A májusi eső aranyat ér, a májusi őszről már megoszlanak a vélemények. A szombat reggeli kigurulás a szokásosnál később indult.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Még a borús balatoni táj is jól áll ennek az 5,4 literes V8-assal felszerelt, 1968-as Chevrolet Camaro RS Convertible-nek!
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A Rally Sport modellből 1968-ban kevesebb mint 41 000 darab készült. A zsűri a Legszebb nyitott autó díjjal jutalmazta.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A kacsa elsétált előtte, pedig érdemes volt a figyelemre az 1960-as Porsche 356-os. Az 1600-as motorral felszerelt kabrió a főtámogató BMW különdíját vitte haza.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Az ötvenes évek elején a Mille Miglia-n, Le Mans-ban és a Targa Florión is bizonyított a Lancia Aurelia, a Concours-on a Legjobb dizájn mellett a rendező, Valent Classic díját is megnyerte.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Amilyen kicsi, olyan nagy hanggal érkezett az Opel GT, nem lehetett nem észrevenni!
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Rónai Márton büszke lehet a Dr. Magyar Zoltánnal közösen vásárolt, 1965-ös Fiat 1500L-re, hiszen a FIVA díját vihette haza.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A Tagore sétányon egy Pontiac Grand Ville is kényelmesen elfért.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Utódja, a DS leleplezésének évéből, 1955-ből származik ez a hasonlóan előremutató Citroen Traction Avant. Az idei Concours-on a Flohr Design különdíját kapta.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A vágyak tárgya a 930-as Porsche 911 Turbo. Ez a 3,3 literes, 300 lóerős, hathengeres, turbós boxermotorral felszerelt példány az utolsó évben, 1989-ben készült.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Nehéz lenne választani, ez az 1980-as, 3,0 literes, 260 lóerős 911 S Targa is kívánatos, különösen a Talbot sárga színben.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Az elhivatott veterános akkor is megmutatja az autója jellegzetességét, ha eső várható...
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A részletek változnak, a stílus állandó, az állapot lenyűgöző. Meg is kapta a MAVAMSZ díját.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A hűvös idő miatt előkerültek a meleg kabátok, szerencsére az autók kint maradtak.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Az itt felsorakozott klasszikusok eszmei és piaci értéke egyformán magas.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A kilencvenes évek elejéről származó NSX túl modernnek tűnik ebben a közegben, pedig már betöltötte a veteránkort, és igazi klasszikusnak tekinthető.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Szintén túl fiatalnak tűnik a 993-as 911 Turbo, de annak ellenére, hogy ez a példány 1996-os, a típus idén éppen 30 éves.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A ponyva alatt egy 1957-es MG A rejtőzik.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Angol autóként autentikusak a vízcseppek ezen az 1968-as MGC GT-n. A 2,9 literes, hathengeres modellből alig több mint 9000 darabot gyártottak.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Ezzel a Talbot versenyautóval annak idején Le Mans-ban is indultak, a különlegességet Magyarországon restaurálták.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Több mint jól áll a francia versenykék ennek a felfoghatatlan eszmei értékű relikviának.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Ma már kevesen ismerik az 1903 és 1995 között működő, kalandos történetű márkát.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Nehéz eldönteni, hogy egy autót vagy egy műtárgyat látunk.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A műszerfal valódi fabetétje túlélte az évtizedeket, felújítás után továbbra is használható volt.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Sokak szemében nem számítanak igazi veteránnak a nyolcvanas évek végének, kilencvenes évek elejének autói, másoknak ez volt a gyerekkora, és vannak akiknek már az Alpina B10 Bi-Turbo és a BMW Z1 is történelem.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A Z1-es egyik jellegzetessége a küszöbben elrejthető ajtó. Tulajdonosa Balatonfüred városának különdíját érdemelte.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Filmekből jól ismert, élőben ritkán látott klasszikus a Rolls-Royce Silver Cloud III, ez egy 1962-es példány 6,2 literes V8-assal.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Két örök klasszikus, egy 1979-es Mercedes-Benz 280 E és egy 1969-es Citroen DS 20.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A karosszéria vonalába illeszkedő, krómozott lökhárítóban bújik meg a DS hátsó lámpája.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Rossz időt fogtak ki a turisták a Balatonnál...
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Egy bájos Auto Union 1000 Saxomat automata kuplunggal.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A korszak kedvelt extrája a váza a műszerfalon, de a Szent Kristóf medál is sok autóban védte az utazókat.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Az XJ40-es széria nem számít a rajongók kedvencének, de tegye fel a kezét, aki nem fogadná be ezt az 1990-es Jaguar XJ-t!
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A nyolcvanas években nyomatékosan fel kellett hívni a tolvajok figyelmét a lopásgátlóval ellátott rádióra.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Az átmeneti időszakból származó OT-rendszám díszíti ezt az 1983-as Maserati Biturbót. Gazdája nem ment haza díj nélkül, a szervezésben részt vevő Autómagazin elismerését kapta.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A rali egyik legendája, a Lancia Delta HF Integrale generációk kedvence, ez a példány Magyarországon épült.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A Mercedes az új ideiglenes magyar, a Citroen az 1950-től 1993-ig használt, fekete alapon ezüst francia rendszámot viseli.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Akár rossz emlék is lehetne a Volkswagen múltjából ez az 1974-es 412 L Variant, de értékeljük, hogy a kevésbé népszerű típusokat is megőrzik a lelkes veteránosok!
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
1974 tavaszán, a gyártás leállítása előtt néhány hónappal kapott először rendszámot ez a 412-es.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A Skoda 1000 MB de Luxe változatából 1966 és 1969 között 65 502 példány készült Csehszlovákiában.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Igazi retró kiegészítő a bólogatós kutya az 1:43-as méretarányú modell társaságában.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Karotta hosszú idő után először ült újra a Hangyászban. Nem csak ő élvezte!
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Idén a háttérben látható, mesés, 1960-as Lincoln Continental kapta a Best of Show kitüntetést.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Vagy Impala, vagy semmi! Az Üvegtigris mellett hatvanas évekbeli magyar filmekben is feltűntek ennek az 1965-ös tepsinek a testvérei, hiszen az állami hivataloknál több is szolgált belőle.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Szinte minden kisebb alkatrész krómozott ezen az 1959-es Edsel Corsair-en.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A Ford számára kudarcot jelentett, Balatonfüreden viszont a Legszebb amerikai cirkáló díját kapta az Edsel.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A korai órákban nagy eséllyel hallgathatjuk meg a veteránok hangját.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A legtöbb autó tréleren érkezett, többet is külföldről szállítottak a Balatonhoz.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Annak idején megreformálta a Corvette stílusát, és még ma is ugyanolyan ütős a C4-es formája.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A gyártás korai éveiből, 1986-ból származik ez az 5,7 literes, V8-as motort kézi váltóval kombináló Corvette.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A BMW az idén 100 éves motoros üzletág megünneplése mellett a Miniről sem feledkezett meg.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A veterános rendezvények kedvelt típusa a Ford Mustang, idén egy 1968-as kupé gurult ki a Tagore sétányra.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A múzeumi állapotú autók mellett matuzsálemi korú motorok is előkerültek a gyűjtők garázsából,
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A 120 éve alapított Harley-Davidson korai típusának minden alkatrésze egy számunkra már történelmi korról mesél.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar