Váltás világos nézetre
-
szentesi istván
Lemaradtál a V8-as Mesterkurzusról? Most megnézheted!
-
tuning autó
Miért életveszélyes a tuning autó
-
-
párizsi autószalon 2024
Könnyezünk, de letöröljük - TC Híradó 2024/10/19 [134.]
-
videó
Renault 5 – odavagyok.
-
becsületesnepper
Megint késik az a rohadt repülő
-
s350 cdi
Ganxsta Zolee és a tábornok
Egy versenyautó a vasfüggöny mögül – VFTS ВФТС
Lada VFTS ВФТС – Brundza találmánya
Sokak kedvence a rali, sokan szeretik a Ladát is, és szinte mindenki ismeri a kocka Ladából kinőtt Lada VFTS-t.
Egy ütőképesebb fegyver fejlesztésére kaptak lehetőséget Brundzáék még talán 1980-ban. Ekkor már készen voltak a '80-as nullszériás Lada/VAZ 2105-ök, majd '82-ben forgalomba is kerültek a 2105-ösök. Ők pedig a litvániai Vilniusban megtervezték a B csoportos versenyzésre szánt versenyautót. Persze szabad kezet ők sem kaptak, de a nyugati világ közelsége és a versenyzői múltból fakadó világlátás sok ötletet adott.
1982. október 1-én született meg, vagyis akkor lépett érvénybe a B-222 számú FIA homológlap. A fékek és a futómű szinte változatlan maradt. Komolyabban a motort, az erőátvitelt és a karosszériát módosították. Persze elkészült az a gyönyörű prospektus is! Ugye mindenki emlékszik rá!
Egy kisebb fejlesztés volt 1986-ban, amikor kapott ötfokozatú körmöskapcsolású váltót, amit sokan tolósnak hívnak. Könnyítésként alu burkolatok és polikarbonát ablakok kerültek rá, lekerült a tetőspoiler és nagyobb kipufogót is kapott. Nekem kísértetiesen hasonlított az átalakítás a Fiat 131-re...
Nos, ilyen a mai főhősünk! Az egyik! Mert van másik!
Ezért mertem mondani, hogy sportos autó lesz a mai főhősünk. Boldog új évet kívánunk mindenkinek! Élvezzétek ezt az epizódot és az év hátralévő óráit!
Legyetek részesei ennek a történetnek, úgyhogy ti is jelentkezzetek a megújult formátumú Erőmérőbe!
Lesz még érdekes autó, de addig is kérlek ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!