60 millióért volt szervizben ez a piros Porsche 959

2022.03.21. 15:03

1981-ben kezdődött a Porsche 959-es fejlesztése, melynek koncepcióját két évvel később mutatták be a Frankfurti Autószalonon Gruppe B néven, ami sokat elárul arról, hogy mi volt a vállalat célja. Ahogy a legtöbb Porsche, úgy a 959-es is versenyzésre született, méghozzá a lehető legfejlettebb formában.

2,8 literes, hathengeres bokszermotorját két turbófeltöltő hergeli, melyhez 5 sebességes kézi váltó és összkerékhajtás csatlakozik. A 959-es Porsche 450 lóerőt ad le 6500-as fordulaton és 500 Nm nyomatéka van. Kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és a Komfort változat végsebessége 317 km/óra.

Eszeveszett gyors autó a 959-es még mai szemmel is, pedig ez a kényelmesebb változat, melyből mindössze 292 darab készült. Ezt az piros színű, színátmenetes antracit szürke bőrkárpitos autót 1987-ben gyártották, de csak 1988 áprilisában vette át első tulajdonosa Stuttgartban.

167 190 km van most a 959-esben és svájci importja után rögtön egy helyi Porsche specialista vette kezelésbe, aki új ABS szenzort, féktárcsákat, olajvezetékeket, hűtőket és lengéscsillapítókat szerelt bele, valamint szervizelte a kipörgésgátlót. Ez mind 160 ezer eurós számlát adott ki, mely önmagában egy komoly mai sportautó ára.

Megjelenésekor a Porsche 959-es volt a legfejlettebb és leggyorsabb sportautó, ami legalább annyira új utat jelölt ki a szupersportautóknak, mint korábban a Lamborghini Miura.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!