A Ferrari legszebb korszakát idézi a retró ruhás Roma
Tökéletesen hozza a ‘60-as évek klasszikus Ferrarijainak formáit a Roma, melynek hosszú gépházteteje és hátratolt kabinja eleve sportkupés arányokat ad neki. Az éles orr után domborodó sárvédők, letisztult lemezek és izmos kerékjáratok hátul, a négy kipufogóra rímelő lámpákkal, mintha a 250 GTO újkori változata volna.
Colombo V12-es motor helyett a Romában a Ferrari 90 fokos hengerszögű, 3,9 literes, biturbó V8-asa van 5750 és 7500 között 620 lóerős teljesítménnyel és már 3000-től 760 Nm nyomatékkal. Hozzá az SF90-ben is használt 8 sebességes, duplakuplungos automata váltó kapcsolódik és hátsókerék-hajtás.
Aktív hátsó szárnya három állást tud, így 250 km/órás sebességnél 95 kg leszorítóerőt termel, de ez még messze nem a vége. A Roma 3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 200-as tempóra pedig 9,3 másodperc alatt, végsebessége 320 km/óra. A Roma ráadásul nem nehéz autó, 1570 kg-os súlyával még egy kompakt Volkswagen Golf R-nél is könnyebb. Az inspirációt adó 250 SWB 1,1 tonnáját 300 lóerő viszi.
Jakub Pietrzak, a lengyel Ferrari importőr is meglátta a régi idők szép formáit a Roma-ban, ráadásul a kezébe került egy könyv is, melyben ott volt Stirling Moss sötétkék színű, fehér csíkokkal és a 7-es rajtszámmal díszített 250 GT SWB-je. Azzal az autóval Moss indult az 1960-as RAC TT-n Goodwoodban és megjárta a Silverstone International Trophy-t, valamint a Brands Hatch Peco Trophy-t is. Győzelmet aratott a '61-es Goodwood TT-n, ami után az autót Giotto Bizzarini az Alpokon át vezette Maranelloig.
Ott figyel a 7-es rajtszám a skót nemzeti színekbe öltözött Roma oldalán, az utasterében pedig antik hatású bőrkárpit, a Heritage Mahogany Reddish Brown hozza vissza a Ferrari gran turismo-inak aranykorát.