SUV-párbaj 5: Dacia Duster – Suzuki Vitara
A Dacia Duster és a Suzuki Vitara az utolsó két ismeretlen a nagy SUV-terepteszt résztvevői közül. Kedden végigüljük mind a tíz autót, buckán-sáron, árkon-rámpán áthajtjuk őket, de addig is döntsük el a román-magyar virtuskodás legújabb csatáját.
Dacia Duster 1.5 dCi | Suzuki Vitara 1.6 | |
teljesítmény | 109 LE | 120 LE |
önsúly | 1295 kg | 1185 kg |
váltó | kézi | automata |
tesztautó ára | 5,13 M Ft | 7,09 M Ft |
A párbaj
Nem kell véresen komolyan venni ezt a hegyi felfutóba oltott gyorsulási versenyt, hiszen nem attól lesz jó egy autó, ha minél hamarabb feljut az emelkedőn úgy, hogy fél lábbal a jéghez hasonló tapadású vizes műgyantán, a másikkal a nedves aszfalton próbál megkapaszkodni. De sokat elmond a mai összkerékhajtás-rendszerek lelkéről, az elektronikáról, mivel mind a kipörgésgátlót, mind az úgynevezett elektronikus differenciálzárat alaposan megdolgoztatja.
Nem variáltunk a különböző üzemmódokkal. Ahol kellett, bekapcsoltuk az összkerékhajtást, és szabadjára engedtük a processzorokat, fékezgessék a kerekeket kedvükre, vegyék el a gázt, ha úgy látják jónak. Padlógázt nyomtunk. Világos, hogy az eltérő gumik tapadásán is sok múlott, de legalább annyi az elektronikán. Volt autó, amelyik teljesen visszavette a teljesítményt, mások észrevétlenül tették a dolgukat, de veszettül próbálták optimálisan elosztani a nyomatékot a négy kerék között.
Elég volt a ráhangolódásból, kedden végre beletoccsanunk a sárba.