SUV-párbaj 1: Mercedes G – Volvo XC90
Ismerjék meg jövő keddi mega SUV-összehasonlító tereptesztünk első két versenyzőjét, a Mercedes G350 d-t és a Volvo XC90-est. Ne firtassuk, hogy került ide a Geländewagen, arra majd később fény derül, de annyit már elárulhatok, hogy a teszt két legdrágább autójáról van szó. Összeeresztettük őket a Hungaroring vezetéstechnikai tanpályáján, a fellocsolt műgyantás kaptatón.
Mercedes G 350 d | Volvo XC90 D5 | |
teljesítmény | 211 LE | 235 LE |
önsúly | 2570 kg | 1929 kg |
váltó | automata | automata |
tesztautó ára | 39,47 M Ft | 25,84 M Ft |
A párbaj
Nem kell véresen komolyan venni ezt a hegyi felfutóba oltott gyorsulási versenyt, hiszen nem attól lesz jó egy autó, ha minél hamarabb feljut az emelkedőn úgy, hogy fél lábbal a jéghez hasonló tapadású vizes műgyantán, a másikkal a nedves aszfalton próbál megkapaszkodni. De sokat elmond a mai összkerékhajtás-rendszerek lelkéről, az elektronikáról, mivel mind a kipörgésgátlót, mind az úgynevezett elektronikus differenciálzárat alaposan megdolgoztatja.
Nem variáltunk a különböző üzemmódokkal. Ahol kellett, bekapcsoltuk az összkerékhajtást, és szabadjára engedtük a processzorokat, fékezgessék a kerekeket kedvükre, vegyék el a gázt, ha úgy látják jónak. Padlógázt nyomtunk. Világos, hogy az eltérő gumik tapadásán is sok múlott, de legalább annyi az elektronikán. Volt autó, amelyik teljesen visszavette a teljesítményt, mások észrevétlenül tették a dolgukat, de veszettül próbálták optimálisan elosztani a nyomatékot a négy kerék között.
Következtetéseket levonni elhamarkodott lenne, majd kedden, a nagy SUV-teszten. Már csak ötöt kell aludni.