Letekert szárnnyal elvileg 330 km/h a vége. Szöges gumikkal a hegyekben ez kevésbé releváns, ám jó tudni.
Stéphane Ortelli 1998-ban ezzel a Porsche 911 GT1-el győzött a Le Mans-i 24 órás versenyen. Most annyira nem kellett sietnie.
Fotó: Porsche
Az 1998-as sikerhez kellett Laurent Aïello és Allan McNish szaktudása is, ám ők most kimaradtak a téli mókából.
Fotó: Porsche
A Porsche Múzeum úgy érezte, Zuffenhausenből érdemes egyenesen a Sziklás-hegységben található Aspenbe szállítani a bajnok GT1-es versenyautót, hiszen az Ice Race Aspen jó buli már évek óta.
Fotó: Porsche
Nem tudom, az elektronika mennyit állíthat a turbókon és a vezérlésen, de a 911 GT1 alapból nagyjából 600 lóerőt küld a hátsó tengelyre.
Fotó: Porsche
A leszorítóerő ilyen sebességnél még kevésbé segít a kanyarokban, ám Ortelli sem ma kezdte a pályát. Plusz téli gumi, tehát minden a legnagyobb rendben.
Fotó: Porsche
Egy boldog ember őszinte mosolya.
Fotó: Porsche
Ortelli 2005-ben az Audi R8-cal is megnyerte a Le Mans-i 24 órást.
Fotó: Porsche
Közben Ausztriában a F.A.T International Ice Race a coloradói rendezvény méltó párja, egyben Porsche családi hagyomány is.
Fotó: Porsche
Nincs hova kicsúszni, de azért így is a 911 GT1 volt a legmerészebb autó a jégen.
Fotó: Porsche
Hiába lakik a múzeumban, beindul, megy, nem bánja a hideget. Nem véletlenül nyert a Porsche annyi versenyt.
Fotó: Porsche
Ezt a lámpát csak az 1996-os szezon végén kapta meg a GT1, mivel kijött a 996, majd nem sokkal később a Boxster is. 1998 már a leszorítóerő maximalizálásáról szólt.
Fotó: Porsche
1998-ban hiába volt gyorsabb a Mercedes-Benz (Sauber) és a Toyota (TTE Dallara) is a 911 GT1-nél, ha a vége Porsche 1-2 lett a megbízhatóságnak hála.
Fotó: Porsche
Ebben már az új szekvenciális váltóját használta a Porsche, a végsebesség pedig 310 és 330 km/h között alakult az aero függvényében.
Fotó: Porsche
A Porsche 911 GT1 változtatta meg a versenyzés szabályait, ami aztán az egész kategória beszántásához is vezetett, mikor az FIA már nem bírta tovább a kiskapuk feszegetését.
Fotó: Porsche
Utcai 1998-as 911 GT1-ből egyetlen darab készült, de ez is elég volt a homologizációhoz. A Straßenversion fehér színű.
Fotó: Porsche
A magasabb oldalfalú gumikhoz módosított futómű is járt, a motort pedig a 919 Hybrid előmelegítője hozta üzemhőmérsékletre, mert amúgy nagyon sokáig tartott volna beindítani a GT1-et a hidegben.
Fotó: Porsche
Le Mans-ban látott ennél durvábbat is.
Fotó: Porsche