Sok érdekes autó jelent meg 1994-ben, amelyek közül néhány ma is kívánatos darab, vagy esetleg a hazai utcakép meghatározó része volt évekig.
Az Audi RS2 Avant egy nagy teljesítményű kombi, amit 1994 és 1996 között gyártottak. A sportkombit az Audi 80 Avant alapjaira fejlesztették a Porsche segítségével. Ez volt az ingolstadtiak első RS jelölésű sportos, nagy teljesítményű kombija. Az RS2 Avant 2,2 literes, 315 lóerős, turbós, öthengeres motorja mára legendássá vált. Az Audi két év alatt 2890 darabot épített az RS 2-esből
Fotó: Audi / Audi
A Škoda Feliciát a csehek még a 80-as évek végén, kezdték el fejleszteni. A Favorit utódjának szánt típust fejlesztési jelölése Typ 791 volt. Ez volt az utolsó modell, amely a Škoda saját fejlesztésű padlólemezére épült. Műszaki megoldásait és az európai nagyarányú exportot tekintve a Felicia már nagyot profitált abból, hogy a Volkswagen 1991-ben felvásárolta a cseh céget. A Felicia valójában egy alaposan átdolgozott Favorit volt, modernebb megjelenéssel. A Feliciát 1994 és 2001 között gyártották és összesen 1 416 000 darab készült belőle három csehországi gyárban.
Fotó: Škoda / Skoda
Az 1994-es Toyota RAV4 az első kompakt szabadidőautó. A kis háromajtós SUV a Corolla átvariált padlólemezére épült, valamint több műszaki megoldást is kölcsönzött a Toyota Carinából. Eleinte csak a 130 lovas, kétliteres, sornégyes benzinessel lehetett rendelni ötfokozatú manuális vagy négyfokozatú automatával. A RAV 4-est a nagy sikerre való tekintettel 1995-től már ötajtós karosszériával is meg lehetett rendelni. A RAV4 jelenleg az ötödik generációjánál tart, ez idő alatt több mint 10 millió gyártottak a típusból.
Fotó: Toyota / Toyota
Az E38-as BMW 7-es, az E32-est váltotta. Az 1994-ben bemutatott nagy BMW-t benzines és turbódízel sorhatos, illetve V8-as és V12-es benzines motorral is lehetett rendelni. Ez volt az első olyan sorozatban gyártott autó, amelybe függönylégzsákot szereltek. De kínáltak a típushoz televíziót és műholdas navigációs rendszert is. A típusból 1994 és 2001 között 327 598 darabot gyártottak.
Fotó: BMW / BMW
A német gyártó az első-generációs Audi A4-est 1994-ben dobta piacra. Ez a modell a VW konszern B5 padlólemezére, azaz a VW Passatéra épült. Akárcsak a Passatban, az A4-esben is hosszirányban beépített motorokat találunk elsőkerék- vagy négykerékmeghajtással. Ez volt a VW konszern első olyan autója, amelybe beépítették a Győrben gyártott öthengeres, húsz szelepes, 150 lóerős, 1,8-as benzines motort. Az első generációs A4-est 2001-ig gyártották.
Fotó: Audi / Audi
A harmadik generációs Volkswagen Polót 3. 1994 augusztus 31-én mutatták be. Eleinte csak három és ötajtós változatban volt kapható, a nálunk is elterjedt lépcsőshátú (Polo Classic) változat egy évvel később 1995-ben jelent meg. Összesen öt ország, hat gyárában gyártották a típust 2002-ig. Argentínában azonban 2009-ig folytatták a gyártását olyan nagy volt rá a kereslet.
Fotó: Volkswagen / Volkswagen
A Ferrari F355 a 348 GTB alaposan átdolgozott változata. Az autóban egy 3,5 literes, 380 lóerős V8-as dolgozik. Ami valójában a 348-as motorja, egy új hengerenkénti ötszelepes hengerfejjel. Az F355-öst ötévig, 1999-ig gyártották, addig ez volt a legnagyobb darabszámban készült Ferrari típus, összesen 11 273 darab készült belőle.
Fotó: Ferrari / Ferrari
A Jaguar XJ X300-as volt az első Jaguar, amely már a Ford éra alatt készült. Az autó valójában az előd XJ 40-es alaposan módosított változata. Az XJ 300-ast többféle motorral és sebességváltóval lehetett rendelni, kétféle karosszéria hosszban. Ennek az autónak kellett volna visszaemelnie a brit autóipart az élvonalba, ez azonban csak részben sikerült. Ugyanis az XJ 300-ast csak három évig, 1997-ig gyártották, ettől függetlenül elég jól fogyott, 92 038 darabot gyártottak a típusból.
Fotó: Jaguar / Jaguar
Az Alfa Romeo 145-öst a torinoi autószalonon mutatták be 1994 áprilisában. Az új típus és annak ötajtós testvérét a 146-ost az Alfa 33 utódjának szánták, családi kisautónak gondolták az Alfa tervezői. A 145-öst hatféle benzines, ebből háromféle boxer és szintén háromféle dízel motorral volt elérhető. A 145-ös Alfának volt sportos Quadrofoglio változata is 2,0 literes Twin Spark motorral szerelve. A 145-ösből a sorozatgyártás hat éve alatt összesen 221 037 darab készült.
Fotó: Alfa Romeo / Alfa Romeo
Az Audi A8 1994-ben jelent meg Európában és 1997-ben Észak-Amerikában. Ez volt a világon az első sorozatban gyártott alumínium vázszerkezetű és karosszériájú autó. Ezzel sikerült az jármű tömegét jelentősen csökkenteni, és a karosszéria merevségét növelni. Az A8-asban 1997-től alapfelszereltség volt a hat légzsák, amiben szintén első volt a világon. Az A8-as első generációját 2002 augusztusáig gyártották, összesen 105 092 készült belőle.
Fotó: Audi / Audi