Váltás világos nézetre
-
idősek
Így verik át a nagymamádat
-
ct200h
Erre kopog a Lexus!
-
-
podcast
A bérlőknek nem kell villanyautó
-
autóvásárlás
Már új BMW-t sem tudok venni
-
mercedes
Forma-1 szezonzáró Wéber Gáborral
-
crossover
A zajszintmérő nem kegyelmez
-
nepper tv
Roadmovie 35. – Három hulla AMG Merci
Mercedes CLS 500: kupé, négy ajtóval, vagy mi...
Érdekes ennyi év távlatából visszanézni egy-egy típus megjelenésére, mostanra okosnak lenni is könnyű. Értettük ugyan, hogy mi a jó egy négyajtós kupéban, de a forma és a használat nagyon messze volt tőlünk 18 éve. Mostanra viszont mindegyik prémiumgyártó kínál ilyet, és okkal.
A CLS 500-nak van egyfajta különleges bája, és szerintem most is sokan megnézik, de hogy mit gondolnak róla, az már más kérdés. A különc formájú kasznit megbízható technikára építették, a kortárs E osztály műszaki alapjait használva. Nem véletlen tehát, hogy a Népítéletben is magas 8,1-es átlagot produkál, úgy, hogy 5 csillagos a fenntartása, és a megbízhatóságát is 9,8 pontra értékelik. Olvassátok el ezt az archaikus cikket a bemutatóról, de nem olyan rég a MűhelyPRN-ben is megfordult egy CLS.
A konkrét példányunk 2006-os, Sándor imádja, és hogy kicsit gazdaságosabb legyen LPG-t, vagyis autógázt is rakatott bele. Akkor komoly előrelépsének számított a hétfokozatú váltó, a nagy köbcentihez sok nyomaték és alacsony fordulat társul, talán a gáz is jó lehet, hiszen nem muszáj pörgetni.
Ahogy láthattátok, nem volt könnyű csúszás és váltásmentes állapotot előidézni. Vagy oldott a kuplung, vagy visszaváltott, de a végén megtaláltuk a helyes módszert: a méréshez az 5. fokozat vált be. Mindkét üzemanyaggal megmértük az autót, és a gázüzem hozta az ismert, kicsit beszabályozatlan állapotát. Most ismét azt tapasztaltuk meg, hogy bár a gázüzem a hétköznapi használatban jól viselkedik, teljes terhelés mellett, és széles fordulatszám tartományban nem biztos, hogy tökéletes. A hangja viszont közel az!
Kérlek ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!