Említettem, hogy az erre fogékonyaknak milyen kiváló oldal a toyotaclub.hu. A hírszerkesztő apparátus szépen dolgozik, ha kell, külföldi anyagokból fordít. Minimum heti három hír jelenik meg. Szerintem a legátfogóbb hazai független Toyota-hírportál. A statisztikákból világosan látszik, hogy az importőr naponta látogatja a oldalt. Mit gondol az olvasó, hány hazai bemutatóra kaptak meghívást? A Toyota kulcstartó azoknak jár, akik a 0-t jelölték be.
Nem arra gondolok, hogy az importőrnek kéne pénzelnie kéne a klubbokat. A Toyota Klub sem arra vár, hogy a péntek esti Big-Macet az importőr fizesse, de írgalom, legalább a sajtóanyagokat kapják már meg.
A Toyota Magyarország állásfoglalása az ügyben
A cikket a megjelenés előtt elküldtem az importőrnek. Az alábbiakban az ő állásfoglalását olvashatja:
"A Toyota Motor Hungary Kft. ismeretei szerint a szerint a Magyarországi Toyota Klub klub jól és eredményesen működik, egyre több tagdíjat fizető tagja van, amely fejlődéshez további sok sikert kívánunk! Az importőr és a klub vezetése között már többször is történtek egyeztetések. A legutóbbi személyes találkozónk során hangsúlyoztuk, hogy minden olyan kezdeményezésnek örülünk, ahol a Toyota tulajdonosok megoszthatják egymással tapasztalataikat.
Teljesen egyetértünk azzal is, hogy a márkához való kötődést kitűnően építik a különböző rajongói klubok által szervezett fórumok és rendezvények. Örülünk továbbá annak is, hogy egyre több hivatalos Toyota márkakereskedő lát fantáziát a klubok működésében, akiken keresztül él a kapcsolat a márka és tagok között.
A Magyarországi Toyota Klub függetlenségét és önállóságát a jövőben is maximálisan tiszteletben kívánjuk tartani, ezért nem tervezzük a importőri jelenlét elmélyítését az egyesület életében. Természetesen a klubtagok igényeit a márkáinkkal kapcsolatos hírekre, újdonságokra vonatkozóan lehetőségeink szerint biztosítani szeretnénk, ezért örömmel vesszük az egyesület konkrét javaslatait, kéréseit és meghívásait!"
Érdekesség, hogy a klubtagok többnyire a néhány éves, középkategóriás Toyoták tulajdonosaiból verbuválódnak. Sajnos kevés itthon a veterán Toyota, a klubban is csak elvétve találkozni igazán öreg autókkal. A sportautósok egy kicsit szeparáltabbak, nekik külön egyesületük van, és a régi indexes fórumon többnyire szakmai vonalon nyomják, de a találkozókon ők is ott vannak.
Toyota Sportautó Klub
A Toyota Sportautó Klub 2002. december 10-én lett bejegyzett egyesület. Az alapító tagok engem választottak elnöknek... hogy eddig milyen úton jutottunk el, az egy jóval hosszabb történet. A lényeg, hogy 1995-óta Toyota Celicám van és innen jött az ötlet.
Fizető tagokban nem nagyon duskál a klub, de igazából a költségek sem nagyok. Egy-egy találkozón viszont bármilyen autóval meg lehet jelenni, de segíteni, vagy tanácsot adni elsősorban a Celica, MR2, Supra tulajoknak tudunk. Mivel a látogatók között van már veterán Celica tulaj is és azért az átlag 12-20 éves autók már néha-néha meghibásodnak, megosztjuk egymással az információkat. A fórumon is ezért technikai jellegű elsősorban az eszmecsere. Évente 4 alkalommal van találozónk: tavasszal, nyár elején, végén, és ősszel. Általában a tavaszi budapesti összejövetelen van a legtöbb autó -idén majd' 50 db-, viszont a nyár eleji találkozó a legsikeresebb, amire programokat is szervezek - részletek a honlapon.
Egyébként a Toyota hozzáállását már az alakulás után mi is megtapasztaltuk... Én még azt is megkaptam annak idején, hogy nem a már Toyota tulajdonosokkal szeretnének foglalkozni, hanem inkább több új autót adnának el. Ehhez a célhoz pedig véleményük szerint nincs szükség márkaklubokra. Aki meg egyszer vett Toyotát, úgyis nagy eséllyel megint azt fog venni. (Jó bornak nem kell cégér...)
Mészáros Csaba - klubelnök
www.toyotasportautoklub.hu
Corolla Club Hungary
A Corolla Club Hungary ötlete a tavalyi Japfest találkozón fogant meg Tóth Mátyás fejében, kit effektíve nem választottunk meg klubelnöknek, de mindannyian így tekintünk rá, hisz nagyon sok munkája fekszik a honlapban, szervezésekben, tervezésben és kivitelezésben. A klubalapítás dátuma 2007. február 10, mikoris az egyik bevásárlóközpont parkolójában ötödmagunkkal elhatároztuk, hogy a típus népes hazai állományát megpróbáljuk összefogni.
Baráti társaság vagyunk, se tagdíj, se bejegyzett név. Egyenlőre, hiszen folyamatosan (heti 1-2 tulajdonos jelez felénk) bővülünk és csatlakoznak hozzánk fiatalok, hölgy tulajdonosok is! Ebben nagy szerepe van szórólapunknak, amit személyesen és szélvédő alá csúsztatva helyezünk el a kiszemelt márkatársainkon.
Már lezajlott egy remek hangulatú tavaszi találkozó Királyrét mellett, ahol bográcsozás közben ismerkedtünk egymással és gépeikkel. Nincs megállás, májusban két napos, sátorozással egybekötött kirándulás veszi kezdetét... 1966 óta milliónyi vásárló és újra vásárló nem tévedhet, a Corolla név egyet jelent a megbízhatósággal, melyet 1975-s, 80-s és 81-s évjáratú gépjárművel rendelkező tagunk is megerősíthet!
Kasza Zoltán - alapítótag
corollaclub.dyn.hu
Mivel a tagság zöme Corollával és Avensissel jár, komoly szervizelési problémákról nem tudnak beszélgetni. Ezeknek a típusoknak a tuningja sem erős, ezért tényleg nem csoda, hogy a gyűléseken gyakran többet beszélnek az órákról, mint az autókról. A találkozó programjait is ebben a szellemben szervezik. Megadják a cirkuszt (gyorsulási verseny), de a mulatság a fő csapásirány.
Amikor a márkahűség után érdeklődtem, kiderült, hogy nagyon szeretik a márkát, de akik váltanak szinte biztos, hogy japán márkánál maradnak. Az új modellekért ők sem tudnak tiszta szívből lelkesedni, de ez nem csoda, szinte minden fanatikusnál így van ez. A klubvezető azért szó nélkül átülne a sokat támadott Aurisba. Az éves tagsági díj 4000 Ft. Ezt a tag gyakorlatilag azonnal visszakapja, mert bankkártyaszerű tagsági, klubos e-mail cím, tárhely, matrica és rendszámtáblakeret jár a tagsághoz. Évente egy nagyobb és több családias találkozót tartanak. Legközelebb a tököli reptéren lesz Toyota-találkozó június 30-án. Remélem, ott már az importőr is kint lesz, és nemcsak inkognitóban.