A jól hangzó Hyper Flow Electric Supercharger vacak 68 dollárért (plusz csomagolási és postaköltség) 25% teljesítménynövekedést ígér minden típusra. Vonatkoztassunk el egy pillanatra a ténytől, hogy a teljesítmény növeléséhez a plusz levegő mellett plusz üzemanyagra is szükség van, és hagyjuk azt is figyelmen kívül, hogy amíg mérnökök tucatjai hónapokat töltenek egy-egy típushoz a megfelelő feltöltő kiválasztásával, ez a szerencsés konstrukció tökéletesen passzol minden motorhoz, és pontosan 25% teljesítménytöbbletet garantál a világ bármely autójában. Ne törjük magunkat a szállítási mennyiség és a nyomásviszonyok boncolgatásával. De!
Aki szedett már szét középkonzolt és szellőzőventilátort, az tudja, hogy az ott használt radiális ventilátorokkal kábé egy nagyságrendbe esik a cucc. Mérete, és a kábel vastagsága alapján 2-300 watt (0,2-0,3 kW) teljesítményűre saccolnám, ami a 4-5 kW minimálisan szükséges teljesítménynek csak a töredéke. Tegyük hozzá: szerencsére, hiszen ha valóban 4000 watt feletti teljesítményű lenne, használatakor percek alatt összeomlana a jármű elektromos rendszere.
Így tehát legalább megy az autó, ha nem is jobban, mint nélküle. Nem kizárt, hogy alapjáraton valami, alig mérhető nyomásemelkedést okoz (amit az alapjárat-szabályozás kénytelen korrigálni), de magas fordulatszámon és nagy terhelésen egészen biztosan fölösleges fojtásként viselkedik. Fabatkát sem ér: az erre szánt pénzt adjuk valamely jótékonysági szervezetnek, vagy menjünk el belőle fagyizni, esetleg vásároljunk virágot kedvesünknek. Jobban járunk.
A B&B performance line electric supercharger system 289 helyett, akciós áron (csak most, csak önöknek) 239 dollárért kínál egy axiális ventilátort, egy relét és egy mikrokapcsolót. A cuccot kis utánajárással darabonként negyedáron is beszerezhetjük, ha épp axiális ventilátorra, relére és mikrokapcsolóra vágynánk. Nagyon hasznos alkatrészek, az élet számtalan területén lehet rájuk szükség.
Kivéve talán az autók motorterét. (Oké, a relé ott is jól jöhet.) Komolyabb áramlástani elemzés helyett helyezzünk a műanyag fröccsöntött propeller mellé egy tisztességes kompresszorkereket, és húzzuk széles mosolyra szánkat. Az elektromosság iránt érdeklődők számára említésre méltó lehet még a tipikusan 30 amper körül terhelhető kábelezés, ami legföljebb 360 watt névleges teljesítményt jelent (emlékeztetőül: 4-5000 watt lenne minimum szükséges...)
Összehasonlításként vessünk egy pillantást egy igazi megszállott buherátor Nissanjára , ahol három nagyteljesítményű villanymotor hajt áttételen keresztül egy Roots-fúvót, és az ehhez szükséges energiát a csomagtartóban elhelyezett három akkumulátorból szerzi – néhány tucat másodpercig. Aztán töltés. Tetszenek érezni a különbséget?
De vannak itt még további gyöngyszemek. Míg az első két modell forgalmazója egyszerűen szemenszedett valótlanságot állít, a TurboZet igazi klasszikus lehúzás, egy súlycsoportban az interneten megrendelt áru helyett küldött féltéglával. 30% teljesítménynövekedés, ugyanekkora fogyasztáscsökkenés, és mellékesen 75-85%-kal kevesebb károsanyag-kibocsátás az ígéret. A kütyü mikroprocesszorvezérelt, fuzzy logikát használ, méri a motorfordulatszámot, a légnyelést, a hőmérsékletet, meg még ki tudja mit – állítólag. A dobozban pedig – tessék megkapaszkodni – 2 darab PC-ventilátor van. Semmi más.
Hasonló kaliberű a jó nevű Kamann Autosport Power Booster -e. Szép, krómozott dobozban árulják a csodát, mely mindössze 12 W villamos teljesítményt felvéve növeli a motor teljesítményét 10-15 lóerővel, és csökkenti a fogyasztást 10%-kal. De legalább nem 30%-kal. Nézzük a dolog jó oldalát: a fiúk csak harmadakkorát hazudnak, mint a turbozetes kollégáik.
Aki pedig szeretne tényleg egy jót röhögni, az látogasson el terboboyee oldalára. Nem tudni, meddig volt éles a vicces és nyilvánvalóan fake lap, és azt sem, hány százan kattantak mégis lelkesen rá, mert hátha mégis használ. Részletes beépítési útmutatóval!
Úgy véli, elértük a legalját? Azt hiszi, 12 W-nál alacsonyabb teljesítménnyel (és költséggel) nem lehet áltuning csodakütyüt eladni? Fenét! A Pro Technology Chips Japánban kifejlesztett Air Intake Supercharger -e 30%-kal csökkenti a fogyasztást és 10%-kal növeli a teljesítményt mindössze 30 dollárért úgy, hogy egyáltalán nincs benne villanymotor. Értik? Jön a levegő, megpörgeti a lapátokat, jól összesűrűsödik, és már szalad is bele a motorba. Magától.
Plusz csomagolási és postaköltség.