A legenda szerint a Michelin Proto 27 másodperc alatt érte el a 285 km/h-s sebességet. Elvileg tesztelték is több százezer kilométeren át, ám azóta a Citroën Conservatoire csarnokaiban él.
Fotó: Ronan Glon
Így néz ki a szokásos parkolóhelyén, a kipufogókat pedig nem próbálom megmagyarázni, hisz úgy csodásak, ahogy azt 1973-ban a franciák kitalálták.
Fotó: Ronan Glon
Prototípus rendszám, kérdéses illesztések, de kiváló állapot, hisz a Citroën vigyáz rá.
Fotó: Ronan Glon
Ez már a Rétromobile legsűrűbb publikus napján, szombaton készült, úgyhogy merüljünk is el a motortérben.
Fotó: Ronan Glon
A Maserati V6-ot három duplatorkú Weber karburátorral 340 lóerősre húzták, a fogyasztásról pedig nem beszéltek.
Fotó: Ronan Glon
A kísérlet arról szólt a Michelinnél, hogy meghatározzák az elsőkerékhajtás teljesítményhatárait.
Fotó: Ronan Glon
Az SM hidropneumatikus futóműve természetesen maradt a Gr4-es versenysorozatban indított rövidebb tengelytávú karosszériában.
Fotó: Ronan Glon
A Citroënnek kellett a Maserati V6-osa, a gyár pedig azóta sem csinálhatott olyan luxusautót, mint a legendás SM.
Fotó: Ronan Glon
A Conservatoire egyébként látogatható Párizs külvárosában.
Fotó: Ronan Glon
Önmagában a piros-sárga-fekete festés is tiszta hetvenes évek.
Fotó: Ronan Glon
Nem lehet megunni, úgyhogy jövőre el kell mennem a Rétromobile-ra, és mivel ez nem lesz ott, akkor már a Conservatoire felé is teszek egy kört. Köszi a képeket, Ronan!
Fotó: Ronan Glon