Kezemben a nyolcoldalas kiadvány, a tetején vastag betűkkel: II. Országos Volvo Találkozó. Egy hasonló feliratú matrica társaságában ezt kapta minden érdeklődő, aki dacolva a fenyegető esővel, meglátogatta a budaörsi IKEA parkolóját. Délután már szakadt, de addigra véget ért a Volvomuri.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A találkozók egyértelműen a résztvevő elmebeteg
rajongók szórakoztatására születnek, de egy jól szervezett
rendezvényen az arra tévedő külsősök is jól érezhetik magukat. A
szervezők gondoskodtak azokról is,
akik csupán rizslámpavásárlás ürügyén keveredtek az IKEA
vonzáskörzetébe, de felkeltette figyelmüket a szokatlan Volvo
sereg.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az elkerített parkolóban szép számban gyűltek a
Volvók. Típus, évjárat vegyesen. Hogy a kevésbé hozzáértők is
tisztában legyenek a tényekkel, a sor elején
az autókat időrendi sorrendben, eredeti vagy restaurált
típusok kiállításával reprezentálták. Mindegyik mellett egy
táblácskán a műszaki adatok, és egy pár szó az autó történetéről.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A délelőtti szabad program az ismerkedésre,
ügyességi versenyen való megmérettetésre és az említett
nyolcoldalas kiadvány áttanulmányozására szolgált.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A formaságok és a találkozó részletes programja
után a negyedik oldaltól kezdődtek a kérdések.
"Melyik Volvo formatervezője volt magyar származású?",
"Mikor készült az első Volvo?" "Melyik volt a legutolsó
hátsókerekes típus?" - és hasonlók szerepeltek a márkaismereti
vetélkedő kérdései között.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A veterán kvíznek csak az igazán tájékozottak
futottak neki. Az első Volvo esetében nem csak az időpontot, hanem
a pontos típust is ki kellett választani. A járatlanabbak - mint
például én - általában
már a kérdéseket sem értették.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kárpótlásul aláfekhettem megvizsgálni a Volvo
66 Variomatic erőátvitelét, és gyönyörködhettem a hatajtós
limuzinban.
780-as, Bertone műhelyben tervezett változatott sem láttam
még soha, itt meg volt kettő is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Idén is áhítattal állták körbe az átépített
V8-as 244-est. A motor indítása után sokan siettek a hang eredetét
kutatni, csupán az arra tévedt spániel menekült fejvesztve. Pedig
nem ez volt
a legtöbb köbcentis Volvo. A sarokban három kamion húzódott
meg szerényen. Volvo busz sajnos nem jött, pedig azt is vártak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Eladó autók is voltak bőven.
450 ezer forintért egy hamvas 244-eshez juthattam volna
hozzá, vagy egy gyönyörű fehér 144-eshez 500-ért. Volt ugyanilyen
típus alkatrésznek, 70 ezerért. Ebben az árkategóriában kínáltak
egy tréleren érkezett, rettenetesen rozsdás és erősen mohosodó,
szebb napokat látott Volvo Amazon kombit.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A találkozókon megszokott módon szavazni
lehetett
a legszebb autóra, amit idén egyértelműen egy P1800-as
nyert. A mellette lévő táblácskáról megtudtuk, hogy a hajdani
népszerűségének egyik oka az Angyal filmekben játszott szerepe
volt. Akkor azért esett a választás a P 1800-ra, mert a forgalmazó
ingyen a filmgyár rendelkezésére bocsátotta.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A vetélkedő kérdései között szerepelt egy
vicces IKEA-s blokk is. Olyan kérdésekkel, mint:
"Mennyibe kerül a Mane hold alakú hintaszék?"; "Milyen
színekből állnak az eszkimó gyermeksátrak?" A helyes válasz miatt
nem is, de egy csésze meleg teáért felkerestem a vendéglátó
áruházat, és útközben elakadtam a konyhaeszközöknél, úgyhogy
elérték céljukat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Délután két óra körül kis csúszással megtörtént
az eredményhirdetés. A Volvo vezérképviselet ajándékát kapták az
arra érdemesek. Volt, hogy valaki hármat is. Fődíjként a
legügyesebb és legokosabb versenyző a kiállított autók közül - az
S40-től a Cross Country-ig - választhatott magának egyet, egy
hétvégére, teli tankkal. Ezt a nyereményautót a Volvo Autó Hungária
és Délkelet Európa Kereskedelmi Kft., - a vezérképviselet ajánlotta
fel a nyertesnek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az eredményhirdetés után az autók száma
megcsappant, pedig még egy
felvonulás következett a Volvo Galériáig, ahol a
vezérképviselet is várta a kíváncsiakat. Egy újabb vetélkedő
keretében ott is nyerhettek egy hétvégi Volvózást.
A rendezvényt a Volvo Baráti Társáság szervezte. A vezérképviselet mellett rengeteg segítséget kaptak a VBT fô támogatójától a Volvo Ivanics Kft-tôl, aki a találkozón kiállította, szinte a teljes Volvo modellpalettát.
Aki lemaradt, 2002. májusában javíthat.
*Mennyibe kerül? (svéd)
