A TLB az egyik legszebb Pannónia, jó alap az építéshez, de ez önmagában még kevés ahhoz, hogy egy olyan igazi, klasszikus formájú, fantáziamotor legyen belőle, amilyet Olivér elképzelt. Az elsődleges cél az volt, hogy a kész járművel megnyerje a '99-es Devils Motor Show Classic Bike kategóriáját, tehát a lecke fel volt adva.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Maszlik Olivér 1998 áprilisában jutott a
rozsdás, megcsonkított TLB Pannóniához. A roncs egy
lefűrészelt végű vázból, egy erősen oxidálódott, de még működőképes
motorblokkból, egy ecsettel kékre festett tankból, lámpafejből,
teleszkópszár-burkolatból, kézzel morzsolható, szétrozsdásodott
kerekekből, kipufogókból és egy első ülésből állt.
Elkezdődött az alkatrészgyűjtés. Mivel az építkezést az alapoktól kell kezdeni, vásárolt egy P10-es vázat és rápakolta a kormánynyakra a TLB kifliket, az első telókat, a telóburkolatot, a béka-lámpafejet, a lengővillát, a kerekeket, a blokkot, a kipufogókat, a hátsó telókat - úgy ahogy voltak, rozsdásan, szutykosan.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Közben elkészült a tervrajz is, ami egy régi
könyvben lévő TLB oldalnézeti képe volt átrajzolva úgy, hogy Olivér
kiradírozta az oda nem illő részeket és rárajzolta saját
elképzelését. Az alkatrészek további gyűjtése már a rajz alapján
folytatódott.
Egy szép motor alapvető meghatározói Olivér szerint a hosszúság, a teleszkóp dőlésszöge, a sárvédők, a tank és az ülés. Az utóbbi háromnak formailag mindenképp harmóniában kell lennie. A szélességnek a motorblokk szab gátat, a villa dőlésszögét pedig ebben az esetben direkt nem akarta megváltoztatni. Ennek egyik oka, hogy a motorozhatóságot feltétlenül meg akarta tartani, másrészt a béka-lámpafej sem tette volna lehetővé, és egyébként sem illett volna a gép stílusához. Hogy optikailag mégis hosszabbnak tűnjön a motor, a hátsó sárvédővel kellett operálnia.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szerzett egy MZ Trophy oldalkocsi sárvédőt, ezt hosszában
kettévágta és felrakta a váz két oldalára. Két darab colos csövet a
sárvédő ívére hajlított, majd a vázra hegesztette (a sárvédőn kívül
az utast is ez tartja). A két fél sárvédő közti 10 cm-es résnek egy
1-es lemez behegesztése vetett véget. Hogy a nagy szoknya-sárvédő
bonyolultabb legyen, két hasonló formájú, domború betétre volt
szükség.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezeket Simson Schwalbe hátsó sárvédőből vágta
ki. Ezek alá még 10 cm-nyi 1-es lemez hegesztésére volt szükség, az
aljából pedig 2 cm-t visszahajlított, hogy legyen tartása, így a
sárvédő már leért egészen a kipufogókig, amiket 2 db 35-ös csővel
kellett meghosszabbítani.
A két oldalbetét szerelőnyílásként is szolgál. Az egyik
mögött szerszámos doboz bújik meg. A sárvédő egyébként egy darabban
leszerelhető a kerékcserénél.
A vázra további konzolok kerültek a hátsó sárvédő, a tank, a bukócső és a lábtartók felrögzítéséhez. Elkészült közben a kormány, amely mindössze a kormánytartók közti távolsággal lett szélesebb a széria P10-esénél. Emiatt viszont a béka lámpafej fülecskéit le kellett vágni, és lemezt formálni a végükre.
![]() |
|
![]() |
![]() |
"A tank legyen szélesebb a lámpafejnél!" - jelszóval
kapcsolta be a "sikítót". A Csepel 250-es tankot elől 7-, hátul 2
cm-es toldás teszi vonzóbbá. A tankot a hátsó sárvédővel az ülés
köti össze, ami Danuvia üléslemezből lett vágva, hajlítva, lemezzel
körbehegesztve, hogy legyen tartása. Ezután formálták rá a
szivacsot, és végül bőrrel húzták be.
A hagyományos T5-ös szerszám és akkudoboz három domborcsíkját lánggal és kalapáccsal tüntette el. A hátsó lámpa lemezből, hajlított 42-es csőből, kiesztergált kipufogógob végből és ventilátor-rácsból készült, egységet képezve a sárvédővel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az indexek
elöl régi biciklilámpák csőkonzolokkal felrögzítve (ebben
futnak a vezetékek), a hátsók saját recept alapján, 13 részből
hegesztve lettek a sárvédőhöz igazítva. Ez volt a leghúzósabb
feladat. Az indexekhez és a hátsólámpához az üvegek saját kezűleg
lettek bealakítva.
A csomagtartó anyaga 10-es köracél, lánggal alakra hajlítva. A kormányszorító és a szárnyas kerék faragott fa alapján lett kiöntve sárgarézből, az utóbbi alatt alakra vágott lemez feszül a sárvédőre. A lábtartók is egyedi készítésűek, nem sokkal nagyobbak, mint Olivér 43-as bakancsának lenyomata. Ez a lenyomat 1-es lemezből van, ezt öleli körül egy 20X2-es lemez, és ebbe van beragasztva az autó-gumiszőnyeg.
Amikor mindez elkészült, teljesen össze kellett szerelni a gépet. Mivel úgy tűnt, minden stimmel, eljött a felületkezelés ideje. Így hát szétkapta újra, és az alkatrészeket szétválogatta a rájuk váró műveletek alapján. A fényezésre váró cuccok először a homokoló műhelybe kerültek, majd a fényezőhöz, a krómozni valók a galvanizáló kádban landoltak, az alumínium alkatrészeket polírozták.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezalatt bőven volt idő a P10-es motorblokk
felújítására. Olivér azért választotta ezt a blokkot, mert a
Pancsik közül talán ennek van
a legjobb hűtése, ami hosszú távon előnyös lehet.
A további új, használt és utángyártott alkatrészek listája: küllők, bowdenek, fékbetétek, új kilométeróra (egy ilyen beépítését sokan gyilkossággal egyenértékű bűnként tartják számon), hátsó lábtartó gumik, gyújtáskapcsoló fedél alá való sárga műanyag betét, első lámpafoncsor, izzók, markolatok, gumibelsők, visszapillantók, gyújtáskapcsoló, féklámpa kapcsoló, alig használt gumiabroncsok, jó állapotú kipufogódobok.
![]() |
|
![]() |
![]() |
1999 május elején látta meg a napvilágot a
régi-új Pannónia, ugyanis ekkor gurulhatott ki a fényre a
pinceműhelyből.
A társasház udvarán spontán motorostalálkozó alakult a lakók
legnagyobb örömére. Mindenki kíváncsi volt a gépre, aki meg már
látta készülés közben, az a beindításra várt, ami mellesleg nem
volt túl egyszerű.
Egy ilyen melóhoz sok pénz, türelem és kitartás kell. Végül épp a '99-es Devils Motor Show előtt lett kész a motor, épp ahogy Olivér tervezte. Később ez lett élete egyik legszebb napja, hiszen az ő gépe lett a Classic Bike kategória legszebbje, majd a következő meglepetés nem sokkal ezután a Karasna motorostalálkozón történt, ahol elnyerte a találkozó legszebb motorja címet.
Később persze kritikát is kapott . Van aki úgy gondolja, hogy
Olivér egy veteránmotor gyalázó boncmester. Nekik a "mester" (aki akkor
19 éves volt) csak annyit üzen: még mindig jobb, hogy a felhasznált
műkincsekből ez született, mintha a MÉH-ben rohadtak volna el.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
