Megtámogatták hát egy kis féktisztítóval, aminek hatására szintén nem indult, de legalább berobbant a szívócsonkba, szétvetette a rezonátordobot, és a szívórendszer összebilincselt gumialkatrészeit is útjára bocsátotta. Másnap a telefonos segítség és 180 fok vezérlésállítás után minden rendben volt.
Fékpados vizsgálat és beállítás után a 90 lovas motor 5500 fordulaton 120 LE-re erősödött, a nyomatéka pedig 4500 fordulaton 180 Nm lett. Erre még nem biztos, hogy mindenki hevesen bólogatni kezd és rávágja, hogy megérte, a döntő érv inkább a 2000 fordulaton már leadott 175 Nm lehet. 3000-től 5300-ig a nyomatékgörbe tökéletesen egyenes.
Annak idején Sanyitól kaptam a tippet az előgyújtás-vezérlőhöz, amiről már írtam . Az ő autójában már szépen üzemelt, akárcsak a lambdamonitor, amivel a műszerfalon figyelni lehet a lambdaértéket.
Illetve figyelni lehetett volna, ha nem történik egy kompresszió- és veszteségmérés. Az eredmény lehangolóan alakult, a veszteség minden hengernél 50%-os volt. Persze ez saját hülyeség, miért nem az egész motormanőver előtt mérték meg? A motort újra szétszedték, és egyes túlméretre fúrva MAHLE kovácsolt dugókészletet kapott Kolbenschmidt gyűrűkkel. Természetesen újak a csapágyak, a főtengelyt kiegyensúlyozták és másik hajtókarokat kapott egy FE DOHC motorból, ami 3-400 lóerőt is bír, ha szükség lesz rá.
A kompresszió az átalakítást követően 8,6-ról 10-re emelkedett. Ha már arra kotorásztak, picit belenyúltak az elektronikába is. Más lett az MSD gyújtástrafó: 30 000 V helyett 45 000-es gyújtófeszültséggel dolgozik és 8,5 mm-es gyújtókábelekkel adja a szikrát az Irídium IX gyertyára. A motorolajat utólag beépített olajhűtő is hűti.
Végül 1,5 év agyalás után elkészült az Ram-air rendszer is. A rendszer két 50-es flexibilis alucsőből áll, melyek a lökhárítón lévő 12x20-as tölcsérektől vezetik a levegőt a szűrő felé. Ezek a kocsi oldalán (a kasztnin kívül), a lökhárító panel alatt egyesülnek egy 60-as csőbe, ami a külső és belső doblemez közötti labirintuson keresztül a motortérbe megy, és a légszűrőházba csatlakozik. Persze minden a tulajdonos keze munkája, és ahogy mesélte, az egyik legnehezebb átalakítás volt.
Az eredmény megérte, már csak a hang miatt is. A neten 15-20 lóerőt írnak erre az átalakításra, ami talán reális, mert a lambdamonitor láthatóan keverékszegényedést mutat már 50 km/h-tól, ennek a kihasználásához azonban intelligensebb vezérlőelektronika kellene.
Az új beállításokkal a motor most már 6000-ig forog növekvő teljesítménnyel, ami az új Ram-airrel kb. 145 lóerő lett. Ha a fogyasztást nézzük, a mostani állapotában nyugodt, 100-110 km/h-ás utazással 7 l/100 km, gavallér rajttal, dinamikusan 160 fölé gyorsítva: 8-10 l/100 km.
Az átalakítás körüli problémák megoldódtak, profin beállították, azóta sohasem romlott el. Az autó vonala azért harmonikus, mert minden módosításnál igyekeztek a gyári vonalakat megtartani. A radikális különbség akkor látszana igazán, ha széria társa állna mellette. Napi használatban van, és bár Sándor a most két éves kisfiának szánja, azt hiszem, nem ez a végső állapot. Amikor találkoztunk, lelkesen mutatta, hol férne el a feltöltő. Szerintem nem lesz hároméves a gyerek, amikor már kompresszoros autóval utazhat.
Az SW élőben
Ha valaki kíváncsi élőben a bemutatott Station Wagonra, ne hagyja ki a hétvégi találkozót, ugyanis a Magyar Mazda Klub 2008. Június 28-29-én rendezi idei éves találkozóját a Dunapataj melletti, Szelidi-tavi üdülőfaluban. A rendezvény egy lezárt kempingben lesz, a programot a Mazda Dakó Kft. által biztosított tesztautók - Mazda2, Mazda6, CX-7, vetélkedők, versenyek, bográcsos főzési lehetőség, strand, zene, büfé teszi színesebbé. A találkozó várhatóan 100-200 Mazda érkezik a megszokott típusok mellett igazi csemegékkel, és komoly átépített autókkal. A belépés díjtalan. Aki szeretne, az akár az ország több pontjáról induló konvojok bármelyikéhez csatlakozhat! Ezek szervezése a www.mazdaklub.hu oldalon történik.
A rendezvény támogatói:Dunapataj Önkormányzata, Mazda Motor Hungary, Mazda Mirai (Budapest), Mazda Dakó (Kecsekemét), Mazda Budaörs, Borsodi Sör, Pataji Csárda, Maxolen
A XIV. Országos Mazda Találkozó apropójára egy különleges
meglepetés is elkészült a Mazda Klub két tagjának gondozásában
(az egyik az SW tulajdonosa Sanyi) egy új közösségi weboldal -
www.mazdaclub.hu -, ami
az eredeti klubfórumhoz képest lényegesen bővebb funkciókkal
bír.
Egy vadonatúj DRUPAL motorral épített web 2.0 oldalról
van szó, blog, fórum és adatbázis funkciókkal, amelybe egy
hírportált, valamint egy magazin funkció is került. A
magazinban tuning, technológia és más témakörökben
cikkek-riportok jelennek meg, illetve bemutatják a
legfigyelemreméltóbb hazai és külföldi Mazda átépítéseket is.
Az oldal célja egy olyan egyedülálló adatbázis és
minőségi tulajdonosi felhasználói felület kialakítása, ami
maximálisan kielégíti mind a fanatikusok, mind az egyszerű
tulajdonosok igényeit is, és a technika iránt érdeklődőket sem
hagyja hidegen.
Mazda 626 SW MS műszaki adatok
Motor:
F6E6 blokk (2.0i 8V)
F2 (2.2 12V) ECU, kábelezés, HF-től felfelé minden
Denso "kék" 626 injektorok
Állítható üzemanyag nyomásszabályzó
Megerősített injektor szimmeringek (BMW)
Polírozott HF+szívósor
MAHLE kovácsolt dugók
Kolbenschmidt gyűrűk
Roxel Racing IGC írható gyújtásvezérlő egység
+ rev. limiter
+ váltásjelző
Roxel Racing lambdamonitor
MSD Blaster 2 trafó
YAZAKI 8,5mm-es gyertyakábelek (japán típusspec.)
NGK Iridium IX gyertyák
K&N betétszűrő + AIR RAM
Nissens hűtő (2.0 16V GTi)
AISIN kuplungkészlet (Ford Probe 2.2 T)
Quickshifter
Módosított légtömegmérő
GSI léghűtéses olajhűtő
Kipufogó:
Pace Setter 4-1 leömlő
Pace Setter downpipe
No Kat
Walker középdob
ZEUS gázgyorsító dob
Egyedi gyártású hátsó dob (XXL tuning)
50-es rendszer
Futómű:
KAYABA keményített gátlók
Vogtland Red-Violet rugók
Új trapézok és szilentek
Megerősített stabilizátorok és összekötők
Alessio Alaska 17*7,5 alufelni
Michelin Pilot Sport 205/50 R 17
Optika:
Első lökhárító - POSTERT
Hátsó lökhárító - XXL tuning egyedi
Küszöb - KHT (jelenleg átalakításra vár 2db Postert a
garázsban)
Zárak eltüntetve
kerékjáratok lemezzel szélesítve
Teljes kocsi újrafújva
Galvanizált és felújított fékrendszer
25%-os fólia
Polírozott szelepfedél
Feketére fényezett szívósor és légtömegmérő
Fekete blokk
Vörös Samco vákuumcsövek
Nikkelezett fém vákuumcsövek
Nikkelezett csavarok
Kedves olvasó! Ha ön is úgy érzi,
értéket rejteget garázsában, ami saját keze munkáját vagy ötleteit
dicséri, és szívesen megmutatná a nagyvilágnak - miközben nem fél
az igazságtól -, keressen meg bátran.
Égő Ákos