A Corvette legjobbja a klasszikus 400 méteres távon 12,7 másodperc volt. Barkasba építve ugyanaz a motor 12,2-t tud, de úgy, hogy a nitró még nem megy. Bele van építve, csak tönkrement a szolenoid, és most már nem olyan nagy a lelkesedés, hogy azonnal – vagy egyáltalán – megcsinálja.
Mivel a Corvette középmotoros lett, a váltó kihajtása közvetlenül megy a differenciálműbe. A kardántengely tehát hiányzik, márpedig a kardán épp azért tud kiegyensúlyozottan forogni, mert mindkét oldalán csukló van. Így viszont nincs, ami kiegyenlítse a rezonanciát. Viszont sikerült úgy belőni a váltót és a diffit, hogy rezonancia egyelőre nem jelentkezett.
Az injektoros motort sikerült úgy bekötni, hogy
a pilótafülkében működjenek is a műszerek.
– Egy karburátoros motort belehányni nem nagy játék, de ehhez egy
hónapig túrtam az interneten leírások, bekötési rajzok után. Vettem
hozzá egy rakás könyvet, azokban hasonlítgattam össze az elektromos
rajzokat.
A Barkasnak van színpadi megjelenése. Már eleve az, hogy Barkas: egy komoly gyorsulási versenyen csak siker lehet. Aztán a dizájn se rossz, azok a laza festékszórózással elködölt Frankenstein-hegesztések, meg a háromcolos kipufogó, nem beszélve a hangjáról. Tökölre és Kiskunlacházára mentek ki vele, az első alkalommal akkora csődület támadt a versenyen, hogy nem tudták leszedni a trélerről.
A legnagyobb skalp egy 600-as Mercedes Brabus, de Kornél nem lelkesedik a Hungaroring-stílusú lenyomjuk a Ferrarit az épített Kispolskival-jellegű versenyekért. Mert persze, hogy lenyomja a Ferrarit. Tehát skalpokat nem gyűjtött, de egy versenyen, ha nem is egymás ellen mentek, az időeredmény alapján egy tizeddel kapott ki egy Lamborghini Murciélagótól. (6,2 literes V12-es motor, 571 lóval. A Gallardo nem is téma.)
A belső nagyjából a Halálos iramban stílusához igazodik. A mennyezeten egy sor műszer, üzemanyagnyomás, benzin-levegő keverési arány, hogy a nitró miatt látni lehessen, nem szegényedik-e el a keverék. Aztán váltóolaj-hőmérséklet, ami automatához nem árt. Olajnyomás, vízhőfok, benzinnyomás és a beáramló levegő hőmérséklete. Az utasoldalon felül elhelyezett kapcsolók funkcióját már Kornél se tudja fejből, de a nitró élesítője, az áramtalanító és a Corvette indításgátlója felismerhető; nehéz lenne csak úgy elkötni ezt a Barkast, ha valaki egy szép és gyors autó iránti vágyódásában törvénytelenségre vetemedne.
– Ha volna egy 0–100 skála, a nulla a rémálom, a száz a pompás mulatság, ezt a Barkas-projektet hová helyeznéd? – Egyértelműen mulatság. Ha azt mondom, hogy emiatt kivettem egy hónap szabadságot, és reggel öttől este tízig ezt csináltam – akkor rángattak be, hogy most már hagyd abba –, nem nevezhetem rémálomnak.