Vakon is menne?
A pickup-összehasonlítóhoz érkezett VW Amarok önként kínálta fel magát egy kis izzócsere-oktatáshoz. Eleve fél szemmel érkezett, két nappal később pedig már a másik tompítottja sem égett. Belenéztem a motortérbe, és lélekben letettem arról, hogy mindkettőt sikerül kicserélni.
Amúgy az Amarokban volt izzókészlet, noha ma már nem kötelező. Csakhogy ebben egy H7-es izzó volt, azaz venni kellett. Szerencsémre nem egy éjszakai túrán derült ki a bibi, hanem a parkolóházban, így nem volt gond átsétálni a Flórián tér túloldalára, egy kis autósboltba, és venni két H7-est.
Esetünkben a böszme pickuporrban egy kétliteres turbódízelmotor lötyög, evidens lenne, hogy a lámpák mögött marad szabad tér, szemben mondjuk egy normál személyautóval. A bal oldalon ez így is van, az akksit hátrébb telepítették, tényleg óriási hely maradt a lámpatest mögött. A jobb oldalon viszont sikerült pont úgy elvezetni a szívócsövet a légszűrőházhoz, hogy attól alig lehessen hozzáférni a lámpatest hátuljához.
Elővettem a használati útmutatót, amit véletlenül spanyol nyelven hagytak benne a tesztautóban – de az is csak annyit ír, hogy vegyük le a hátsó fedelet, húzzuk le a stekkert, vegyük ki az izzót, tegyük be az újat, és szereljünk vissza mindent. Ez mondjuk arra jó volt, hogy tudtam: nincs fényszórókipattintós, kifordítós trükk, ami megkönnyítené a műtétet. Szerencsére a balsó izzó cseréjével begyakoroltam annyira a mozdulatokat, hogy a másik oldalon ez már vakon menjen.
Igaz, nekem könnyű dolgom volt, hiszen nappali fényben cseréltem. Ezért aztán nem voltam hajlandó észrevenni, hogy az a szívócsőszakasz, ami a cserét megnehezíti, valószínűleg könnyen kipattintható a helyéről. Ezt sötétben nem köteles az ember észlelni, pláne, hogy a használati útmutató sem ad tippeket a hozzáféréshez. Ha olyan sokféle motorral készülne a típus, akkor megértenék, de esetünkben van kétliteres TDI, meg kétliteres TDI.
A kiskezűek természetesen előnyben – én is e kivételezett embertípushoz tartozom. Így aztán sikerült, ha nem is egyszerűen. Így utólag már nem tűnik vészesnek, mondjuk ekkora motortérrel tényleg szégyen lenne, ha nem lehetne kicserélni egy izzót a lámpában. Úgy tűnik, a rázkódás, vagy a feszültségingadozás, vagy mindkettő nem tesz jót az érzékeny H7-eseknek, nem árt gyakorolni. De még mindig jobb ez, mint márkaszervizbe járni, és egy félnapos szerelést kifizetni rezsióradíjban – van jó pár hétköznapi típus, ahol ezzel szívnak a tulajok.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!