Hamarosan autóvezetők is gyakorolhatnak azzal a szoftverrel, amivel az Űrrepülő legénységét képzik. Legalábbis meg nem erősített hírforrások szerint a SEGA konzolcég, sok ismert szimulációs játék szerzője, licenszelné a kiképzőbázis szoftverét, átírnák a földi körülményekre, és aktualizálnák a hozzá rendelt konzolt, hogy autóvezetést is képes legyen oktatni valós körülményeket szimulálva.
A hír mosolyt fakasztó. A SEGA többszáz autóversenyszimulátor program bevezetôje. valószínűleg nem vágyik a NASA szupertitkos oktatóprogramjára. A NASA sem arról híres, hogy bárkivel megosztja üzleti eredményeit. A dolog egy kérdést azonban felvet: milyen a NASA számítógépes háttere?
A fejlesztőeszközökről az IBM több információt is nyilvánosságra hozott. Mégsem ez az érdekes, hanem hogy mit építettek az űrrepülőbe és a műholdakba. Az egyszerű halandó azt gondolná, az űrsikló a legmodernebb technológiákkal van felszerelve. Kedves olvasó: azt a repülőt a hetvenes években gyártották. Az akkori technikai színvonalnak megfelelő berendezesések szolgálják ki azóta is. Nem is akárhogy. A fedélzeti komputer több köbméteres, ráadásul meg van duplázva. Fô a biztonság.
A műholdakba is 8086-os processzort építenek. Érthető, ezeket évtizedek óta tesztelik, alig melegszenek, ráadásul az egész rendszerszoftver elfér egy floppin. Még a legújabb szupervadászgép AIX rendszerét is 1 MB környékére tömörítették.
A régi chipek kiválóan elviselik az űr megterhelését, sugárzást, szélsőséges hőmérsékleti viszonyokat. Ráadásul akkor még nem volt Windows sem. Milyen kínos lenne leszállás közben a kék halál_ (Egyesek a Concorde balesetét is a fedélzeti számítógép rovására írják. valószínűbb azonban, hogy a napokkal korábban felfedezett több centiméteres repedések okozták a tragédiát.) A technikai újítások folyamatosan szivárognak át az űrkutatásból a hétköznapokba (lásd teflon). Vajon 5 év múlva a legújabb autócsodákban is IBM XT szív ketyeg?