SUV-párbaj 3: Ford Kuga – Mazda CX-5
Gyűlik a csapat a jövő keddi SUV-összehasonlító terepteszthez. Bemelegítésként megkergettük a két legkevésbé varacskos résztvevőt is Hungaroring vezetéstechnikai tanpályán, félig lelógatva a vizes műgyantáról. A Ford Kugával és a Mazda CX-5-tel együtt már hat versenyzőt megmutattunk a tízből, és a gyorsulási verseny abszolút győztese is köztük van.
Ford Kuga 2.0 TDCi | Mazda CX-5 2.5 | |
teljesítmény | 180 LE | 192 LE |
önsúly | 1702 kg | 1380 kg |
váltó | kézi | automata |
tesztautó ára | 10,8 M Ft | 11,18 M Ft |
A párbaj
Nem kell véresen komolyan venni ezt a hegyi felfutóba oltott gyorsulási versenyt, hiszen nem attól lesz jó egy autó, ha minél hamarabb feljut az emelkedőn úgy, hogy fél lábbal a jéghez hasonló tapadású vizes műgyantán, a másikkal a nedves aszfalton próbál megkapaszkodni. De sokat elmond a mai összkerékhajtás-rendszerek lelkéről, az elektronikáról, mivel mind a kipörgésgátlót, mind az úgynevezett elektronikus differenciálzárat alaposan megdolgoztatja.
Nem variáltunk a különböző üzemmódokkal. Ahol kellett, bekapcsoltuk az összkerékhajtást, és szabadjára engedtük a processzorokat, fékezgessék a kerekeket kedvükre, vegyék el a gázt, ha úgy látják jónak. Padlógázt nyomtunk. Világos, hogy az eltérő gumik tapadásán is sok múlott, de legalább annyi az elektronikán. Volt autó, amelyik teljesen visszavette a teljesítményt, mások észrevétlenül tették a dolgukat, de veszettül próbálták optimálisan elosztani a nyomatékot a négy kerék között.
Három nap múlva giga SUV-összehasonlító a Totalcaron, tíz terepjárásra így vagy úgy alkalmas autóval a sárban és máshol.