Az első generációs Audi A4-ből (B5) készült egy nagyon penge S4, ahogy azt szeretjük: 2,7 V6 biturbo motor, hatsebességes kézi váltó, quattro összkerékhajtás. Ezeknek az autóknak néhány éve eléggé a földön volt az áruk, mostanra viszont ismét kezdenek elszállni, és különösen akkor tudnak nagyon sok pénzt kérni, ha egy olyan keveset futott, ismert előéletű példány kerül belőlük elő, mint ez itt.
A Bringatrailer oldalán felbukkant, mindössze 191 ezer kilométert futott autó végig egy tulajdonosnál volt, és jutott bele bőven extra is: 17 hüvelykes gyári Avus alufelnik, tetőablak, fűtött-motoros ülések, gyári navigáció, Audi Symphony CD/kazettás rádió, xenon fényszóró, ködlámpa, polírozott dupla kipufogóvég, és ki tudja, még mi minden.
Óriási érték, hogy az autó nem volt komolyabban összetörve: az eladó szerint 2008-ban cserélték a lökhárítóját egy kisebb parkolási koccanás miatt: tehát nem arról volt szó, hogy sok lett valahol a 265 lóerő és egy villanyoszlopra csavarodva végezte volna a kocsi, mint oly sok típustársa.
Persze a fényezés már nem tökéletes, karcok, kisebb javítási nyomok már vannak rajta. A B5-ös A4 híresen jó korrózióvédelme mellé ez az autó végig Kaliforniában élt, a kettő együtt pedig azt eredményezi, hogy a kocsinak az alja is gyönyörű állapotban maradt meg. A szokásos LCD-pixelhiba persze ezt az autót is utolérte, és a futóműalkatrészeken is lehet már látni repedezett porvédőket, szóval nem lehet azt mondani, hogy ne maradna semmi feladata a következő tulajdonosnak.
6 nap van még hátra az aukcióból, de két licitáló már 7100 dollárra, azaz 2,5 millió forintra tolta fel az autó árát – lesz ez még sokkal magasabb is. Cikkünk írásának pillanatában a magyar használtautós oldalon csak a következő generációs (B6), tehát már 4,2 V8-as S4-et találtunk eladót, a német piacon 8-10 ezer euró körül mozognak a többet futott, de egyébként nem rossznak tűnő példányok.