Annyi Opel, mint Astra az égen

2003.07.22. 09:26

A kies fekvésű, főleg katedrálisáról, kastélyáról és bevásárlóközpontjáról híres, sok mindenre kiterjedő weblappal rendelkező Fót nagyközség kicsiny tavának partja adott helyt a VII. MOTE-találkozónak. A MOTE, a Magyar Opeltulajdonosok Egyesületének törzsgárdája autós klubok számára példaértékű szervezőkészséggel, lelkesedésével és jókedvével sikeresen tette emlékezetessé az Opelesek Nagy Magyar Családja számára a tikkasztó júliusi vasárnapot.

 
 

A TotalCar fórumán Blaupunktként ismert Opeles érzelmű szervező meghívására érkeztünk a tóhoz - némi idegességgel, tekintve egy korábbi Opel-cikk nem felhőtlenül pozitív kicsengése okozta affért az Opelesek és a TC között. A helyes kis asztalosipari remek, az OSB-ből készült MOTE-tábla mellett elhaladva el is tévedtünk valamerre Veresegyház irányába, aztán visszagurultunk, megértettük, hogy "itt jobbra" és már ott is voltunk a tó melletti camping bejáratánál. A MOTE élmunkásemberei nagy örömmel fogadtak, közösen megállapítottuk, hogy nem is olyan rossz autó az a dízelAstra, megszemléltük a programtervet és a csaknem térdig érő tavat (az aszály monnyonle), majd elkezdtek megérkezni az autók.

 
   
   

Felvezető kocsiként egy 21 éves, háromezres Senator érkezett, ami hatalmas sárga villogójával és a fényszórókból kivillogó stroboszkópjaival igazi antik Safety Car-ként vezette fel a csapatot. Utána teméntelen Astra és Omega, jó pár Manta, egy-két Corsa és egy csodaszép B-Kadett, méghozzá kombi. A kissé nyomasztó egyhangúságot a legkülönbözőbb optikai átszabások, illetve egy Opel-mintájú kispárna, vagy egy ablakon kileső törpeschnauzer törte meg olykor. Amikor végképp nem bírtam tovább a Kadett Cabriók és Vectrák tömegét, megpihentethettem a szemem a kapuban álló Pontiac Firebirdön, ami az Opeles zászlókordon kikötési pontjaként, kvázi nehezékként teljesített szolgálatot.

 
   
 

A rendezőség terelgetése mellett impozáns méretű négyszögbe rendeződött az Opel-tömkeleg, így a résztvevők számának megállapítása egy szorzás volt csupán: délig a renitens hűsre húzódókat nem számítva 9*7 darab autó sorakozott a gyepen a napfényben. Miközben az érkezők lassan beszivárogtak az árnyékot adó hullámbádog tető alatt a vattacukorárus köré, én kiszivárogtam a kissé vasárnapi autópiacra emlékeztető parkolóba és a bevonuláskor elmulasztott apró részletek után kutattam a gazdik ízlése szerint átformált érdekesebb darabokon.

 
   
   

Így fedeztem fel a hivalkodó 1.4i feliratot a fórumon Hemi néven közismert úriember kétezres vicces Astráján, elnézegettem a tényleg szépre sikerült piros Corsa-feldolgozást a dupla kipufogóval, lefotóztam a felvezető Senator kipufogóvégeire került Opel-villámokat és jót vigyorogtam egyes Calibrák látványosan eltérő bontó-gyanús karosszériaelemein, valamint elgondolkodtam, ismerek-e valakit, aki háromezres, második generációs Senatort akar venni 12-13 literes fogyasztással, hatszázötvenezerért.

 
   
 

Eközben a rendezőség csendre intette a tömeget, Angyal Attila elnök úr és szárnysegédei pedig elmesélték, hogy ez már a hetedik Opel-tali, ki lehet próbálni egy Opel Merivát , lehet ingyér' injektort és festékréteg-vastagságot ellenőriztetni , lehet százméteres távon Combót tolni időre - itt felhívták a figyelmet az ezt megelőző étkezési önuralom szükségességére, megemlítve a legutóbbi találkozón Calibra-tolás után a győztes erős rosszullétét mindenkitől elfeledve, távol a sarokban.

 
   
   

Még egy kicsit szemléltük a vendégsereget, elgyönyörködtünk, hogy Opel-tulajként egy platformra kerülhet a dízel Asconájára nagyon büszke frissjogsis, a tetovált, 130 kilós RENDEZŐ, a csinos szőke modell, a piknikező család és az autómániás tuningmester. Sajnos az IQ-versenyt, a Combo-tolást és az autós szépségversenyt már nem állt módunkban megvárni, déltájt szomorúan búcsút intettünk a körbe zárt villámnak, mely sosem kop el. A Blaupunkt kolléga által utólagosan átadott lényegi információt természetesen nem hallgatjuk el a TC olvasói elöl: a Combót két vállalkozó hat másodperc alatt tolta át a mintegy 30 méternyi távolságon.

 
   
 

Fene tudja - az Opelek úgy általában eléggé hátul vannak azon a listán, amely azokat a kocsikat tartalmazza, ami "márpedig nekem kell". De ha mégis azon kapnám magam, hogy egy klasszikus Lotus Omega, vagy egy modern Speedster néz ki a garázsomból, tudni fogom, hogy a vásárlási döntési folyamatban az irigylésre méltóan családias MOTE-mozgalom vonzereje nagy szerepet játszott.

Nagy érdeklődéssel tekintünk a július 28. és augusztus 3. között Tatán megrendezendő Nemzetközi Opel Találkozó elébe.