Általában 2-3 Bogár van Zoli birtokában, nehogy valami baj legyen. Egyik autója elnyerte a "Magyarország legszebb bogara" címet, ezért érthető az ötlet, hogy muszáj csinálnia egy brutálisan rondát is. Azt hiszem sikerült.
![]() |
|
![]() |
![]() |
a kék a legszebb |
A szóban forgó bogarat előző tulajdonosa hozzá
hordta javítani, majd amikor megunta a sok barkácsolást, és már
szüksége sem volt az autóra, megkérdezte, nem venné-e meg. Mivel az
autó egyetlen valamit is érő részét, a motort ismerte, és tudta,
hogy könnyedén el tudja majd adni, úgy döntött, megvásárolja.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ekkor még szép türkizzöld színe volt, és csak
alkatrészforrás lett volna. A sors azonban másképp gondolta.
Egyszer csak kipattant Zoli fejéből az ötlet, hogy valami
észvesztő ocsmányságot, igazi patkányoptik-ot hoz létre
belőle. Először a külsejével próbált meg kezdeni valamit. Vásárolt
13 doboz matt fekete festék spray-t. A ház előtt az utcán gondosan
előkészítette a fényezést, vagyis egy száraz ronggyal letörölgette,
majd komótosan ráfújta a festéket. Mindet. Más szemében biztosan
borzasztónak tűnt volna, de Zoli szíve repesett, az első lépés
megvan, gyerünk tovább.
![]() |
|
![]() |
![]() |
bokorugró Porsche |
Következett az ültetés. Földig. Az utcán ugyan nem lehet
közlekedni vele, mert folyamatosan szikrázik az alja, de látványnak
roppant megható, ahogy a sofőr szinte a földön ülve ki sem lát a
szélvédőn. A két első torony azonban nem osztotta Zoli
boldogságérzetét, és rövid idő alatt megadta magát. Kétségbeesésről
szó sem volt. Előkerült az olajemelő, mellyel remekül vissza
lehetett nyomni az egymásra dőlt tornyokat, majd támasztékként egy
vastagabb faágat helyezett az emelő helyére. Máris megvolt a
nagygenerál. Igaz, egyenesben is csikorogtak a gumik, de hát kit
zavar?
![]() |
|
![]() |
![]() |
"Ennél csak a Titanic van lejjebb" |
Egy raktáron levő jó állapotú - szintén bogár -
motorért kapott négy darab 15 collos MANGELS felnit, melyek 7 coll
szélesek voltak.
Ezekért Marseille-ban már lőnének, de Zolinak ez sem volt
jó. A gyári felületi védelmet szolgáló lakk réteget kromofággal
lemaratta, majd a felniket felpolírozta. A teljes döbbenethez már
csak a Smart gumijai kellettek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
első gumi? A méret a lényeg... |
Ezek ugyanis a 15" átmérőhöz komoly 135/70
méretekkel rendelkeznek. Ezt a virslit helyezte fel előre a 7"
széles felnikre. Igazi büntetés volt a gumisnak is, mivel eleinte
csak tömlővel vállalta a felszerelést.
A tömlő szinte naponta kiszakadt, így végül a szerelők
ráálltak a tömlő nélküli kivitelhez. Ez jó, és persze tartós
megoldásnak bizonyult, egyedül az 5,5 bar nyomásra kellett ügyelni,
mert ennél puhábbal már nem lehetet közlekedni. Hátulra igazi
dragster módjára 195/70-ös gumik kerültek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A motorral nem sokat foglalkozott. Mivel az eredetileg benne
levőt a vásárlás napján eladta, kellett szerezni egy másikat. 15
000 Ft-ért szerzett is egy teljesen felújítottat. Kapott hozzá egy
váltót és egy kasznit is ajándékba. Az évszázad üzlete, mivel a
váltóra is szükség volt, mert az eredeti automata elromlott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez a teljes külső és belső ocsmányítás
nagyjából egy hét alatt elkészült, és az ausztriai Melk-ben
rendezett találkozóra ebben az állapotban utazott a szépség.
A sógorok őrjöngtek a látványtól. A döbbenetet csak fokozta
a rendszám meglepő és mulatságos állapota, miután lemosták róla a
diszperzitet, és a fekete filctoll nyomait. Ehhez a biztonsági
megoldáshoz a határon való békés átkelés érdekében volt szükség,
tudniillik a szóban forgó alkatrész előre megfontolt szándékkal,
különös kegyetlenséggel elkövetett polírozás áldozatává vált: az
utcai kamrában, mókusszőr pisztollyal megvalósított fényezés közben
az első rendszám is kapott némi fekete pigmentet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Tulajdonképpen az is teljesen le lett fújva.
Ezt
az egyik menetrendszerű igazoltatás alkalmával - mert ugye
ezt az autót szinte minden sarkon megállították rendünk éber őrei-
kiszúrta az egyenruhás ellenfél, és baráti beszélgetés közben
tisztelettel megkérte Zoltánt -ahogyan ők szólítani szokták a
delikvenseket -, hogy ugyan mossa már le róla ezt a festéket, mert
különben megharagszik.
Hazaérve nekiállt festékoldóval tisztítani a hatósági jelzést. Persze az oldóanyag feloldotta az eredeti festést is - amihez azért kicsit kellet segíteni is, mert gyárilag 4 rétegű - így a lemez fémszínben tündökölt a meló végén. "Kúl" - kiáltott Zoli és már tolta is a polírozó gép alá, mely művelet végeredményét pár nappal később ugyanaz a rendőr is megcsodálhatta a soron következő míting alatt.
Az alábbi párbeszéd zajlott le kettejük között:
Rendőr:- Ezzel mi lett?
- Zoli: -Maga mondta, hogy mossam le!
- Rendőr: -Tűnés!
Persze a bogár eltűnése előtt még 5 ropi az egyenruha zsebébe
vándorolt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
És az autó kalandos élete még korántsem ért
véget, hiszen az utastér számára is tartogatott meglepetést a
gondviselés.
A belső design nem változott sokat, csak a hátsó ülés került
ki végleg a helyéről és az elsők cserélődtek le OMP racing
ülésekre. Ebbe a sportülésbe folyt bele elsőként néhány csepp tej.
Aki volt már hasonló helyzetben, pontosan tudja, a tehénváladék mennyire iszonyatosan tud bűzleni néhány nap elteltével, ha nem az eredeti csomagolásában (igazi tejet tehénben, műtejet zacskóban-dobozban) tároljuk, hanem valamilyen kárpitban. Zoli sem bírta sokáig úgy vezetni az autót, hogy a fejét kidugja az ablakon, ezért egy határozott mozdulattal az autó teljes belsejét kigőzborotvázta. Majd, mint aki jól végezte dolgát leutazott a baráti társasággal Csopakra.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez még nem lett volna baj, de átruccantak
Füredre bulizni, és a móló melletti parkolóban helyezte el pihenni
a kicsikét. A parkoló lejtett. A magára hagyott, békésen szunyókáló
bogaracskát az eleredő eső ébresztette fel. Mit eső, igazi
égszakadás zúdult alá, az emberek is jobb híján a nyilvános WC-be
húzódtak a már vízszintesen is haladó vízcseppek elől. Zoli egy óra
elteltével megunta a várakozást és a még mindig szakadó eső
ellenére megkísérelt az autó közelébe férkőzni. Ekkor kapta az
újabb hideg zuhanyt. Ugyanis autója
a lámpák tetejéig vízben állt. Az ajtót kinyitva nem folyt
be semennyi koszos lé, hiszen már belül is volt elég, pontosan
annyi, mint kívül.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A motort beindítva furcsa bugyborékolásra
figyeltek fel a környéken ácsorgók. Ja, igen a kipufogó.
A lámpák a víz alatt űrhajószerű hatást kölcsönöztek,
melyhez a bugyogás kimondottan passzolt. Persze a kuplung csúszott,
hiszen teljesen beázott az is, ahogy a váltó is megtelt vízzel.
Néhány kilométerrel odébb, Almádiban a benzinkutasok azt hitték, a mocsárból mászott ki a bogár, mert még akkor is minden részéből folyt a víz. Két napig ismét bűzlött kívül-belül. Tele volt fűvel, sárral, és kitudja honnét előkerült cigaretta csikkekkel. Persze csak újabb gőzborotvázás segített a helyzeten.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A rohamosan romló állapotú verdát a nyár vége
felé az egyik budapesti szórakozóhely előtt látta meg egy másik
megszállott, akinek éppen nem volt bogara, csak egy Audi GT
Coupe-ja. Addig zaklatta Zolit (egy mondat erejéig), míg
elcserélték az autóikat. Zoli ugyanis rajong az Audikért
(is), és már látja a GT jövőjét. Most senki ne gondoljon semmi
rosszra.
Aztán néhány héttel később ismét jelentkezett a vevő, és visszavásárlásra kínálta a gyönyörűt. Mivel a cserénél - jó üzleti érzékkel megáldva - a króm kerekeket Zoli megtartotta, így a visszavásárlásnál, csak egy 50-est volt hajlandó fizetni a borzadályért. Így ismét ő birtokolja Magyarország legocsmányabb bogarát. És az agymenésnek még mindig nincs vége.
