Karceltávolítót az Aldiból?
Ki ne szeretné, ha a kocsiját elrondító karcoktól pillanatok alatt megszabadulhatna? Ráadásul mindent, ami kell a dologhoz, egyetlen dobozban, pár ezresért megkaphat. Annyira jól hangzik, hogy ki kellett próbálnunk.
Van ebben a „vegyesboltból autós cuccot” dologban valami izgalmas, mert ugye autós boltból a hülye is tud választani. De ez itt akciós, meg kis egy dobozban benne van minden, ami kellhet a fényezés gatyába rázásához. És múltkor is nekitolták az autónak a bevásárlókocsit, ezzel a kis készlettel pikkpakk olyan lesz, mint amikor a szalonból kigurult. Gyorsan megveszem, mi baj lehet?
Baj semmi. Rajta van a dobozon két nagy minősítő intézet pecsétje, szóval kizárt, hogy ne lehessen vele karcolásokat eltávolítani. Van a csomagban egy sárga tubus, ebben a durvább szer van, ezzel kell először átdörzsölni a karistokat, aztán mikor ez megvan, jöhet a finomító, a fekete tubus.
Mindkettő elég picike, de emiatt felesleges aggódni, nagyon sok karcra elég lehet, csak ésszel kell használni. Ugyanez, mármint az ésszel használás kitétele érvényes a mellékelt csiszolópapír fecnikre is. Mert bár 3000-es finomságúak, tehát tényleg nagyon kicsit harapnak, de ha valakinek kicsi a gyakorlata, egy ajtó pereméről, határozottabb élű domborításról gyorsan le csiszatolhatja a festéket, épp ezért én csak azoknak javaslom, akik tudják mit csinálnak, vagy nagyon bátrak.
Papp Tibi sötét színű, metál fényezésű, tehát a legfelső rétegén színtelen lakkos Audiján próbáltuk ki, találtunk gyorsan egy mélyebb, egy kevésbé mély karcot, meg a kilincsek mellett sok apró karistot. Mindegyik elég jól látszott egyszerű nappali fényben is, nem kellett trükkös megvilágítás, hogy megtaláljuk őket. Az elemen, ahol teszteltük a polírszereket, gyári, tehát régi, és nagyon kemény volt a lakk.
Talán épp a kemény fedőlakknak volt köszönhető, hogy a mély karcok (de ezek is csak a színtelen lakkréteget sértették fel, sem a bázis színt, sem az alapozót nem érintették) elég látványosan ellenálltak a csiszatolásnak. Mert hogy bár halványodott mind, sőt, a kilincs alatti, körmök okozta kis karistok alig látszanak, azért eltávolításról nem beszélhetünk. Az is igaz, hogy a durvább paszta is babakenőcsnek tűnik egy rendes, autókozmetikában vagy fényezőnél használt polírszerhez képest. Viszont egy ilyen finomabb szemcséjű löttyel kárt is nehezebben okoz az amatőr felhasználó, ezért semmiképp sem nevezném hibának, hogy ennyire kíméletes.
Az is igaz, hogy egy világosabb, esetleg puhább fényezésű autón már sokkal látványosabb eredményt lehet elérni – az egyik IT-s kollégának odaadtam a készletet, próbálja ki ő is a család autóin. A fehér autó kilincseinél megdöbbentő a különbség, de ezt szinte bármivel el lehet érni, hiszen itt a karcokban ülő kosz okozza a csúnya látványt, a karistok maguk egy fehér autón nem annyira látványosak. De a sötét fényezésű Subarun és Hondán is egész szép eredményeket sikerült elérni.
Ha valakinek semmilyen polírozószere nincs otthon, érdemes lehet egy hasonló készletbe beruházni, a kisebb karcokat biztosan tompítja. Kétezer forint nem mondható nagy befektetésnek, ráadásul egy kis melóval egész látványos fejlődést lehet elérni. De arra senki ne számítson, hogy egy egész autót át lehet vele polírozni. Erre a feladatra nagyobb kiszerelésű polírszer kell – igaz, ha olyanja van az embernek, ilyen karceltávolítóra már nem nagyon lesz szüksége.