Péntek délután csörgött a telefonom. "Este 10-től gyorsulás, tudod az illegális. Jössz?" - kérdezte egy barátom. Persze.
Este tízkor találkozó a Külső-Váci úti benzinkútnál. Pont
10-re érünk oda, néhányan már várakoznak. Általában 100-150 autó
szokott összegyűlni, így még vártunk egy keveset mi is. Szép lassan
gyűlik a tömeg, mindenféle autó: M3-as BMW, Mondeo ST200, Lada elöl
szelephanggal, hátul üvöltő Koppánnyal. Az optikaituning-hegyek
szinte eltörpülnek a volán mögötti arcméretek mellett.
Nézegetjük az autókat, közben
érkezik egy kispolszki, iszonyatos tempóban. Már a hangján
érződik, hogy ebben valami más motor lesz. Begurul a mosó előtti
parkolóba, a sofőr kiszáll, és a motorhoz indul. Egy öngyújtó fénye
mellett próbál állítani valamit. Segítségképpen odaállunk a mi
autónkkal (Pajero V6) és világítunk neki. Ekkor derül ki, hogy
127-es Fiat-motor került a pici lukba, ettől hasít a gép. "Kis
állítás a karbin, és még jobban szárnyal." -mondja a tulaj.
Aztán turbós fütyülés hallatszik az útról, amint egy vadiúj
Corsa lelép egy Cliót. Szép csöndben begurulnak ők is, majd a
kijárat elejére álltak. Érkezik még néhány Manta, aztán egy Merci,
majd két Calibra. Szép lassan megtelik a benzinkút. Mindenki
kiszáll, néhányan a motorokat piszkálják, a többség beszélget. 10
pontos nehézbombázó csajok, kigyúrt fickók járkálnak a shopba.
Egyszer csak az élen állók minden bejelentés
nélkül beszállnak az autóikba és elindulnak. Senkinek nem kell
külön szólni, mindenki tudja, mi a dörgés. Ugrás a kocsikba és
indulás. Senki nem tudja, hová megyünk, ezért mindenki az előtte
haladót követi.
Apró gyorsulások a lámpáknál. Üvöltő kipufogók, dübörgő zene
- tiszta Fast and the furious (Halálos iramban c. film). Vonul a
csorda át a városon.
Közben találgatjuk, hová is mehetünk.
Gvadányi? Á, hülye vagy, ott már nem lehet. Talán
Mátyásföld? Aztán az Örsön már biztosak vagyunk, hogy a Jászberényi
út következik. Mi a Füredi út felől érkezünk, de a Mogyoródi felől
is jön egy csapat. Mitsubishi Galant, Saxo VTS, úgy látszik, tudtak
egy rövidebb utat. Az Éles sarok után ismét megálló egy
benzinkútnál. Ekkor a mi csapatunk már kb. 100 autóból áll, és a
kútnál további felspannolt fiatalok várakoztak.
Itt ismét ácsorgunk fél órát, várjuk a
lemaradtakat. Közben lendítünk kicsit a shop forgalmán.
A turbósnak hitt Corsáról kiderül, hogy sima 1.4 16V motor.
De kívül és az utastérben már nem gyári az állapot. Morogtak is a
garancia miatt a kötelező szerviznél, ugyanis az autó mindössze 1
hónapos. Bulizás, nagy röhögések, vidám hangulat. Aztán ismét egy
csapásra megindul a konvoj.
A verseny helyén már többen várnak ránk.
Gyorsan feláll a rajthoz egy ezeréves dízel Kadett és egy BMW. A
Kadett nem piskóta, ez látszik a szanaszét szabdalt
motorháztetőből. Rajtolás lámpával, mégis a bömös nyer. Mielőtt a
következő páros feláll, megérkeznek a rendőrök.
Kombi Astra, három közeg. Kettő kiszáll. Karba font kezek,
szúrós tekintet. A harmadik rádiózik. Néhány bekiabált vicc közben
szép lassan oszlik a tömeg. Ahogy haladunk kifelé szép sorban,
szlalomozva rohan szembe egy piros kombi Lada, tele fekete pólós
kommandósokkal. Azt hiszik az Erzsébet hídon vannak.
Mindegy, vissza a kútra. Végeláthatatlan a
kocsisor előre is, hátra is. A kút parkolóját és a kútoszlopok
környékét is ellepik, közben további autók érkeznek. Egyszercsak
valaki felkiált:
"A rendőrautóval gyorsul az Audi!" Mindenki rohan ki az
úttesthez, és tényleg. Piros diesel A3, mellette fehér Astra, belül
három egyenruhással. Rajt, és az Audi egyből lelépi az Opelt. Mikor
lassan visszacsorognak, mindenki rohan a rendőrautóhoz.
Viccelődések mindkét oldalról, majd a rendőr megadja a
telefonszámát az Audisnak, a többieket pedig megkéri, hogy menjenek
haza.
Persze, majd később. Pár perc unalom, aztán a
kijárathoz gurul egy gömbölyű Corsa, és megpróbál gumit égetni. Nem
sikerül, mert az autó mindig megindul. Ekkor olajat locsolnak az
első kerekeire, de ez sem segít.
A megoldás egyszerű, ki kell kötni egy Ladához. Egyből
előkerül a vontatókötél, és már pörög is az Opel kereke egy
helyben. Iszonyatos füst és bűz kezd terjengeni. Ezt a szagot én
rühellem, el is megyek a közelből, a kereszteződésben úgyis elkezd
pörögni egy BMW. Igaz, az is büdös.
Többen is próbálkoznak a pörgéssel,
több-kevesebb sikerrel, mindenestre az út szélén parkolók rohannak
kocsijaikhoz, hogy biztonságosabb helyre álljanak át.
Amikor ez a műsor is kezd laposodni, ismét megindul a
csorda. Egymásnak súgjuk: "Veres". Szóval az újabb helyszín
Veresegyház. Ismét rohanás át a városon, ismét kipufogórobaj és
zenedübörgés indítja be az éjjeli álmukat alvó autók riasztóit. A
csorda halad.
A célhely tulajdonképpen zsákutca. A verseny után meg kell
várni, amíg visszaérnek az autók. A rajtnál Alfa 146 és Fiat Brava.
Természetesen az Alfa nyert. Mikor a sofőrje kiszáll, valaki
odakiabál a tömegből:
- Mekkora motor van benne?
- Kétezres.
- Jössz egy 1.3-as Suzukival?
- Á, nem. Még nagyon új a motor.
Közben feláll két BMW a rajthoz, előkerül az indító zseblámpa
is, de a kereszteződés felől már hallani a szirénát. Már megint itt
vannak. Azért a két BMW még rohan egyet. Mire visszacsorognak, a
fehér Niva keresztben elállja az utat.
"Menjenek haza." - mondja a rendőr. Megindul a fűzőcske:
"Naaa, csak egy órát hadd maradjunk..." De nincs hatása. Annyit
sikerül csak kicsikarni az egyenruhából, hogy menjünk inkább
Galgamácsára, ott is vannak jó helyek, és az már nem az ő körzete.
Ekkor már fél kettő felé jár az idő, így a csorda inkább Pest felé
veszi az irányt. Ennyi volt. Egyre nehezebb. A múltkor egész
Esztergomig el kellett menni, hogy lehessen nyomulni, de erre most
már nincs idő.
Néhányan még begurulunk a Cora-parkolóba, de
már csak alig 20-30 autó. Amikor megérkezünk, felgyulladnak a
lámpák. Vajon ki kapcsolta fel? Sosem tudjuk meg. Itt már nincs
nagy történet. Egy piros BMW pörög egy helyben, füsttel és a vele
járó bűzzel elárasztva a parkolót. Aztán ismét megérkezik a fehér
Niva. Sebaj, három óra. Csendben hazamennek a zenészek, hiszen
tudják, jövő pénteken ismét burnout. Találkozó valahol a városban,
a bennfentesek úgyis tudják.
|