Mindannyian örültünk volna egy ilyen első autónak

Emelkedő költségek, zsúfolt utak, mindenhol rendőrök és sebességmérő kamerák, én nem vagyok meglepődve azon, hogy a fiatalok egyre kevésbé vonzódnak a saját autó birtoklásához, pedig mi mindannyian a felnőtté válásunk fontos részének éltük meg: egy első autó akkor is csak jó lehetett, ha éppen rossz volt. Bunkoczi László fia, Soma ilyen szempontból más: noha fiatal kora miatt a jogosítványt még csak jövőre kezdheti el, de már rallycross versenyeken indul, vezetett velünk az Africa Eco Race bizonyos szakaszain, most pedig ő is át fogja élni, milyen érzés autótulajdonosnak lenni, ráadásul egy olyan típussal, ami nem csak élvezetes, de még ralis múltja is van.

A Suzuki Ignis Sport kiválasztásában Balló Marci kollégánk, a Kraft Autó krónikása is segített, a szempontok nagyravágyók voltak: legyen valami élvezetes, sportos, menő autó egy fiatal srácnak, Marci azonnal jött is az 5-6 milliós ötletekkel, de persze a realitások hamar irányba állították az érzelmeit, a keret körülbelül 1 millió forint volt.

Ennyi pénzért nyilván idősebb, itt-ott már megkopott, sokat látott autók kerülnek elő, az első ötlet, a Swift Sport is hamar elvetésre került, mivel az 1,6-os motorja fokozottan hajlamos a hengerfej-problémákra a hasonló korúakra jellemző 2-300 ezer kilométerrel, és mivel viszonylag népszerű is a piacon, így erősen ki kell belőle várni a szépet, és az is inkább 2 millió forint körül fog megállni.

Tisztán látszott, hogy az először megadott 1 millió forint sajnos kevés, manapság a kicsit is élvezetes autók, pláne ajándékozható állapotban szinte nem is léteznek a hat számjegyű tartományban, így az összeg valamennyivel kitolódott, a típusok listája pedig bővült, jobban fókuszálva az autó állapotára. A győztes végül azért az Ignis Sport lett, mert a sárga színben egyrészt baromi jól mutat, másrészt az állapota is olyan volt, hogy a Fábián Autónak csupán néhány apróságot kellett kicserélnie rajta, mire műszakilag megfelelő szintre jutott, Marci még gyorsan elintézett rá egy szépészeti polírt, Bunkoczi Laci pedig a versenyautós dekorációt – azt hiszem, legalább annyira büszkén fogja viselni a Totalcar logót, mint az az Isuzu, amivel Dakart is megjártuk együtt, versenyautókat is próbára tevő körülmények között.

Az autó tehát kapott egy profi, komplikációktól mentes felkészítést, majd jöhetett a meglepetés, Soma ugyanis az egészről nem tudott semmit: azt várta, hogy a rallycross szezonjáról és a jövő évi terveiről fog velünk interjúzni a Fábián Autó szalonjába, amikor aztán felvillantak a szalon fényei, rájött, hogy teljesen másról van szó – őszinte, gyermeki meglepődését egy pillanatra sem tudta leplezni, mi pedig örültünk, hogy részesei lehettünk ennek.

A magyar N-csoportos bajnokságból is ismert típus nem csak élvezetes utcai autó lesz Soma folyamatban lévő jogosítványához, hanem némi pályaautós gyakorlásra is használja majd a Swift versenyautója mellé: versenypályán majd kagylóüléssel, négypontos övvel, hangosabb kipufogóval és alacsonyabb futóművel is láthatjuk majd, de elsősorban utcai kocsi marad. Használd egészséggel, Soma!