Nem nehéz beleszeretni az expedíciós lakóautók hangulatába: a mai felgyorsult életvitelünk mellett különösen jól hangzik, ha olyan helyre tűnhetünk el a világ elől, ahova kevesen tudnak utánunk jönni. Sajnos sokszor a valóságban ez valami közepesen langyos vadkempingezésig jut, pedig vannak olyan járművek, amik tényleg alkalmasnak ígérkeznek akár komolyabb túrákra is. Mint például ez az Unimog U1300L, amire rádobtak egy nagy lakrészt, és rengeteg egyéb, hasznos kiegészítőt.
A Mercedes Unimog több szempontból is hibátlan alap, hiszen arra tervezték, hogy ne okozzon neki gondot a terep, és sokáig bírja is a kiképzést. Hatalmas kerekek, óriási hasmagasság és a Mercedes ma már némileg feledésbe merülő, legendás megbízhatósága teszik remek választássá egy ilyen átépítéshez.
Az alkotó még 2004-ben vette az 1985-ös, U1300L-as Unimogot, majd az évek során apránként átalakította expedíciós lakóautóvá. A motor maradt az 5,7 literes, sorhatos dízel, amihez egy nyolcsebességes, manuális váltó kapcsolódik. A hét helyen csapágyazott dízelmotor mindössze 130 lóerős, így aztán sietni nem lehet vele, cserébe valószínűleg örökké tart.
A valószínűleg a katonaságtól származó Unimog összkerekes, elöl és hátul portáltengelyes, illetve zárható differenciálművei is vannak. Tehát fokozottan alkalmas a természetjárásra. Ebben segítenek a jelenlegi tulaj által felszerelt, 20 colos alufelnikre húzott 395/85-ös Michelin terepgumik is.
Van brutál csörlő, bukókeret, végtelen mennyiségű lámpa, és természetesen az egészet felújították. A modernizált, vajszínűre és feketére fényezett fülkével, a matt és fényes fekete részletekkel és a kiegészítőkkel együtt mérhetetlenül kívánatos darab az U1300, és a lényegről még nem is beszéltünk, az ugyanis a lakrész.
A lakrész fülkéjét egyedileg készítették alumíniumból, és megszórták rengeteg praktikus funkcióval. Vannak zárható külső tárolók, tetőablak, lehajtható rész, ami mögött grillsütőnek is jutott hely, plusz sok ehhez hasonló okosság. Alap, hogy van generátor is, inverter, sőt, még gázolajjal működő fűtés is. A friss víznek egy 340 literes tartályt szereltek be.
A vezetőfülkében is van minden, ami kellhet: légrugós ülések, Garmin navi, JVC hangcucc, zárható tárolók, légkürt és a nélkülözhetetlen CB rádió. A lakrészben a szekrények és a falak fehérek, amiket fekete és piros részletekkel dobtak fel. Van konyha főzőlappal és hűtővel, légkondi, tévé és csomó konnektor. Sőt, leválasztott hálószoba és komplett fürdőszoba is akad.
A képek alapján remek stílusban és kiváló minőségben kivitelezett Unimogban tényleg minden adott egy király expedícióhoz. Ha megtetszett, az a rossz hírünk van, hogy már elkelt, pár napja árverezték el. Végül 102 ezer dollárt, azaz nagyjából 36 millió forintot adtak érte, ami elsőre talán soknak hangzik, de amennyit költöttek rá és amennyire igényesen rakták össze, ez valójában kimondottan kedvező árnak tűnik. Bármikor kéne.
Forrás: Bring a trailer