Mi történik egy motorfelújítás során? - Tibi műhelye

Tibi műhelye, Celica-projekt 2: felújítás a gépműhelyben

2021.03.28. 12:49

A Celica-projekt a gépműhelyben folytatódik: a motorról már kiderült, hogy nem lehet megúszni a felújítást, most végigkísérjük a gépmunka minden egyes állomását. Kiderül, mi köze a hónaljhoz a hónolásnak (semmi), mit fúr a hengerfúró és a vonalfúró (nem fúr), miért reped vagy hajlik el a főtengely és hogyan lehet észrevenni, ha már kukaérett; mikor kell szelepeket cserélni, mi az a fészekmarás, miért kell síkolni, hogyan ismerik fel a hengerfejrepedést és még ezer bajt a felújítás során. A felújítást a Szakál Metal gépműhelyében végezték, köszönjük, hogy végigmutogatták nekünk a munka fázisait.

A Tibi Műhelye sorozat korábbi részeit megtalálod itt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.