- Magazin
- Technika
- Insta_linkinbio
- villanyautó
- elektromos autó
- használt autó
- tesla
- nissan
- peugeot
- opel
- kia
- hyundai
- mg
- renault
- bmw
9 használt villanyautó, jó hatótávval egy új Vitara áráért
Bizony 2024 van, a Suzuki már 7,8 millió forintért méri a Vitarát, a használt elektromos autók ára pedig lassan, de biztosan közelíti az elérhető árszintet. Cikkünk célja az olyan használtpiaci slágernek látszó villanyautók rendszerezése, amelyek akár elsődleges autóként is megállják a helyüket. Az anyag elkészítésében a Villanypásztor volt segítségünkre.
A használt villanyautók piaca egy nagyon új jelenség. Az elektromos autók újonnani eladásai is csak pár éve kezdtek el pörögni, a használtan árusított példányok pedig többnyire importból valók. A használt villanyautók megjelenése ráadásul egy csomó új kérdést is felvet: Mennyire degradálódott az akkumulátor? Mekkora futásteljesítmény számít soknak? Milyen gyorsan lehet tölteni az autókat? Milyen töltőcsatlakozókkal szerelik őket?
BMW I3 120Ah

A legnagyobb akkumulátoros BMW i3 összességében egy jól összerakott autó. A hibrid hajtásláncú BMW-kkel ellentétben az i3-as akkumulátora nem degradálódik vészesen, a beltér abszolút hozza a BMW minőséget, mégha a formáját kicsit szokni is kell.
Kevés vagyok én villanyautósnak
Itt a villanyautó, aminek már tényleg elhihetjük a hatótávját, de nagyon nem mindegy, hol jön össze az a háromszáz kilométer.
Az i3-as fenntartása viszont hű a BMW híréhez. Az elektronika bár alapvetően megbízható, ha valami elromlik, akkor a nehezen hozzáférhető vezérlődoboz miatt egy 3000 forintos biztosítékcsere is könnyen 800 ezres mutatvány lehet.
BMW i3 | Akku. kapacitás (kWh) | WLTP hatótáv (km) | Teljesítmény (kW) | Csomagtartó mérete (l) | Gyorstöltési teljesítmény (kW) | Legalacsonyabb használt ár (millió ft) |
120Ah | 37,9 | 308 | 125 | 260 | 49 | 6,3 |
Opel Corsa-e/Peugeot e-208

A francia gyökerű, illetve francia kisautók nem kifejezetten problémás gépek. A két modell között igazából csak a karosszériában van különbség, a teljes mögöttes gépészet lényegében azonos.
Az elektromos autó itt érkezett meg
Ha nem a képmutatás miatt vennéd, és nem is az ingyen parkolás érdekel, tessék, az Corsa-e a tökéleteshez közeli megoldás a városban. Amikor működik.
Fontos, hogy az autókba opcionálisan rendelhető 22kW-os töltőelektronika megbízhatatlan és tervezési hibás, így javítása is nehézkes. A típusból elég kevés példány kelt el, így nehéz jó szakembert találni hozzá, ha az ember nem márkaszervízben javíttatná az autóját.
Opel Corsa-e | Akku. kapacitás (kWh) | WLTP hatótáv (km) | Teljesítmény (kW) | Csomagtartó mérete (l) | Gyorstöltési teljesítmény (kW) | Legalacsonyabb használt ár (millió forint) |
46,3 | 337 | 100 | 309 | 100 | 5,8 |
Opel Mokka-e / Peugeot e-2008

Az akkor még PSA-nak nevezett konszern egyszerűen áthelyezte a kifejlesztett elektromos hajtásláncát az eredetileg belső égésű motorosnak tervezett kis crossovereibe, a Peugeot 2008-ba és az Opel Mokkába. Ez a két autó sem különbözik semmilyen lényeges aspektusban egymástól, ugyanaz a gépészet alattuk, mint a Corsa/e-208 duó alatt.
Amit megszoktál, csak ez elektromos
Úgy látszik, mégsem hülye a magyar, állami támogatással inkább a szerényebb felszereltséget, de a használhatóbb autót választja: a Peugeot így egy automata dízel áráért megkapható.
Bár azt gondolná az ember, hogy a nagyobbnak tűnő forma jobban pakolható kialakítást is szavatol, igazából nem ez a helyzet, a Mokka-e csomagtartója mindösszesen 1(!) literrel nagyobb a Corsa-e-énél, miközben hatótávolsága a rosszabb légellenállási mutató miatt jóval kevesebb.
Opel Mokka-e | Akku. kapacitás (kWh) | WLTP hatótáv (km) | Teljesítmény (kW) | Csomagtartó mérete (l) | Gyorstöltési teljesítmény (kW) | Legalacsonyabb használt ár (millió forint) |
46,3 | 318 | 100 | 310 | 100 | 7,5 |
Hyundai Kona (64 kWh) / Kia Niro (64 kWh)

A Hyundai Kona és a Kia Niro szintén testvérmodellek, komolyabb különbségek csak a beltérben és a formatervben vannak. Az elektromos kiadások mellett mindkét típus kapható volt belső égésű és Plug-in hibrid változatokban is. A padlólemez alatti 64 kWh-ás akkumulátor kimagasló hatótávot biztosít, szinte egyáltalán nem degradálódik és egy minden autót érintő visszahívás után a tűzveszélyességi aggályok is eloszlottak.
Villanyautó, tulajdonképpen mindenre
Szükséges a nagy akku? Általában nem, de ha menni kell, akkor nincs mese. El tud romlani? El. Megbántam? Nem.
Problémát okozhat a hajtómotor csapágyának hibája, amely tervezési hiba miatt előbb utóbb minden autót érint, de egy 200-300 ezer forintos javítás általában orvosolja a problémát. Szintén gond lehet a meghibásodásra hajlamos töltőretesz, ám ennek cseréje egyszerű, 100 ezer forint alatti munka.
Hyundai Kona | Akku. kapacitás (kWh) | WLTP hatótáv (km) | Teljesítmény (kW) | Csomagtartó mérete (l) | Gyorstöltési teljesítmény (kW) | Legalacsonyabb használt ár (millió forint) |
64 kWh | 64 | 484 | 150 | 361 | 77 | 6,7 |
Nissan Leaf e+ (62 kWh)

A Nissan Leaf nem ma kezdte, az első generáció 2010-ben szinte egyetlenként lépett be az elektromosautó-piacra. A 2018-ban kiadott második generáció szakított az előd sokak által bűn rondának tartott formavilágával és egy sokkal személyautószerűbb formatervvel, meg persze nagyobb akkumulátorral jelentkezett be.
Kezdetben csak bruttó 40 kWh kapacitású pakkal volt kapható, de 2019-re megjelent a bruttó 62 kWh kapacitású csomaggal szerelt változat is, ami komoly hatótávval tette vonzóbbá a kompaktot. Hátránya, hogy CHAdeMO szabványú gyorstöltő csatlakozót használ, ami kevés új telepítésű oszlopon található, illetve gyorstölteni, is legfeljebb 50 kW-ttal lehet. A lista többi autóját mind CCS csatlakozókkal szerelik, ami Európai Uniós szabvány.
Nissan Leaf | Akku. Kapacitás (kWh) | WLTP hatótáv (km) | Teljesítmény (kW) | Csomagtartó mérete (l) | Gyorstöltési teljesítmény (kW) | Legalacsonyabb használt ár (millió forint) |
e+ | 59 | 385 | 160 | 420 | 46 | 5,8 |
Opel Ampera-e

Az Opel Ampera-e ugyanazokat az LG Chem L63B akkumulátorcellákat használja, mint a Hyundai Kona és a Kia Niro, így ugyanúgy érintett volt a minden autót érintő visszahívásban.
Miután javítások megtörténtek az autó tökéletesen használható, kompakt, de belül tágas típus. A használtpiacon sok példány megjelent az utóbbi időkben, 7 millió forint alatt már bőven van választék a típusból.
Opel Ampera-e | Akku. kapacitás (kWh) | WLTP hatótáv (km) | Teljesítmény (kW) | Csomagtartó mérete (l) | Gyorstöltési teljesítmény (kW) | Legalacsonyabb használt ár (millió forint) |
64 | 423 | 150 | 381 | 46 | 6,2 |
Renault Zoe R110 (52 kWh)

A Renault Zoe egy meghatározó, régóta a piacon lévő elektromos kisautó. Az legolcsóbb 52 kWh-s akkumulátorral szerelt darabok alacsony futásteljesítménnyel is 6 millió forint alatt kaphatóak, ám méretükből eredő korlátozott felhasználásuk miatt nem igazán alkalmasak elsődleges autónak.
Külföldi használtautós oldalakon a magyar áraknál jóval olcsóbban is kínálnak Zoékat, viszont ezeknél feltétlenül érdemes tájékozódni, hogy van-e akkumulátor tulajdonjoguk. A Zoe-t ugyanis árulták olyan konstukcióban is, ahol a vevő csak az karosszériáért fizetett, az akkumulátort pedig bérbe vette a gyártótól.
Renault Zoe | Akku. kapacitás (kWh) | WLTP hatótáv (km) | Teljesítmény (kW) | Csomagtartó mérete (l) | Gyorstöltési teljesítmény (kW) | Legalacsonyabb használt ár (millió forint) |
R110 | 52 | 395 | 80 | 338 | 46 | 5,8 |
A Zoeról és a listában szereplő kategóriatársairól az Corsa-e-ről és az e-208-ról 2020-ban összehasonlító tesztünk is készült.
MG ZS EV

A kínai tulajdonba került MG annak idején az ZS EV-vel akart betörni a villanyautópiacra, azóta megjelent az MG4 kompakt csapotthátújuk és az MG5 kombijuk is.
A ZS EV-k itthon nem fogytak olyan jól, ám az Egyesült Királyságban kasszasikernek számítottak, így importjuk még akkor is megérheti, ha át kell szerelni őket jobbkormányossá. A típus összességében középszerűnek számít, nagy hibái nincsenek.
MG ZS EV | Akku. kapacitás (kWh) | WLTP hatótáv (km) | Teljesítmény (kW) | Csomagtartó mérete (l) | Gyorstöltési teljesítmény (kW) | Legalacsonyabb használt ár (millió forint) |
42,5 | 263 | 105 | 448 | 76 | 5,6 |
Tesla Model 3

A sokat futott használt Model 3-asok már éppen beleesnek a 8 millió alatti árkategóriába. A Model 3 jól összerakott, megbízható és a kor legmagasabb színvonalának megfelelő típus, amely A Villanypásztor szerint egy Tesla Model 3 200 ezer kilométernél még épphogy bejáratós, hiszen Tesla Model 3-asok tervezési élettartama 1 millió mérföld, azaz 1,6 millió kilométer.
A típus kifejezetten ajánlott vásárlásra, persze a futásteljesítményből adódóan például a futóműalkatrészek cseréje szükséges lehet. 8 millió forint alatt Standard Range Plus, illetve 200 ezer körül futott Long Range modelleket találni, amelyek közül a Long Range lehet megérősebb a nagyobb hatótávolság miatt és a jobb felszereltség miatt.
Tesla Model 3 | Akku. kapacitás (kWh) | WLTP hatótáv (km) | Teljesítmény (kW) | Csomagtartó mérete (l) | Gyorstöltési teljesítmény (kW) | Legalacsonyabb használt ár (millió forint) |
Long Range - Dual Motor | 73,5 | 560 | 324 | 542 | 250 | 8 |
Hasonló áron lehet kapni korai Model S-eket is, ám azok műszaki színvonala meg se közelíti a Model 3-asokét, ráadásul gyermekbetegségekkel is küzdenek.
A piacot átnézve tehát arra juthatunk, hogy igen sokféle a kínálat a használt elektromos autók között, de a piacot még mindig jellemzően a városi kisautók dominálják. Az árak között nagy szórás lehet, tehát bár a minimum ár sok típusnál akár 6 millió forint alatt is lehet, a kínálat legnagyobb része jellemzően 7 és 8 millió forint között van.
A táblázatokban szereplő adatok az Electric Vehicle Database-ből (EVDB) számaznak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
