Az idei bajnokság tíz futamból áll, melyeket Brazília legjobb pályáin bonyolítanak, a tömeg tombolásától kísérve. Egy-egy futam a pálya hosszától függően 30-35 körből áll, de tekintetbe veszik a klimatikus viszonyokat is: nyári hőségben pár körrel rövidítik a távot. A pontozás két ütemben történik. A verseny első felénél az első hat versenyző kap pontokat, melyeket beleszámítanak a bajnoki pontversenybe, de nem befolyásolják az aktuális futamon elért eredményeket.
A dobogóra azok állnak, akik elsőként fejezik be a versenyt. Az első tíz helyezettet pontozzák, még az a pilóta is kap egy pontot, aki a pole pozícióból rajtolt. A Fórmula Truckban hat márka versenyez: a VW, a Mercedes-Benz, a Scania, a Ford, a Volvo és az Iveco. Jelenleg a Volkswagen áll az élen, de a második Mercedes-Benz mindössze egy pont különbséggel követi. A pilóták versenyében a Mercedes-Benzt hajtó Geraldo Piquet vezet.
Egerben viszont Koncz vezet, persze csak a gyárudvaron, mert
rendszám nincs az autón. Érdekes ez is, csak hát az ember, ahogy
felgyorsít, már fékezhet is, mert a belső szervizutak
a csarnokok között kanyarognak.
– De jó lenne egy ilyet pályán kipróbálni! – gondolja, éles
villanás, és hirtelen a verseny poklában találja magát,
Brazíliában, előtte ketten kormolnak egymás mellett, egyik versenyző
sem mond le az előnyéről, összeakadva együtt vágódnak a kanyarban
a pályaszéli gumifalba. Koncznak infarktust kapni sincs ideje,
mert a kicsi és folyamatosan rezonáló tükörben látja, hogy egy
Merci erősen túr mögötte.
– Anyádat! – gondolja, elönti a magyar virtus, és odalép
a paripának, jöjjön, aminek jönnie kell. A tömeg
százhetvennél egyetlen nyüzsgő masszává olvad össze, a rádióban
valaki ordít, hogy apressar, apressar, apressaaaaaaar! aztán kockás
zászló lendül, hagyja kigurulni a gépet. Tiszteletkör,
konfettieső, a boxutcában ketten kirángatják a szűk
versenyülésből, a sisakot elhajítja a francba, levegő után
kapkod a negyven fokban. Két gyönyörű nő közelít feléje, szemükben
egyértelműen kétértelmű csillogás.
– Trakkendroll!!! – kiáltja rekedten, de roppant vidáman.
– Szamba, bazeg, szamba – mondja valaki roppant szomorúan,
messziről a fejében legbelül.
Szamba 1000 lőerővel (videó)
A kormányozható léghajók fejlesztéséről és gyártásáról híressé vált Ferdinand Zeppelin gróf által alapított léghajógyárban, a dél-németországi Friedrichshafenben hozták létre 1915-ben azt a fogaskerekeket gyártó üzemet, amely mára az egyik legismertebb gépipari konszernné fejlődött és több mint ötvenötezer munkatársat foglalkoztat a világ öt földrészen működő vállalataiban, érdekeltségeiben.
Magyar vállalatát, a ZF Hungária Kft-t 1996-ban alapította a ZF. A cég fő profilja komplett mechanikus sebességváltók fejlesztése és gyártása, valamint sebességváltó-alkatrészek gyártása haszongépjárművekhez, illetve személyautókhoz. Két évvel ezelőtt az automatizált sebességváltók szériagyártása is megindult Egerben. A világszínvonalú sebességváltókat többek között a Leyland, a MAN, a Volvo, a Scania, az Iveco, a Renault és a Nissan vásárolja. Az egri vállalat a ZF kishaszonjármű-üzletágának nemzetközi központja. Az üzletághoz többek között francia, USA-beli, brazil, és kínai vállalatok tartoznak. A ZF Hungária Eger legnagyobb munkáltatója, termékeinek gyakorlatilag 100 százalékát a nemzetközi piacon értékesíti.
A Fórmula truck hivatalos honlapja, portugálul tudóknak:
http://www.formulatruck.com.br/Default.aspx