Tíz csapatból kilenc Brembo fékekkel versenyez majd 2023-ban, míg a tizedik AP Racing nyergeket használ. A brit cég szintén a Brembo tulajdonában van, ez pedig itt az új első fék.
Fotó: Brembo
2022-re a karbon tárcsák átmérője elől 278mm-ről 328mm-re, hátul pedig 266mm-ről 280mm-re nőtt, 32mm-es vastagsággal. Elől 1000-1100, hátul pedig 900 fúrt lyukkal segítik a hűtést. Ez itt a hátsó egység.
Fotó: Brembo
Az első féknyergen talán nem látszik, de a rendszer 300-350 grammal könnyebb, mint a 2022-es specifikáció.
Fotó: Brembo
Az autók minimum súlya ettől még maradt 798 kiló, de a könnyebb fékek így is előnyösek a csapatok számára, hiszen a ballaszttal lehet játszani.
Fotó: Brembo
Egy blokkból CNC mart, hatdugattyús nikkelezett féknyergeket szállít a Brembo és az AP Racing is.
Fotó: Brembo
Bizonyos csapatok könnyebb és rugalmasabb, mások nehezebb és merevebb féknyergeket kérnek majd. A geometria elég extrém.
Fotó: Brembo
Természetesen szenzorok mérik a tárcsa és a nyereg hőmérsékletét is, hiszen a részletes telemetria kulcsfontosságú.
Fotó: Brembo
A Brembo 48 évad alatt 27 egyéni és 32 konstruktőri címhez segített hozzá különböző csapatokat, összesen 485 versenygyőzelemmel.
Fotó: Brembo
Öt centit nőtt az ármérő 2023-ra.
Fotó: Brembo
Az Autobianchimra is gyárt a Brembo féktárcsát, de az nem így néz ki.
Fotó: Brembo
A fúrt fékbetéteket betiltják 2023-ra, így marad a tömör karbon.
Fotó: Brembo
2002 óta így változott a tárcsák mérete.
Fotó: Brembo
Lássuk hát a Brembo legújabb Forma-1-es fékrendszerét
173
Lapozgató
Lássuk hát a Brembo legújabb Forma-1-es fékrendszerét