1981-ben kezdődött a Porsche 959-es fejlesztése, melynek koncepcióját két évvel később mutatták be a Frankfurti Autószalonon Gruppe B néven, ami sokat elárul arról, hogy mi volt a vállalat célja. Ahogy a legtöbb Porsche, úgy a 959-es is versenyzésre született, méghozzá a lehető legfejlettebb formában.
2,8 literes, hathengeres bokszermotorját két turbófeltöltő hergeli, melyhez 5 sebességes kézi váltó és összkerékhajtás csatlakozik. A 959-es Porsche 450 lóerőt ad le 6500-as fordulaton és 500 Nm nyomatéka van. Kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és a Komfort változat végsebessége 317 km/óra.
Eszeveszett gyors autó a 959-es még mai szemmel is, pedig ez a kényelmesebb változat, melyből mindössze 292 darab készült. Ezt az piros színű, színátmenetes antracit szürke bőrkárpitos autót 1987-ben gyártották, de csak 1988 áprilisában vette át első tulajdonosa Stuttgartban.
167 190 km van most a 959-esben és svájci importja után rögtön egy helyi Porsche specialista vette kezelésbe, aki új ABS szenzort, féktárcsákat, olajvezetékeket, hűtőket és lengéscsillapítókat szerelt bele, valamint szervizelte a kipörgésgátlót. Ez mind 160 ezer eurós számlát adott ki, mely önmagában egy komoly mai sportautó ára.
Megjelenésekor a Porsche 959-es volt a legfejlettebb és leggyorsabb sportautó, ami legalább annyira új utat jelölt ki a szupersportautóknak, mint korábban a Lamborghini Miura.