Félretett előítéletek és egy filléres csoda

Totalcar Erőmérő MG MGF 1,8 – 2000.

2021.02.26. 17:13

Három eladó példány található belőle a neten, a gyártó már nem is létezik, a típust sokan lenézik, minket mégis nagyon érdekelt a húszéves MG F teljesítménye és érdekes műszaki megoldásai. Mutatunk egy szeretett példányt, majd megmérjük a teljesítményét az Autokorbel profi, hitelesített mérőpadján.

A Mazda MX-5 sikerén felbuzdulva, illetve látva a Lotus Elan és Elise sorsát, az MG 1995-ben piacra dobta F modelljét. Ekkorra már tizenöt éve nem volt sportkocsi a cég kínálatában, de éppen amikor a BMW tulajdonába került az MG, ez ismét időszerűvé vált.

Morris Garages – ha minden legenda igaz, akkor ez a név eredete, az F pedig a soron következő Coupé/Roadster modelljük. Persze nem mind jelent meg sorozatgyártásban, de az MGB, MGC verziókat ismerhetjük. Hamar sikeres lett, főként az Egyesült Királyságban. Alumíniumból készült középmotor, hátsókerék-hajtás, tipikus sportkocsifelépítés szerepelt az összetevők közt.

Nemrég láthattatok egy Fiat X1/9-et a Totalcar Erőmérő sorozatban, amely nagyon hasonló felépítésű, persze sok évvel korábbi konstrukció. A két autó közt fontos eltérés viszont a Hydragas felfüggesztés, amely csak az MG-hez volt rendelhető. Ez hidropneumatikus megoldás, de nincs külön szivattyúja, vagyis a szabályzásra (pl. szint, dőlés stb.) nem, vagy csak kicsit alkalmas.

Semmiképpen sem Citroën-féle konstrukció ez, pedig vannak köztük hasonlóságok. Ez is egy összekötött felfüggesztés, amelyben az első és hátsó tengely kölcsönhatásban van egymással, amelyben egy ügyesen megválasztott kúpos „dugattyú” keresztmetszete teszi lehetővé, hogy a berugózástól függjön a reakcióerő, ráadásul az előre-hátra pumpált folyadékkal a gáz térfogatát is változtatjuk – ami pedig a rugóerőt változtatja. Egyszóval a Hydragas puha, ha kell és felkeményedik, amikor szükséges.

Ügyes-ügyes, de sajnos a vele felszerelt MG F-ek használata során kiderült, hogy ez a rendszer is hajlamos a folyadékszivárgásokra. Persze létezik a sima acélrugós kivitel is, de állítólag az kevésbé kényelmes.

Nagyjából ez a különleges futóműmegoldás az egyetlen extravagancia az MG F-ben, amely amúgy egyesek szerint unalmas, mások pedig imádják a sportosságáért.  Négy évvel 1995-ös megjelenését követően kapott enyhe frissítést az F, majd 2002-ben a komolyabbat, amely után MG TF néven folytatta karrierjét. A modell gyártásának végét a MG Rover Group csődje jelentette, 2005-ben. 

Az Erőmérő mai epizódjában szereplő autót imádja a gazdája, talán úgy, mint mindenki, aki jelentkezik sorozatunkba. Az autó hátsó tengelye elé épített Rover K sorozatú motorjával úgy vagyok, mint sokan mások: láttam és tapasztaltam jót is, rosszat is egyaránt. Ezúttal félretettem az előítéleteimet, hiszen nekem ez a mérés volt az elmúlt időszak egyik legnagyobb meglepetése. Miért? Megtudhatod a videóból! Szerinted mennyit tudott a sornégy? Tudott-e annyit, mint amennyit új korában ígértek?

Ha tetszik hetente jelentkező sorozatunk, az alábbi linkre kattintva regisztrálhatsz saját autóddal. Az érkezési sorrend nem számít, de érdemes végignézni, mely típusok és motorváltozatok szerepeltek már a közel kétszáz epizódban.

Korábbi epizódok:

„240-et lélegzetvétel nélkül megy...” De milyen erős?
Gazdája nagyon szereti ezt a 22 éves Volvo S80 T6-ot, ami érthető. Soros, hathengeres benzinmotor, két turbóval, betegen.
Az arisztokrácia illata
Nyolchengeres turbódízel egy hatalmas terepjáró orrában. Lehet vele gond, kicsit több mint 200 ezer kilométer után? Lássuk a mérést!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.