A vártnál olcsóbban, szűk ötmillió forintnak megfelelő 13 450 dollárért kelt el az az Audi S4, aminek aukciója múlt héten bukkant fel a Bringatrailer aukciós oldalon. Ez egy lopás volt fényes nappal – írta több kommentelő is, és jobban megnézve a piacot igazuk is van: a Mobilén sem ritka a hasonló állapotú példányokon a 10 milliós árcímke, ez ráadásul egy kézi váltós, első tulajdonostól származó, nagyon gyárias autó volt.
![Megőrzött, gyári állapot – a vevők kedvence](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4728/47284/472843/47284323_ae86f165f1e939fdfdde1911f1c5f769_wm.png)
Az 1997 és 2002 között gyártott, B5-ös A4-ből készült S4 motorja egy 2,7-es, V6-os biturbo, 250 lóerejét Quattro összkerékhajtással (az európai változat 265 lóerős volt), egy kézi váltón keresztül rakja le az útra. Ez a generáció néhány éve még elég nyomott árakon cserélt gazdát, mostanra viszont kezd megjönni az értéke – és ki tudja, hogy van-e még a tízmilliótól feljebb?
![Ebben az S4-generációban nem volt V8, de szerintem nem bánjuk](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4728/47284/472844/47284439_a037a60a82a0dcc44c884522746910bc_wm.png)
Ha visszamegyünk az időben, az első generációs Audi S4 még a nagyobb, 100-as generációra épült, és csak akkor nevezték át S6-ra, amikor a C4-es 100-asból A6 lett. A szögletes formavilágú, öreg S4 legendás motorja a 2,2-es, öthengeres turbós volt, de volt belőle 4,2 V8 is az európai piacon. Később a B6-os generációba hozták vissza a 4,2 V8 intézményét, ilyen szempontból kakukktojás volt a B5. Ettől még azért szeretjük.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)