A kies fekvésű, főleg katedrálisáról, kastélyáról és bevásárlóközpontjáról híres, sok mindenre kiterjedő weblappal rendelkező Fót nagyközség kicsiny tavának partja adott helyt a VII. MOTE-találkozónak. A MOTE, a Magyar Opeltulajdonosok Egyesületének törzsgárdája autós klubok számára példaértékű szervezőkészséggel, lelkesedésével és jókedvével sikeresen tette emlékezetessé az Opelesek Nagy Magyar Családja számára a tikkasztó júliusi vasárnapot.
A TotalCar fórumán Blaupunktként ismert Opeles érzelmű szervező
meghívására érkeztünk a tóhoz - némi idegességgel, tekintve egy
korábbi Opel-cikk nem felhőtlenül pozitív kicsengése okozta affért
az Opelesek és a TC között. A helyes kis asztalosipari remek, az
OSB-ből készült MOTE-tábla mellett elhaladva el is tévedtünk
valamerre Veresegyház irányába, aztán visszagurultunk, megértettük,
hogy "itt jobbra" és már ott is voltunk a tó melletti camping
bejáratánál. A MOTE élmunkásemberei nagy örömmel fogadtak, közösen
megállapítottuk, hogy nem is olyan rossz autó az a dízelAstra,
megszemléltük a programtervet és a csaknem térdig érő tavat (az
aszály monnyonle), majd elkezdtek megérkezni az autók.
Felvezető kocsiként egy 21 éves, háromezres Senator
érkezett, ami hatalmas sárga villogójával és a fényszórókból
kivillogó stroboszkópjaival igazi antik Safety Car-ként vezette fel
a csapatot. Utána teméntelen Astra és Omega, jó pár Manta, egy-két
Corsa és egy csodaszép B-Kadett, méghozzá kombi. A kissé nyomasztó
egyhangúságot a legkülönbözőbb optikai átszabások, illetve egy
Opel-mintájú kispárna, vagy egy ablakon kileső törpeschnauzer törte
meg olykor. Amikor végképp nem bírtam tovább a Kadett Cabriók és
Vectrák tömegét, megpihentethettem a szemem a kapuban álló Pontiac
Firebirdön, ami az Opeles zászlókordon kikötési pontjaként, kvázi
nehezékként teljesített szolgálatot.
A rendezőség terelgetése mellett impozáns méretű négyszögbe
rendeződött az Opel-tömkeleg, így a résztvevők számának
megállapítása egy szorzás volt csupán: délig a renitens hűsre
húzódókat nem számítva 9*7 darab autó sorakozott a gyepen a
napfényben. Miközben az érkezők lassan beszivárogtak az árnyékot
adó hullámbádog tető alatt a vattacukorárus köré, én kiszivárogtam
a kissé vasárnapi autópiacra emlékeztető parkolóba és a
bevonuláskor elmulasztott apró részletek után kutattam a gazdik
ízlése szerint átformált érdekesebb darabokon.
Így fedeztem fel a hivalkodó 1.4i feliratot a fórumon Hemi néven
közismert úriember kétezres vicces Astráján, elnézegettem a tényleg
szépre sikerült piros Corsa-feldolgozást a dupla kipufogóval,
lefotóztam a felvezető Senator kipufogóvégeire került
Opel-villámokat és jót vigyorogtam egyes Calibrák látványosan
eltérő bontó-gyanús karosszériaelemein, valamint elgondolkodtam,
ismerek-e valakit, aki háromezres, második generációs Senatort akar
venni 12-13 literes fogyasztással, hatszázötvenezerért.
Eközben a rendezőség csendre intette a tömeget, Angyal Attila elnök
úr és szárnysegédei pedig elmesélték, hogy ez már a hetedik
Opel-tali,
ki lehet próbálni egy
Opel Merivát , lehet ingyér'
injektort és festékréteg-vastagságot ellenőriztetni , lehet százméteres távon
Combót tolni időre - itt felhívták a figyelmet az ezt megelőző
étkezési önuralom szükségességére, megemlítve a legutóbbi
találkozón Calibra-tolás után a győztes erős rosszullétét
mindenkitől elfeledve, távol a sarokban.
Még egy kicsit szemléltük a vendégsereget, elgyönyörködtünk, hogy
Opel-tulajként egy platformra kerülhet a dízel Asconájára nagyon
büszke frissjogsis, a tetovált, 130 kilós RENDEZŐ, a csinos szőke
modell, a piknikező család és az autómániás tuningmester. Sajnos az
IQ-versenyt, a Combo-tolást és az autós szépségversenyt már nem
állt módunkban megvárni, déltájt szomorúan búcsút intettünk a körbe
zárt villámnak, mely sosem kop el. A Blaupunkt kolléga által
utólagosan átadott lényegi információt természetesen nem hallgatjuk
el a TC olvasói elöl: a Combót két vállalkozó hat másodperc alatt
tolta át a mintegy 30 méternyi távolságon.
Fene tudja - az Opelek úgy általában eléggé hátul vannak azon a
listán, amely azokat a kocsikat tartalmazza, ami "márpedig nekem
kell". De ha mégis azon kapnám magam, hogy egy klasszikus Lotus
Omega, vagy egy modern Speedster néz ki a garázsomból, tudni fogom,
hogy a vásárlási döntési folyamatban az irigylésre méltóan
családias MOTE-mozgalom vonzereje nagy szerepet játszott.
Nagy érdeklődéssel tekintünk a július 28. és augusztus 3. között Tatán megrendezendő Nemzetközi Opel Találkozó elébe.
|