A Mio autós kamerája akkor is figyel, ha parkolunk
A MiVue 886 nem csak 4K-s szenzort, Wi-Fi adatátvitelt és GPS vevőt, de egy beépített akkut is kapott, hogy meg tudja örökíteni, mi történt távollétünkben.
Egyre több autóban lehet fedélzeti kamerát látni, és bár országonként eltérően támogatják, tűrik vagy tiltják a használatát, Magyarországon a jogi eljárások során jellemzően elfogadják ezeket a felvételeket, így a vitás balesetek felelősségének eldöntéséhez mindenképpen praktikus lehet, ha videóval tudjuk alátámasztani állításainkat. Néhány héttel ezelőtt mi is publikáltunk egy alapos dashcam-tesztet, amiből kiderült, hogy 20-25 ezer forintért már teljesen vállalható képminőségben rögzítő, jól használható kamerát lehet venni az autóba, de a csúcsmodellek ebben a műfajban sem olcsók, a most bemutatott Mio MiVue 886 ára közel 100 ezer forint lesz.
Milyen kamerát vegyek az autómba?
Büntetőfékezés, koccanás, baleset vagy akár parkolás közben bekövetkezett káreseménynél az autós fedélzeti kamera képe eldönthet mindent. Ma már megfizethetők, segítünk a választásban.

Ennyi pénzért már lehetnek komolyak az elvárásaink, ez a kütyü pedig egy komoly képalkotó rendszerrel alapozza meg a bizalmat. 1/1,8 hüvelykes fizikai méretű szenzor és f/1,7-es apertúra jellemzi, ami 160 fokos fotós látószöggel kombinálva ritka specifikáció, kiolvasni pedig azt tudjuk belőle, hogy sok fényt tud beengedni a kamera, ami az alapja annak, hogy részletes, éles felvételek készülhessenek akár az esti órákban is.
A maximális felbontás akár 4K (2160p) is lehet, de ennél talán még érdekesebb, hogy 1440p-ben, 30 fps sebesség mellett bekapcsolható egy HDR funkció is, ami automatikusan több képkockát rögzít különböző expozíciós értékekkel, majd kombinálja ezeket a képkockákat, így az alulexponált pillanatokat kivilágosítja, a potenciálisan túlexponált felvételeket pedig kontrasztosabbá, kevésbé kiégetté teszi, mindkettő elég fontos lehet akkor, ha egy rendszámot kell leolvasni egy videóról. Ha egy szép útvonalat szeretnénk emlékként megörökíteni, választhatjuk a 4K-s opciót, ha viszont autópályán járunk sokat, akkor a Full HD (1080p) melletti 120 fps lesz a legpraktikusabb, hiszen minél több képkockát rögzítünk másodpercenként, annál pontosabban összerakható egy kikockázott felvételből, mi is történt pontosan.
Jó minőségű videót rögzíteni fontos, de szintén nem elhanyagolható szempont, hogy a felvételekhez könnyen és gyorsan hozzáférjünk, ha szükség van rá. A MiVue 886 esetén ez adott, hiszen beépített Wi-Fi 5-tel tud mobilunkhoz kapcsolódni, majd a MiVue Pro alkalmazáson keresztül le lehet menteni a felvételeket, sőt még magát a kamerát is tudjuk frissíteni, ha épp érkezik rá egy új szoftver.
Memóriakártyát legfeljebb 256 GB-ig rakhatunk bele, fontos, hogy a microSD az UHS-I/U3 szabványok szerinti modern kártya legyen, különben az írási sebesség szűkössége darabossá teheti a végeredményt. Van beépített GPS-vevő, ezzel le tudjuk ellenőrizni, hova parkoltuk le az autónkat, de a kamera figyelmeztetni is tud minket, ha túl gyorsan vezetünk, vagy épp közeledünk egy hatósági sebességmérőhöz.
Fontos funkció a Smart és Passive Parking, előbbi mozgás- és ütésérzékelést, utóbbi pedig kizárólag ütésérzékelést takar, ha épp leparkoltunk az autóval és valaki kárt okozna benne, lesz egy felvételünk az eseményről. A beépített akkumulátor legjobb esetben 48 órát képes passzív módon működni, viszont ha olyan igényünk van, akár komplett timelapse-felvételt is készíthetünk távollétünkről. A történet árnyoldala, hogy ezek használatához mindenképpen kell a Smartbox III névre hallgató, extraként megvehető kábel, ami az autó állandó áramellátásához kapcsolódva, az indítóakkumulátorból is tud energiát felvenni, de a feszültség folyamatos figyelésével kerüli el, hogy lemerítse azt.
Vásárlás előtt nem csak a közel 100 ezer forintos költséget kell mérlegelnünk, hanem azt is, hogy el tudunk-e jól helyezni egy méretes kamerát a szélvédőnkön úgy, hogy az a felvételek szempontjából nagyjából jó helyen legyen, és ne is zavarjon minket a kilátásban.
Kérdésed maradt a fedélzeti kamerákkal kapcsolatban? Ez a videónk biztosan segíteni fog!
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
