A Ferrari legszebb korszakát idézi a retró ruhás Roma

2022.03.18. 14:58

Tökéletesen hozza a ‘60-as évek klasszikus Ferrarijainak formáit a Roma, melynek hosszú gépházteteje és hátratolt kabinja eleve sportkupés arányokat ad neki. Az éles orr után domborodó sárvédők, letisztult lemezek és izmos kerékjáratok hátul, a négy kipufogóra rímelő lámpákkal, mintha a 250 GTO újkori változata volna.

Colombo V12-es motor helyett a Romában a Ferrari 90 fokos hengerszögű, 3,9 literes, biturbó V8-asa van 5750 és 7500 között 620 lóerős teljesítménnyel és már 3000-től 760 Nm nyomatékkal. Hozzá az SF90-ben is használt 8 sebességes, duplakuplungos automata váltó kapcsolódik és hátsókerék-hajtás.

Aktív hátsó szárnya három állást tud, így 250 km/órás sebességnél 95 kg leszorítóerőt termel, de ez még messze nem a vége. A Roma 3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 200-as tempóra pedig 9,3 másodperc alatt, végsebessége 320 km/óra. A Roma ráadásul nem nehéz autó, 1570 kg-os súlyával még egy kompakt Volkswagen Golf R-nél is könnyebb. Az inspirációt adó 250 SWB 1,1 tonnáját 300 lóerő viszi.

Jakub Pietrzak, a lengyel Ferrari importőr is meglátta a régi idők szép formáit a Roma-ban, ráadásul a kezébe került egy könyv is, melyben ott volt Stirling Moss sötétkék színű, fehér csíkokkal és a 7-es rajtszámmal díszített 250 GT SWB-je. Azzal az autóval Moss indult az 1960-as RAC TT-n Goodwoodban és megjárta a Silverstone International Trophy-t, valamint a Brands Hatch Peco Trophy-t is. Győzelmet aratott a '61-es Goodwood TT-n, ami után az autót Giotto Bizzarini az Alpokon át vezette Maranelloig.

Ott figyel a 7-es rajtszám a skót nemzeti színekbe öltözött Roma oldalán, az utasterében pedig antik hatású bőrkárpit, a Heritage Mahogany Reddish Brown hozza vissza a Ferrari gran turismo-inak aranykorát.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!