1982-ben Genfben ezzel az autóval mutatta be a Lamborghini az új Countach LP500S modellt. Különleges, hisz ez az első legyártott példány.
Konkrétan így nézett ki a prototípus a svájci forgalmazót hirdető standon a '82-es genfi szalonon. Mellette egy Lamborghini Jalpa a hírhedt 3.5-ös V8-as motorral.
A történet 1982 után úgy folytatódott, mint a francia haverom Minijének krónikája, hiszen ez is egy műhelybe került, ahol aztán végül nem sikerült hozzáfogni cirka húsz éven keresztül.
Genfből egyébként Olaszországba adták el az első LP500S-t, ami aztán előbb Németországba, majd az Egyesült Államokba került.
1985-ben járunk, az autót pedig nem más vette meg Amerikában, mint a Quiet Riot korábbi gitárosa, Carlos Cavazo.
Nincs meg a Quiet Riot? Pedig ott kezdett az Ozzy gitárosaként elhíresült néhai Randy Rhoads is, kettővel Carlos Cavazo.előtt.
Mivel ez az első öt legyártott LP500S egyike, és ezt maga Valentino Balboni is igazolta, a Countach hátulján ott a szuper ritka '5L' logó is.
Pedig nem ötliteres még a V12, csak 4.8. Giulio Alfieri tervezte át a Lamborghini motorját, aki a Maseratinál végzett munkája miatt lett igazán ismert autós körökben.
Technikailag 4,754 köbcentis a motor 9.2:1-es, tehát a korábbinál alacsonyabb sűrítési aránnyal. A katalógus szerint 375 lóerőt tud 7,500-as fordulatnál.
Az öntött magnézium Campagnolo kerékszett is egyedinek számít, mert későbbi LP500S-ek már nem kapták meg.
A hátsó szárnyat sem rakták rá, de jár az autóhoz, szépen becsomagolva.
További egyedi részlet, hogy ezek a sárvédőszélesítések az LP400S-ről érkeztek. Korai megoldás.
De ott tartottunk, hogy egy rocksztáré az autó Amerikában. Nos, mivel 1985-ben a Weber karburátorokkal nem lehetett volna regisztrálni, injektorossá alakították, ami sosem használt a Countachoknak.
Carlos Cavazo végül 2001-ben adta szervizbe, az óra pedig ekkor már 66 ezer kilométert mutatott.
A hosszútávú tárolás vége elvileg a felújítás lehetett volna, ám két évtizednyi parkolást követően a Franco's European Sports Cars tulajdonosa, Franco Barbuscia meghalt.
Benne a pótkerék, a szerszámkészlet, és a teljes dokumentáció is, hiszen összesen három tulajdonosa volt az autónak negyven év alatt.
Ha pontosan érdekel, az első Countach LP500S alvázszáma ZA9C00500CLA12472.
A motorral kell majd foglalkozni, és hat duplatorkú Weber karburátort érdemel.
Elvileg öt másodperc alatt ugrik százra, és 292 km/h a vége.
Úgynevezett eredeti állapot. Leszámítva persze a Weberek hiányát.
Mivel egy ilyen ritka verzióról van szó, az eladó DriverSource nem is tréfál, és még így is $695,000-öt, vagyis 236 millió forintot kér érte.
A Countach olyan, mint a legtöbb Lamborghini. Tehát a koraiak a szépek, míg a fiatalabbak jobb autók.
Az LP500S után már az 5000QV jött, 1985-től hengerenként négyszelepes hengerfejjel.
LP500S-ből a rövid gyártási periódus miatt csupán 321 készült.
Ilyenből viszont csak öt, és elvileg ez az első közülük.
A beltér kényelmesebb, mint a kissé szűkös LP400 S-ben volt, ám a lényeg változatlan. 375 lóerő öt sebességgel, kemény kuplunggal.
A Countach belterében szinte mindent bőr borít, így a felújításhoz nem árt egy igazán rutinos kárpitos sem. Az eredeti bőröket elég nehéz modern eljárásokkal kezelt anyagokkal pótolni.
Mr. Cavazzo ezt elengedte.
Nem lesz elég egy kis gőzölés.
Ettől függetlenül remek kombináció a vörös beltér a fehér LP400 S-stílusú Bertone karosszériával.
Ami azt illeti, Ferruccio Lamborghini személyes Countach járkálósa is fehér volt.
Nem tartották buborékban, de így is szép.