Úgy látszik, a márkaklubok imádják a rossz időt. Ilyenkor válik el, ki az igazán elszánt. Amikor a hideg szélben és szemerkélő esőben is összegyűlik több mint száz autó, fejet kell hajtanunk a téboly előtt.
Tévedés ne essék, a TotalCar semmilyen márkának nem elkötelezett híve. (a szerző a magyar SAAB 900 Klub elnöke - a szerk.) Nem mondom, nekem van egy kis északi autó megszállottságom, amit a környezetem minden tagjára -szerénytelenség nélkül mondhatom- szép eredményekkel sikerült ráerőltetni, de alapjában véve mindenki szeret amit szeret, és megpróbálja tartani a frontot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A gazdag hétvégi autósprogram kínálatból valahogy mégis az
ígéretes I. SVÉDACÉL TROPHY-n volt a szerkesztőség java. A
diktatúra eredményesnek bizonyult. Oly annyira, hogy kollégánk
közeli hozzátartozója a "Mi szépet kéne látnom ebben?" kérdést
nekem szegezve, arcán a hideg szél futta pírral mered az IKEA
melletti messzeségbe. Aztán mégis ott áll a számára ismeretlen
Volvo PV mellet.
A Saab 900 Klub és a Volvo Baráti Társaság összevont erői autós tájékozódási versennyel tette próbára a tagokat. Egy füst alatt az aktuális találkozókat, a IV. Országos Volvo és VII. SAAB 900 találkozót is lezavarták.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Gyülekezés a budaörsi IKEA előtt. Eddig semmi különös, így
szokott ez lenni minden tisztességes Volvo találkozón. Szépen
érkeznek az autók. Egy tétova Volvós - láthatólag értetlenül
szemlélve az egyre érkező márkatársakat - inkább az IVAR
bútorcsaládot választva a bútoráruház előtt parkol le. Biztos nincs
beavatva.
Szép számban (31) érkeznek a Saabok is. Az erőegyensúly egész sokáig megmarad, amikor egyszerre nagyobb Volvo konvoj érkezik. Veteránokkal erősített különlegesen szép darabok.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Minden érkező kap egy kérdőívet, szavazólapot, a trophy leírását
és 14 nem túl könnyű kérdést. Igaz, a
Ki a SAAB gyári verszenyző?-kérdés a lehetséges alternatívák
ismeretében nem tűnik nehéznek. Benny Andersson? Vagy Björn Borg?
Esetleg Erik Carlsson?
A szabályokból kiderül, hogy a tájékozódási verseny - figyelembe véve a veteránokat- szintidőre megy. A KRESZ szigorú betartása mellett előre nem közölt idő alatt kell megtenni az eltévedések nélkül 77,6 km-es távot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Apró betűvel kis segítséget találhatunk a lapon: A Trophy
szintideje: "Vedd azt a napot, ahányadikán az első Volvo
megszületett, add hozzá a számot, ami Eric Carlsson híres, 1960-as
RAC Rallye-n szereplő kocsijának nevében van, majd ahány
hivatalosan számozott találkozót a Volvo Baráti Társaság és a Saab
900 Klub összesen eddig (a mai találkozóval együtt) tartott."
Köszönöm a segítséget...
De ne rohanjunk így, a Trophy még később kezdődik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Tizenegy óra körül
egy rendőrautó és két motoros áll meg a fogadóbizottság
mellett. Túl kedélyesek, nem kell a forgalmi keresésébe kezdeni, és
a fogadó bizottság sem áll tarkóra tett kézzel terpeszben a Volvo
kamionnak támaszkodva. Ezek a rendőrök már tudtak valamit. Pár
percre rá, a villogó Octavia mögött elindul a konvoj Sóskútra.
Még az IKEA parkolóból állnak ki, amikor a sor eleje az autópályán elhúz mellettük. A rendőrmotorosok szépen lezárják a kereszteződéseket, amíg a hosszú sor elhalad. A beszélgetésükből elcsípek egy foszlányt: "Vannak itt érdekes rendszámok" -szól gyanakvóan az egyik. Hogy mit ért ezen, nem tudom. Lehet, hogy csak az Amazon vásárolt rendszámára gondol.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Sóskúti Lovas Sport Klub területén már reggel óta szorgoskodnak.
Két óriási bogrács alatt lobog a tűz. Az önkéntes szakácsok tegnap
óta dolgoznak az előkészületeken. Hatvan kiló húsból készül leves
és gulyás. Dél körül nekivág az első autó a Trophy-nak.
Biatorbágyi viadukt, etyeki körpincék, Válon egy középkori
templomtorony, Martonvásáron az Óvodamúzeum. Minden állomáson
pecsételni kell, és minden állomáshoz két kérdés tartozik. A hány
személyes a téli ürültető kérdésre csak az Óvodamúzeum megtekintése
után lehet válaszolni. A pár négyzetméteres, gazdag gyűjtemény
egyik sarkában állt a kicsiny lócára integrált négy dararab bili, a
téli ürültető.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A lelkesedés - talán a rossz időnek köszönhetően - nem nagy. Nincs
húsz autó, aki nekivágna. Viszont aki teljesítette a távot, biztos
nem feledte.
Zuhogó esőben megszámolni a biatorbágyi viaduktra vezető 117
lépcsőt, nincs annál szebb. A Sóskúton maradókat is a hideg
szél, és a rendszeres záporok szórakoztatják, amíg el nem készül a
koszt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Fél ötkor már megcsappant közönség előtt hirdetnek eredményt.
A találkozó legszebb autója díjat a legszebb Volvo viszi, az
igen ritka 780 Bertone. A legszebb Saab díját a 44-es sorszámú autó
nyeri, amiről egy apró regisztrációs hiba miatt több nem is derült
ki. A díjátadásra eltűnt. Azután a Scania Magyarország jóvoltából
minden trophy-ra nevező kap egy kis ajándékot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A két klub közti barátság végső megpecsételéseként egy
740-es Volvo bebikázik egy Saab 900-at. Igazi vérátömlesztés piros
és fekete kábelen. Telefonszámcsere, hátha hazafelé megint szükség
lesz segítségre. Ha sietnek, talán még hazaérnek egy kis iraki
bombázásra.
|
|
< >
