Tuning Lada, programozható gyújtással

Totalcar Erőmérő: Lada 1200s – 1987.

2020.06.19. 17:38

A Totalcar Erőmérő sorozatában volt már Lada, széria kivitel és keményebb tuningváltozat is, de most egy optimalizált utcai autót mértük az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy miről szól hetente jelentkező műsorunk, azóta sorban választjuk ki az jelentkezők autóit. Ezúttal egy picit módosított, 1987-es Lada 1200s került padra.

Szeretjük a Ladát, mert nem csak a rendszerváltás előtti Magyarország kis darabja, de a legnagyobb sorozatgyártású szocialista autó lévén a teljes keleti blokk utcaképét meghatározó modell volt. Abban a koordináta-rendszerben pedig egy megbízható, kényelmes autó volt, amire néha öt évet kellett várni a befizetéstől az időpontig, amikor a sorszámot elértük és átvehettük valamelyik Merkur-kirendeltségen.

Közben eltelt több évtized és az eltelt idő ködén keresztül nézve a Lada megszépült. Mindenkinek mást jelent ma. Van, akinek az első autója, vagy a gyerekkora meghatározó szereplője, mindenkinek van története róla.

Nem csoda, hogy a tunerek is szeretik az orosz autókat, könnyen tuningolhatók, egyszerűen szerelhetők és nagyon sok dokumentum foglalkozik az átalakításukkal. A szájhagyomány útján terjedő utcai tuningtól a VFTS gyári modellekig annyira széles a paletta, hogy több könyv kellene az összefoglalásához is.

A Totalcar Erőmérőben szerepelt már széria állapotú Lada, volt már tuning Lada is, ezúttal pedig egy mérsékelten módosított, főként Lada alkatrészekből épült, szinte széria optimalizált 1200s modell került a mérőpadra.

Tulajdonosa nagyon fiatal, fiatalabb az autójánál, de értő kezekkel szedte össze az alkatrészeket és építette össze őket. Az évek alatt sok változat jelent meg a Ladából, bemutatták az 1600-as modellt is, és létezik nyomatékra hangolt vezérműtengelyes terepjáró is, a Niva. Adja magát, hogy össze is lehet kombinálni a leginkább a motorépítő koncepciójába illő alkatrészeket, és megszületik a várt eredmény.

Ez az elmélet, a gyakorlat azonban néha más lesz, mint az előzetes tervekben szerepelt, azért aztán ez az epizód könyörtelenül lerántja a leplet a szépen megépített utcai tuning-Ladáról. Ahogy szoktuk, megkértük a tulajdonost a mérés előtt, hogy tippelje meg az autó teljesítményét, meg is tippelte, a motorról is beszél, mielőtt megnézitek a videót, próbáljátok ti is megtippelni a mért eredményt.

Nézzétek meg a videót, kicsit elemezzük benne a mérés végén kapott görbéket, ha pedig tetszett az Erőmérő mai epizódja és további érdekes autókat szeretnétek látni, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára!

Korábbi epizódok:

Hátba vág, amikor akarod. Mérőpadon a Leaf!
Új korszak az Erőmérőben: a legnépszerűbb villanyautót mérjük, 200 ezer kilométer után.
Amikor a Hondára még nem kellett turbó
Az S2000 húsz éve azzal tűnt ki a sorból, feltöltés nélkül is magas literteljesítményt ígért. Az autó ikonná vált, mi pedig megnéztük, mennyire erős valójában.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.