Lesz, aki csak az OLED-fényjátékért veszi majd meg. Másokat az 509 lóerő és a 795 Nm nyomaték fog meg az SQ6 formájában. Az Audi közepes méretű SUV-ja ugyan két évet csúszott, ám végre kész.
Az egyik trükk az Audi Q6 e-tron quattro komplex fényszórója, mely a Matrix LED technológia mellett nyolc egyedi nappali menetfény mintázatot is kínál.
Fotó: Audi
Ezek az opciók, de a LED-variációk tárháza csak bővülni fog.
Fotó: Audi
Hátul a korábbi hat helyett hatvan szegmensből állnak az OLED panelek, így változatos mintázatok és képüzenetek megjelenítésére képesek.
Fotó: Audi
Ha az a kérdés, melyik közepes méretű SUV áll előttünk a dugóban, az Audi szeretné egyértelművé tenni a választ.
Fotó: Audi
Az új digitális OLED a parkolási szándékunkat is részletesebben jelzi, mint egy sima irányjelző.
Fotó: Audi
Mi több, a biciklisek is észlelhetik, hogy a hátsó lámpák szerint hamarosan kinyílhatnak az autó ajtajai.
Fotó: Audi
Hogy mindez mennyire életszerű, idővel kiderül, amennyiben más gyártók is követik majd az Audi példáját.
Fotó: Audi
Sűrűn fog világítani az Audi Q6 e-tron.
Fotó: Audi
A kiterjesztett valóságot közvetítő HUD egység is összetettebb, mint valaha. Már akár 200 méterrel előre vetíti a releváns információkat.
Fotó: Audi
Az ikonok és műszerek 9-13 méterre lesznek a sofőr előtt azért, hogy csak az útra kelljen figyelni.
Fotó: Audi
Belülről mindez valahogy így néz ki.
Fotó: Audi
A Bang & Olufsen 3D-s hangrendszert a minden korábbinál halkabban járó PPE motorok is segítik a tökéletes koncertélmény megteremtésében.
Fotó: Audi
Ami a csomagtartón túli táróhelyeket illeti, a Q6 e-tron kihasználja bőséges dimenzióit.
Fotó: Audi
A lényeg viszont ez. A 800 voltos Premium Platform Electric, melyet az Audi és a Porsche közösen fejlesztett ki.
Fotó: Audi
Dupla töltőcsatlakozással, elől aszinkron, hátul állandómágneses szinkronmotorral, az SQ6 e-tron esetében 509 lóerős összteljesítménnyel.
Fotó: Audi
Az első tengelyre ez a Győrben gyártott PPE motor kerül.
Fotó: Audi
Fokozatmentes áttét, szárazkarteres kenés élettartamra tervezett olajjal. Hajtű-tekercselés és egyéb Audi innovációk.
Fotó: Audi
Az Audi az adaptív légrugós futóművet ajánlja az alapból 2350 kilós tömeghez.
Fotó: Audi
Hátul pedig a PSM motorral szerelt egység. Vagyis állandómágneses szinkronmotor. A Porsche Macan mindkét tengelyen ilyet használ.
Fotó: Audi
Az Audi Hungaria folyamatosan pörgeti fel a PPE motorok gyártását, hiszen mind az Audi, mind a Porsche egyre többet használ majd.
Fotó: Audi
Ötlengőkaros futómű hátul, főként alumíniumból. A tengelyeket is házon belül gyártják már, hiszen az egész hajtás ezek köré épül.
Fotó: Audi
Az olajhűtésre és az alacsonyabb ritkafém-tartalomra is büszke az Audi, a PPE motorok pedig akár 17 000 rpm-re is felpörögnek a végsebesség közelében.
Fotó: Audi
A rotor hossza tetszőlegesen alakítható, így különböző teljesítményű motorok készülhetnek ugyanazon a gyártósoron.
Fotó: Audi
Az ASM motor 140 kW teljesítményű, csúcsnyomatéka pedig 275 Nm.
Fotó: Audi
A PSM motor a hátsó tengelyen 280 kW-t ad le, csúcsnyomatéka pedig 580 Nm. Kisebb Audikban is nagyot szólhat majd.
Fotó: Audi
Ezt az olajozási rendszert nem kell majd megbontani, hiszen az Audi PPE nem igényli az olaj cseréjét sem.
Fotó: Audi
A vezérlőegység is vízhűtést kapott.
Fotó: Audi
AC töltés egyelőre csak 11 kW-val, viszont DC töltés akár 270 kW-val is. Ráadásul 400 voltos feszültségen is működik az akkumulátor.
Fotó: Audi
A nagyobb akkumulátor 12 modullal nettó 94,9 kWh-t, a kisebbik pedig 10 modullal 83 kWh-t kínál.
Fotó: Audi
A CATL prizmatikus akkumulátorcelláit tartalmazzák a modulok, melyek cserélhetők is, így az akkumulátor javítható marad.
Fotó: Audi
Tizenöt cella per modul, tizenkét modul per akkumulátor. Bruttó 100 kWh kapacitás nagyobb energiasűrűség és alacsonyabb tömeg mellett.
Fotó: Audi
800 volton akár 270 kW-s töltési tempó, vagy párhuzamos töltés esetén 400 volton a fele, vagyis 135 kW a maximum.
Fotó: Audi
Mindkét oldalon van csatlakozó, a fedél pedig motorikusan nyílik.
Fotó: Audi
Manapság így néz ki egy alváz, illetve a hajtáslánc egésze.
Fotó: Audi
Az integrált fékvezérlés a tengelyek között szabályozza a rekuperációt, az Audi szerint pedig a fékezés 95 százaléka letudható a két motorral.
Fotó: Audi
Az adaptív légrugóknak nem számít a bő két tonna, miközben az SQ6 e-tron 795 Nm nyomatékot szabadít a négy kerékre.
Fotó: Audi
Ilyen az első tengely és a legrugós futómű, csak éppen középen a motor nélkül.
Fotó: Audi
Ez pedig itt a hátsó. A hátsó abroncsok szélesebbek, mivel hátra került több súly, illetve a nyomaték java is a hátsó tengelyre érkezik, ha odalépünk neki.
Fotó: Audi
Nagyrészt acél, kisebb százalékban alumínium.
Fotó: Audi
A lényegi rész melegen sajtolt acélokból készült.
Fotó: Audi
A hűtési és fűtési rendszer extrém módon összetett, ám ettől rendkívül hatékony is.
Fotó: Audi
Ezek alapján nehéz elhinni, hogy elektromos autókat egyszerűbb gyártani, mint benzineseket.
Fotó: Audi
Az akkumulátor hűtését és előfűtését sem bízták a véletlenre.
Fotó: Audi
A normál hűtő helyén egy kondenzátor.
Fotó: Audi
A nagyfeszültségű akkumulátort optimális hőmérsékletűre fűti a hőpumpás rendszer.
Fotó: Audi
A motorokat viszont inkább hűteni kell, az automata váltókban használt olajhoz hasonló kenőanyaggal.
Fotó: Audi
A biztonsági teszteken a Q6 e-tron is jól fog szerepelni, ez szinte garantálható.
Fotó: Audi
A 800 voltos PPE platform viszont már az Audi új generációjának alapja, a hajtás pedig szigorúan elektromos akkor is, ha a belsőégésű motorjaikat sem engedték még el teljesen.
Fotó: Audi
Ötszemélyes, variálható. Lehajtott hátsó ülésekkel a rakodótér 1529 literesre nő.
Fotó: Audi
Valamilyen hangot kötelező kiadnia.
Fotó: Audi
Az előszériás SQ6-ot vezetve meglepően jónak találtam az üléspozíciót.
Fotó: Audi
A rendszer aktívan nyitja vagy zárja az első légbeömlőt annak fényében, hogy épp a takarékosság vagy az intenzívebb hűtés a fontosabb.
Fotó: Audi
Teljesen burkolt alváz ügyesen terelt légáramlatokkal.
Fotó: Audi
Az Audi legújabb elektronikai rendszere a felhőből frissül, és a külső applikációktól sem ilyed meg az Android alapjait használva.
Fotó: Audi
Egyszerűnek tűnik, pedig nagyon gyorsan tölthető, okosan temperált és a tíz-tizenkét cserélhető modulnak hála javítható is. Ez az Audi-Porsche 800 voltos Premium Platform Electric technológiája, a PPE motorokkal Győrből.
Fotó: Audi
Ez a technológia az Audi jövője, a motorjai pedig a Porschénak is jók
163
Lapozgató
Ez a technológia az Audi jövője, a motorjai pedig a Porschénak is jók
Lesz, aki csak az OLED-fényjátékért veszi majd meg. Másokat az 509 lóerő és a 795 Nm nyomaték fog meg az SQ6 formájában. Az Audi közepes méretű SUV-ja ugyan két évet csúszott, ám végre kész.