A kínai Geely komoly autóipari jelentőséggel bír: a Volvo és a Polestar tulajdonosaként lehet őket elsősorban ismerni, de közük van a Lotushoz, a Smarthoz, partnerségben állnak például a Renault-val, de saját autómárkájuk, a Zeekr mögött is több száz millió dolláros nagyságrendű befektetések vannak. Az autóipari szereplés mellett azonban az okostelefonos piacból is szeretnének kiharapni egy jelentős szeletet.
Mindez a Meizu felvásárlásával zajlik le. A hír a kínai 36Krypton oldaláról kiindulva lepte el a világsajtót, ám mivel a tranzakció még nem zárult le, így pontosan nem tudjuk, mennyiért vették meg az egykor híres és jó minőséget gyártó, mára azonban sokadlagossá vált mobilos céget. A Geely mindenesetre komolyan mozgatja erőforrásait: már most 1,5 milliárd dollárt fektetett a mobilgyártásba, és ezen felül jönnek még a Meizu megvásárlásának költségei.
Az új Geely-cég, a Xingji Times Technology vezérigazgatója egy bizonyos Wang Yong lett, aki a ZTE és az ASUS oldalán szerezte meg cégvezetési tapasztalatait, de rengeteg mérnök és egyéb szakember érkezett a Xiaomi és az Oppo oldaláról. Mindehhez csatlakozik még a komplett Meizu, akinek a mobilfejlesztésben 15 éves tapasztalata van, tehát az első iPhone-ig visszamenőleg gyártották a konkurenseket jó minőségben, évekig a Xiaomi közvetlen vetélytársaként lehetett őket ismerni, csak egy rosszul szervezett és terjesztett cégként működtek, ezért jelentős lemaradást halmoztak fel. Az új cégnél a kutatás-fejlesztés minden bizonnyal marad a Meizu hatáskörében, a gyártópartner pedig esélyesen a piac legnagyobb szereplője, a Foxconn lesz.
A Meizu egykor 20 millió okostelefont szállított le egy évben, mostanra az 1 milliós értéket sem érik el, ebben pedig nem csak a gyártási problémák, de a forgalmazási és támogatási hiányosságok is szerepet játszottak.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!