetlen prototípust. Végül úgy döntöttek, hogy szériagyártásban nem jelenik majd meg az autó, mert nem volna rá kellő mennyiségű kereslet. Valakinek viszont hiányzik a praktikus és gyors 5-ös BMW.
1999-ben ez az ezüst autó még egy 540i Touring volt, de aztán a 4,4 literes nyolchengerest felváltotta az S62 kódú 4,9 literes, szívó V8-as, mely 400 lóerős és 500 Nm nyomatékú. Hozzá a Getrag 6 sebességes kézi váltója csatlakozik és hátsókerék-hajtás, a csomagoknak viszont inkább a 410 literes csomagtér lehet fontosabb.
M-es lökhárítók és felnik is kerültek az M5 Touringgá alakuló 540-esre, a belteret pedig a San Diego-i AP Auto Upholstery készítette el egy valódi M5-ös szürke számlapos óracsoportjának, üléseinek és ajtókárpitjának felhasználásával. A kész autóban most közel 206 ezer kilométer van és 80 ezer dollárért lehet lecsapni rá. Aki ennél sokkal frissebb kombi M-es BMW-re vágyik, az kénytelen lesz megvárni az új M3 Touring-ot 510 lóerős, turbós hathengeressel és összkerékhajtással.