A Honda Z-ben felsejlik a haribo-Jimny, talán nem is véletlen, hogy ugyanakkor, 1998-ban mutatkozott be mindkét modell
Fotó: https://www.carspecsguru.com/
De amennyire a Jimny konvencionális mini-terepjáró, a Z annyira marslakó: összkerekes és középmotoros, a Honda UM-4-ként (Under Midship 4WD) hivatkozott az elrendezésre – kap tőlem egy virtuális sört, aki ezt tisztességesen lefordítja
Fotó: https://www.carspecsguru.com/
Külön érdekessége, hogy viszkokuplungos központi diffivel szerelték. A név pedig kötelez, a ZZ Toppal közösen készítettek hozzá reklámot, Youtube-on könnyen meg lehet találni. Bizarr, de menő
Fotó: https://www.carspecsguru.com/
Hamarosan bővebben is foglalkozunk az autóval!
Fotó: https://www.carspecsguru.com/
Japánra szokás Japan.Inc-ként hivatkozni, ami az ország iparának összetettségét és összefonódottságát jelzi. Nagyszerű példa erre a WiLL márkanév, ami a fiatalságot megszólítani kívánó, iparágakon átívelő marketing-hívószó volt a kilencvenes évek végén
Fotó: wikimedia
Volt Panasonic WiLL összehajtható bicikli, nyomtató és igen, voltak Toyoták is. Közülük a legismertebb a furcsán ortopéd WiLL Vi, amin a legkevésbé furcsa részlet a Citroen Ami 6-szerű hátsó ablak, de a gyatra eladások után megpróbálkoztak egy alternatívával, ez lett a WiLL Cypha
Fotó: wikimedia
A neve szóösszerántás, tagjai a Cyber és a Phaeton, előbbi az autóban először bemutatkozó fedélzeti rendszerekre (kezdetleges infotainment/navi), utóbbi a klasszikus kocsitípusra utal
Fotó: Pinterest
A bulldog (elnézést, a Toyota szerint kijelző alakú sisak) képe ellenére sem lett kiugró siker. Kár érte, szerethetően bárgyú
Fotó: wikimedia
1992-ben a GT-R éppen felmossa a padlót mindenkivel Bathurstben, a 90-es évek viszont Amerikában a szuperjellegtelen szedánok kora
Fotó: https://www.webcartop.jp
A Leopard J Ferie is ekkor mutatkozott be, ami a C-oszloptól hátrafelé látható ámokfutás és a túlkomplikált név miatt kapott helyet a listán
Fotó: https://www.webcartop.jp
A farban kicsit ott van az S14, de hunyorítva az Ioniq 6 hátsó lámpáját is bele lehet látni. Az összkép mámorítóan gejl: puncs íz, sziruposság, pomádé, libabőr
Fotó: https://www.webcartop.jp
Minden mást kimaxoltak: jó helyen hajtott, lehetett kérni 270 lóerős, 4,1 literes V8-assal, a Nissan saját négykerék-kormányzása, a HICAS is dolgozott benne, a bőr belső pedig egy patinás olasz stúdió, a Poltrona Frau segítségével készült
Fotó: https://www.webcartop.jp
Végül a név megfejtése: jour férié, azaz ünnepnap. Leopárd Ünnepnap
Fotó: https://www.webcartop.jp
Van valami ritka perverzió a japánokban a modern+klasszikus keverékek iránt. Bizonyára közrejátszik ebben a közhely, amely szerint az ország a jövő és a tradíció keveréke
Fotó: wikimedia
Az autóiparban erről a Mitsuoka híres, de a Toyotánál is elgurul ebbe az irányba néha a gyógyszer
Fotó: wikimedia
Az Origin a nálunk tökéletesen ismeretlen Progres modellre épül, különlegességét az ára és a darabszáma jelzi
Fotó: wikimedia
7 millió jenbe került az ezredfordulón (Land Cruiserek, Crownok és luxuskisbuszok kerülnek ma ennyibe), és bár pontos adat nincs, 1027 és 1071 közötti darab készült belőle – a Century gyártósorán, válogatott mesterek által, kézzel
Fotó: wikimedia
A Covid alatt boldog-boldogtalan camperes átépítésekbe kezdett, hogy aztán mint húsvét után a vörös szemű nyulakat, a pandémia lecsengése után szépen eladogassák őket
Fotó: https://www.webcartop.jp
Az 1992-es Atlas Locóból is készült lakóautó, de hűtőkocsi, kisteher és kerekesszékesek számára is alkalmas változat is
Fotó: https://www.webcartop.jp
Bamba képe miatt lehetetlen haragudni rá. A 4 literes (!) motorját az ülések alatt hordja, a padló pedig – az áruterítő eredet miatt – a beltér egész területén sík, tehát bejárható
Fotó: https://www.webcartop.jp
A képeken nem látszik, de a magasított tetővel a beltér magassága 1865 mm, nem is kell ennél több
Fotó: https://www.webcartop.jp
Kétmillió jen körül adják-veszik őket a használtpiacon, kell egy
Fotó: https://www.webcartop.jp
5 japán különlegesség, amiket valószínűleg nem ismersz
42
Lapozgató
5 japán különlegesség, amiket valószínűleg nem ismersz