A számtalan autós klub közül első pillantásra a Capri Klub sem tűnik ki. Ám alaposabban megismerve a klub működésének alapjait, valamint testközelből érzékelni egy CAPRI-t (így nagybetűvel), érthetővé válik a tagság megszállott ragaszkodása mind a típushoz, mind a baráti társasághoz, amelyet a klub kovácsolt- és tart össze. Miben rejlik a titok? Talán abban, hogy nincs is titok. Pontosan kiszámított üzleti fogásnak estek rabul, akik beleszerelmesedtek a típusba.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Még a 60-as években jártunk, amikor igény merült fel egy
olyan kupéra, amely pótolná a hiányt, melyet az európai fiatalok
érezhettek amerikai kortársaikkal szemben. Európában ugyanis nem
volt olyan autó, amely megtestesítette volna a jómódú ifjak
vágyálmát.
A Ford gyár ismerte fel elsőként az ebben rejlő lehetőségeket, s 1969-ben megalkotta a Caprit. Az amerikai területen ismert Mustang erőteljesen rányomta bélyegét az új sportkocsira. S bár kezdetben meglehetősen gyenge motorokkal szerelt autók gördültek le a futószalagról, óriási sikereket értek el már az első néhány évben.
![]() |
|
|
![]() |
Köszönhetően a rendkívül
sportos megjelenésnek és az ehhez párosuló olcsó árnak. Az
egyes verziót egészen 1974-ig gyártották, szinte módosítás nélkül.
Egyedül a motorválaszték bővült, de csak az akkori csúcsmodellből,
a Granadából és a népszerű Taunusból kiragadott motorokkal.
Az egyes változat sikere ellenére az evo.2-es verziót kis darabszámban gyártották. Ezt nem is fájlalja annyira egy Capri hívő, hiszen ez az öszvér típus a gyár többi termékéből kapott alkatrészekkel fejlesztődött. Bár külsejében megújult, de már nem hódított meg annyi szívet, mint elődje.
![]() |
|
![]() |
|
A 78-ban kikerült
Capri III. lett a legenda folytatója. Új fejlesztésű
motorokkal, modernebb vonalvezetéssel és folyamatos fejlesztésekkel
jellemezhető. De konzervatív sportkocsihoz hűen a gyári extrák (pl.
motoros ablakemelő) messze elkerülték. Viszont kapható volt
automata váltóval is, és a 2.8i motor az akkori aszfaltbetyárok
minden elképzelését felülmúlta.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Ford Capri 1982-ben elérte a gyár által előre
elképzelt hasznot, népszerűséget, de a gyártással nem álltak le.
Elkészítették a Brukland nevű csúcsmodellt, mely gyönyörű
bruklandzöld színéről kapta a nevét, s 15 collos kerekeivel, 2800
ccm-es injektoros motorjával és bőr belső kárpitozásával valóban a
gyári Caprik királyává vált.
A fekete dátum 1986. december 21. amikor két Scorpio között
megszületett az utolsó Capri.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Magyarországon futó Caprik lerobbant állapota
és az alkatrészhez jutás lehetetlensége ösztökélte azt a néhány
embert, akik
megelégelve az áldatlan állapotot, 1995-ben megalakították a
klubot. Elsődleges feladatuknak az autók javítását, alkatrészek
beszerzését, valamint találkozók szervezését tartják. Áldásos
tevékenységüknek köszönhetően eltűntek útjainkról a siralmas
állapotban lévő Caprik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Minden Capri tulajdonos előbb vagy utóbb
kapcsolatba kerül a klubbal. A tagság mindenben segíti egymást,
legyen az akár alkatrész jellegű, akár szervízelési probléma vagy
bármi más. A
külföldi klubokkal való kapcsolat nagyban hozzájárul az
alkatrészbeszerzési gondok megoldásához. A külföldi találkozók
alkalmával töltődnek fel a klub alkatrész raktárai, ugyanis
ilyenkor bármilyen apró alkatrész, díszléc vagy akár a sportosságot
fokozó tartozék megkapható, igaz borsos áron.
![]() |
|
![]() |
|
A más autótípusok klubjaival szervezett közös
túrák során olyan helyekre jutnak el a tagok, ahová egyébként nem
valószínű, hogy elkerülnének. Bejárták már egész Európát.
Hollandia, Németország, Svájc, Olaszország, Szlovénia és még
rengeteg ország, ahol megfordultak már találkozókon, és tartják a
kapcsolatot az ottani Capri klubokkal. Az egyik megszállott tag,
akinél most készül a képeken látható jobbkormányos autó, még
Jordániába is elmerészkedett, kettesben autójával.
A klub aktív létszámának egyedül a benzinár szab határt. De ne gondolja senki, hogy a nagy fogyasztás: ezek az autók nem benzintemetők. Egy jól beállított, gazdaságosan üzemeltett Capri semmivel sem fogyaszt többet, mint egy vadonatúj Focus, de egy néhány száz kilométeres túra jelentősen megterheli a zsebeket. De minden meghívásnak eleget tesznek. Hívják is őket szerte az országban, veterántalálkozókra, versenyekre, kiállításokra.
