Hiányzott a sorból a 2000-es évek BMW M5 Touring-ja

2022.03.18. 16:37

Egyes pletykák szerint a BMW nem véletlenül vette minden korábbinál elegánsabbra az 5-ös sorozatot, eredetileg még csak igazi sportmodellt sem terveztek belőle, de aztán az Audi RS 6-os, a Jaguar és az AMG Mercedesek mellett a vezethetőségéről híres müncheni márka egyszerűen nem maradhatott ki. 1998-ban a Genfi Autószalonon aztán bemutatták az E39-esből készült M5-öst, melyre a Car and Driver magazin a világ legkívánatosabb szedánjának nevezett. Azonban a korábbival ellentétben nem volt belőle kombi.

Minden a polcon volt az M5 Touring-hoz, amit az is jól mutat, hogy maga a BMW is készített belőle egyetlen prototípust. Végül úgy döntöttek, hogy szériagyártásban nem jelenik majd meg az autó, mert nem volna rá kellő mennyiségű kereslet. Valakinek viszont hiányzik a praktikus és gyors 5-ös BMW.

1999-ben ez az ezüst autó még egy 540i Touring volt, de aztán a 4,4 literes nyolchengerest felváltotta az S62 kódú 4,9 literes, szívó V8-as, mely 400 lóerős és 500 Nm nyomatékú. Hozzá a Getrag 6 sebességes kézi váltója csatlakozik és hátsókerék-hajtás, a csomagoknak viszont inkább a 410 literes csomagtér lehet fontosabb.

M-es lökhárítók és felnik is kerültek az M5 Touringgá alakuló 540-esre, a belteret pedig a San Diego-i AP Auto Upholstery készítette el egy valódi M5-ös szürke számlapos óracsoportjának, üléseinek és ajtókárpitjának felhasználásával. A kész autóban most közel 206 ezer kilométer van és 80 ezer dollárért lehet lecsapni rá. Aki ennél sokkal frissebb kombi M-es BMW-re vágyik, az kénytelen lesz megvárni az új M3 Touring-ot 510 lóerős, turbós hathengeressel és összkerékhajtással.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!