A Mio autós kamerája akkor is figyel, ha parkolunk
A MiVue 886 nem csak 4K-s szenzort, Wi-Fi adatátvitelt és GPS vevőt, de egy beépített akkut is kapott, hogy meg tudja örökíteni, mi történt távollétünkben.
Egyre több autóban lehet fedélzeti kamerát látni, és bár országonként eltérően támogatják, tűrik vagy tiltják a használatát, Magyarországon a jogi eljárások során jellemzően elfogadják ezeket a felvételeket, így a vitás balesetek felelősségének eldöntéséhez mindenképpen praktikus lehet, ha videóval tudjuk alátámasztani állításainkat. Néhány héttel ezelőtt mi is publikáltunk egy alapos dashcam-tesztet, amiből kiderült, hogy 20-25 ezer forintért már teljesen vállalható képminőségben rögzítő, jól használható kamerát lehet venni az autóba, de a csúcsmodellek ebben a műfajban sem olcsók, a most bemutatott Mio MiVue 886 ára közel 100 ezer forint lesz.
Ennyi pénzért már lehetnek komolyak az elvárásaink, ez a kütyü pedig egy komoly képalkotó rendszerrel alapozza meg a bizalmat. 1/1,8 hüvelykes fizikai méretű szenzor és f/1,7-es apertúra jellemzi, ami 160 fokos fotós látószöggel kombinálva ritka specifikáció, kiolvasni pedig azt tudjuk belőle, hogy sok fényt tud beengedni a kamera, ami az alapja annak, hogy részletes, éles felvételek készülhessenek akár az esti órákban is.
A maximális felbontás akár 4K (2160p) is lehet, de ennél talán még érdekesebb, hogy 1440p-ben, 30 fps sebesség mellett bekapcsolható egy HDR funkció is, ami automatikusan több képkockát rögzít különböző expozíciós értékekkel, majd kombinálja ezeket a képkockákat, így az alulexponált pillanatokat kivilágosítja, a potenciálisan túlexponált felvételeket pedig kontrasztosabbá, kevésbé kiégetté teszi, mindkettő elég fontos lehet akkor, ha egy rendszámot kell leolvasni egy videóról. Ha egy szép útvonalat szeretnénk emlékként megörökíteni, választhatjuk a 4K-s opciót, ha viszont autópályán járunk sokat, akkor a Full HD (1080p) melletti 120 fps lesz a legpraktikusabb, hiszen minél több képkockát rögzítünk másodpercenként, annál pontosabban összerakható egy kikockázott felvételből, mi is történt pontosan.
Jó minőségű videót rögzíteni fontos, de szintén nem elhanyagolható szempont, hogy a felvételekhez könnyen és gyorsan hozzáférjünk, ha szükség van rá. A MiVue 886 esetén ez adott, hiszen beépített Wi-Fi 5-tel tud mobilunkhoz kapcsolódni, majd a MiVue Pro alkalmazáson keresztül le lehet menteni a felvételeket, sőt még magát a kamerát is tudjuk frissíteni, ha épp érkezik rá egy új szoftver.
Memóriakártyát legfeljebb 256 GB-ig rakhatunk bele, fontos, hogy a microSD az UHS-I/U3 szabványok szerinti modern kártya legyen, különben az írási sebesség szűkössége darabossá teheti a végeredményt. Van beépített GPS-vevő, ezzel le tudjuk ellenőrizni, hova parkoltuk le az autónkat, de a kamera figyelmeztetni is tud minket, ha túl gyorsan vezetünk, vagy épp közeledünk egy hatósági sebességmérőhöz.
Fontos funkció a Smart és Passive Parking, előbbi mozgás- és ütésérzékelést, utóbbi pedig kizárólag ütésérzékelést takar, ha épp leparkoltunk az autóval és valaki kárt okozna benne, lesz egy felvételünk az eseményről. A beépített akkumulátor legjobb esetben 48 órát képes passzív módon működni, viszont ha olyan igényünk van, akár komplett timelapse-felvételt is készíthetünk távollétünkről. A történet árnyoldala, hogy ezek használatához mindenképpen kell a Smartbox III névre hallgató, extraként megvehető kábel, ami az autó állandó áramellátásához kapcsolódva, az indítóakkumulátorból is tud energiát felvenni, de a feszültség folyamatos figyelésével kerüli el, hogy lemerítse azt.
Vásárlás előtt nem csak a közel 100 ezer forintos költséget kell mérlegelnünk, hanem azt is, hogy el tudunk-e jól helyezni egy méretes kamerát a szélvédőnkön úgy, hogy az a felvételek szempontjából nagyjából jó helyen legyen, és ne is zavarjon minket a kilátásban.
Kérdésed maradt a fedélzeti kamerákkal kapcsolatban? Ez a videónk biztosan segíteni fog!
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!