Az Automotive News Europe számára adott Qualcomm-interjú egyértelműen megerősítette, hogy ők nem támogatják a zárt, vertikális modellt az autós fedélzeti rendszerek kapcsán, helyette a nyitott megoldásokban hisznek. Enrico Salvatori, az európai részleg vezetője szerint a nyitott rendszereké a jövő, ahol az autógyártók nem a saját rendszereiket fejlesztik külön-külön, hanem közös alapokkal dolgoznak.
Továbbra sincs egyetértés az autómárkák közt abban, hogy melyik a jó irány. A saját fejlesztésű, zárt operációs rendszer – amivel például a Tesla vagy a Volkswagen operál – hatalmas belső fejlesztői gárdát igényel, cserébe egyedi felhasználói élményt ad. Ez nem elsősorban a kezelőfelület megjelenésében nyilvánul meg, hanem az autó konkrét hardveréhez szánt egyedi funkciók támogatásában (amit a Tesla nagy lelkesedéssel használ mindenféle poénok elsütésére), illetve a külsős szoftverek elérhetőségének mérlegelhetőségében. Ha a Tesla úgy dönt, az Android Auto és az Apple CarPlay nem elég jó ahhoz, hogy az autó képernyőjén fusson, akkor nem fog futni: egy kész csomag esetén sok kulcsfunkciót meghatároz az alaprendszer.
Ha egy nyitott, külsős cég által fejlesztett kezelőrendszer fut egy autón, annak szintén megvannak az előnyei és a hátrányai. Jó, mert kevesebb belsős fejlesztőt kell alkalmazni, a szoftveres támogatás nagy része kívülről érkezik, és mivel az alapok rengeteg autón futnak, így a költségoldal kedvező szinten tartható autógyártói szinten. A különféle alkalmazások és szolgáltatások futtatása egyszerűbbé, natívvá válik, viszont ezeken kevésbé lehet módosítani, az autómárka sok külsős szoftveres hibának lehet kitéve, és az egyedi igények is csak nagyon lassan valósíthatók meg. Ez utóbbiból adódóan hiheti azt az autógyártó, hogy kevésbé lehet ezekből olyan egyedi, márkára szabott felületet csinálni, ami adott esetben eldöntheti az autóvásárlást a felhasználóknál: ne feledjük, ahogy egyre közelebb jutunk ahhoz, hogy minden más élményfaktor és kezelőszerv eltűnik az autóból a kijelzőkön kívül, ez egyre fontosabb szempont.
Enrico Salvatori, a Qualcomm európai képviselőjeként azt mondja, hogy a széleskörű elérhetőség és egységesség miatt nagyon fontos, hogy egy nyitott rendszerbe integrálják a gyártók az autóikat. A Volvo-Polestar már láthatóan eltökélt a Google megoldásával kapcsolatban, a BMW esetén pedig Frank Weber, a gyártó fejlesztési vezetője mondta azt, hogy a zárt operációs rendszer egy autónál konkrétan zsákutca, ami a kompatibilitás nehézkessé miatt elismert beszállítókat is kellemetlen helyzetbe hozhatja.
A Qualcomm sem háttér nélkül szólalt meg az ügyben, a Snapdragon Digital Cockpit platform már harmadik generációját éli az Opel Astra L, a Peugeot 308 és a Renault Megane E-Tech Electric autókban, de érkezik a negyedik verzió is, folyamatos együttműködésben a partnergyártókkal.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!